Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Bezpieczeństwo techniczne (S1)
specjalność: Bezpieczeństwo systemów
Sylabus przedmiotu Zarządzanie bezpieczeństwem w logistyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bezpieczeństwo techniczne | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie bezpieczeństwem w logistyce | ||
Specjalność | Bezpieczeństwo systemów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza ogólna z zakresu zarządzania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagrożeniami, a także warunkami i instrumentami zarządzania bezpieczeństwem w logistyce. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Tematyka zajęć powiązana z tematyką wykładów. Rozwiązywanie zadań tematycznych dotyczących zagadnień logistycznych i zarządzania bezpieczeństwem w logistyce. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do tematyki zajęć. | 1 |
T-W-2 | Pojęcie logistyki i łańcucha dostaw. | 2 |
T-W-3 | System logistyczny i jego elementy. | 3 |
T-W-4 | Warunki bezpiecznego funkcjonowania systemów logistycznych. | 2 |
T-W-5 | Klasyfikacja zagrożeń w kontekście bezpieczeństwa w logistyce. | 2 |
T-W-6 | Instrumenty i systemy zarządzania bezpieczeństwem logistyce. | 2 |
T-W-7 | Przykłady rozwiązań technicznych i organizacyjnych stosowanych przy zarządzaniu bezpieczeństwem w logistyce. | 2 |
T-W-8 | Zaliczenie. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury. | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do zajęć. | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury. | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Wykład problemowy. |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w postaci testu. |
S-2 | Ocena formująca: Realizacja zadań podczas ćwiczeń audytoryjnych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_D2-07_W01 Student ma wiedzę z zakresu warunków i instrumentów zarządzania bezpieczeństwem w logistyce. | BTE_1A_W06, BTE_1A_W14 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_D2-07_U01 Potrafi analizować i ocenić zagrożenia funkcjonowania systemów logistycznych i zaproponować sposoby zapobiegania lub zmniejszenia tych zagrożeń. | BTE_1A_U01, BTE_1A_U13 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_D2-07_K01 Student ma świadomość ważności decyzji podejmowanych przy zarządzaniu bezpieczeństwem w logistyce. | BTE_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_D2-07_W01 Student ma wiedzę z zakresu warunków i instrumentów zarządzania bezpieczeństwem w logistyce. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzy w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_D2-07_U01 Potrafi analizować i ocenić zagrożenia funkcjonowania systemów logistycznych i zaproponować sposoby zapobiegania lub zmniejszenia tych zagrożeń. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_D2-07_K01 Student ma świadomość ważności decyzji podejmowanych przy zarządzaniu bezpieczeństwem w logistyce. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość. | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma pełną świadomość ważnosci podejmowanych decyzji. |
Literatura podstawowa
- Kulińska E., Masłowski D., Logistyka jako narzędzie poprawy jakości i bezpieczeństwa komunikacji w mieście, Difin, Warszawa, 2021
- Szymonik A., Bielecki M., Bezpieczeństwo systemu logistycznego w nowoczesnym zarządzaniu, Difin, Warszawa, 2015
- Waśniewski T.R., Bezpieczeństwo transportu i logistyki, Difin, Warszawa, 2021
- Matwiejczuk R., Logistyka w zarządzaniu strategicznym, PWE, Warszawa, 2021
Literatura dodatkowa
- Klepacki B., Logistyka, CeDeWu, Warszawa, 2021
- Stęplewski B., Podstawy logistyki bezpieczeństwa, Difin, Warszawa, 2016
- Szymonik A., Zarządzanie bezpieczeństwem gospodarczym w systemie bezpieczeństwa narodowego. Aspekty logistyczne., Politechnika Łódzka, Łódź, 2016