Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Bezpieczeństwo techniczne (S1)
specjalność: Bezpieczeństwo systemów
Sylabus przedmiotu Język angielski 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bezpieczeństwo techniczne | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matura z języka na poziomie podstawowym lub rozszerzonym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2. |
C-2 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów. |
C-3 | Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Styl życia w zależności od miejsca zamieszkania. Formy czasu przyszłego (going to; will; Present Continuous do wyrażania przyszłości; czasowniki modalne wyrażające przyszłość). Stopniowanie przymiotników . | 8 |
T-LK-2 | Rola jednostki w procesach gospodarczych. Pierwszy okres warunkowy i zdania czasowe. Czasowniki modalne (must; have to; mustn’t; should; shouldn’t). Struktura – question tags. | 8 |
T-LK-3 | Samorealizacja i kreatywność. Pasje, czas wolny. Present Perfect Simple i Continuous. Formy czasowników- bezokolicznik/ gerund. Rzeczowniki policzalne/ niepoliczalne. | 8 |
T-LK-4 | Poznawanie obcych krajów, ich kultur, zjawisk geograficznych w trakcie podróży wakacyjnych. Past Perfect Simple w kontraście do Past Simple. Różne struktury z użyciem czasownika ‘like’. Przedimki. | 8 |
T-LK-5 | Edukacja. Potrzeba uczenia się przez całe życie. Czasowniki modalne oznaczające możliwość (can; could; to be able; to manage). Struktury czasu przeszłego- used to/ would. | 8 |
T-LK-6 | Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 20 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | zajęcia praktyczne | 60 |
A-LK-2 | udział w konsultacjach | 1 |
61 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-7 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test diagnostyczny (F) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-4 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_A06-1_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa , fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B2 | BTE_1A_W06 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-1, M-2, M-5, M-6, M-7 | S-2, S-3, S-4 |
BTE_1A_A06-1_W02 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | BTE_1A_W06 | — | — | C-2 | T-LK-6 | M-1, M-5, M-3 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_A06-1_U01 posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B2 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata | BTE_1A_U02 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-1, M-2, M-7, M-4 | S-2 |
BTE_1A_A06-1_U02 posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie | BTE_1A_U02 | — | — | C-2 | T-LK-6 | M-1, M-5, M-3 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_A06-1_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | BTE_1A_K01 | — | — | C-3 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6 | M-1, M-2, M-4 | S-2, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_A06-1_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa , fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B2 | 2,0 | Student nie posiada wiedzy dotyczącej gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
3,5 | Student posiada więcej niż podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
4,5 | Student posiada więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
BTE_1A_A06-1_W02 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | Student nie zna podstaw słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. |
3,0 | Student zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
3,5 | Student zna 68 % lub więcej z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
4,0 | Student zna 76 % lub więcej z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
4,5 | Student zna co najmniej 84 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
5,0 | Student zna co najmniej 92 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_A06-1_U01 posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B2 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata | 2,0 | Student nie potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
3,5 | Student potrafi poprawnie porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
4,0 | Student dobrze porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
4,5 | Student dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
5,0 | Student bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
BTE_1A_A06-1_U02 posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie | 2,0 | Student nie rozumie i nie używa podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie. |
3,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie. | |
3,5 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i stosuje je w niepełnym zakresie. | |
4,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i potrafi je efektywnie zastosować w swojej dziedzinie. | |
4,5 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i używa go z powodzeniem w swojej dziedzinie. | |
5,0 | Student bardzo dobrze rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i wykorzystuje je efektywnie w swojej dziedzinie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_A06-1_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych. |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych. | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
5,0 | Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność ciągłego rozwijania swoich kompetencji językowych. |
Literatura podstawowa
- A..Clare, JJ Wilson, TOTAL ENGLISH, Pearson Longman, 2006
- S..Cunningham, P. Moor, NEW CUTTING EDGE, Pearson Longman, 2007
Literatura dodatkowa
- S. T. Knowles, M. Mann, USE OF ENGLISH, Macmillan, 2003
- S. T. Knowles, M. Mann, LISTENING AND SPEAKING, Macmillan, 2003
- S. T. Knowles, M. Mann, READING, Macmillan, 2003
- S. T. Knowles, M. Mann, WRITING, Macmillan, 2003
- XYZ, Teksty popularno-naukowe z dziedziny studiowanego kierunku., 2011