Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)
Sylabus przedmiotu Ochrona elektrochemiczna i pokrycia ochronne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budowa jachtów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ochrona elektrochemiczna i pokrycia ochronne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Biedunkiewicz <Anna.Biedunkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl>, Renata Chylińska <Renata.Chylinska@zut.edu.pl>, Agnieszka Kochmańska <Agnieszka.Kochmanska@zut.edu.pl>, Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 17 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość kursu , chemii, fizyki i matematyki i podstaw materiałoznawstwa. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student zdobywa wiedzę i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z korozji materiałów, inżynierii powierzchni i ochrony elektrochemicznej materiałów konstrukcyjnych. |
C-2 | Student zdobywa wiedzę i umiejętność metod doboru materiałów powłokowych i/lub metod ochrony przed korozją elementów urządzeń i/lub konstrukcji do wymagań eksploatacyjnych. |
C-3 | Student zdobywa umiejętność analizy i opracowania wyników pomiarów elektrochemicznych i raportowania badań monitorujacych własciwości antykorozyjnych i tribokorozyjnych w warunkach modelowych i/lub ekspoloatacyjnych. |
C-4 | Student zdobywa umiejętość korzystania ze źródeł literatury i licencjonowanych przez ZUT baz danych. |
C-5 | Student zdobywa umiejętności pracy w zespole. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Pasywność metali. | 2 |
T-L-2 | Wytwarzanie powłok polimerowych metodą fluidalną i ocena ich przyczepności do podłoża. | 2 |
T-L-3 | Ocena odporności powłok w mgle solnej. | 2 |
T-L-4 | Badnie przebiegu krzywych polaryzacji anodowych. | 2 |
T-L-5 | Badanie elektrochemicznego oddziaływania złączy spawanych. | 1 |
T-L-6 | Korozja wżerowa w środowiskach atmosfer morskich. | 2 |
T-L-7 | Ochrona protektorowa. | 2 |
T-L-8 | Badanie tribokorozyjne materiałów polimerowych i metalowych | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje mechanizmów zniszczenia metali i tworzyw metalicznych. Zużycie, pękanie, zmęczenie i erozja. Klasyfikacja korozji. Korozja metali, ceramiki i kompozytów oraz degradacja polimerów. Elektrochemiczne i termodynamiczne aspekty procesów korozyjnych i tribokorozyjnych. Terminologia związana z powłokami i ich właściwości potencjalne. Właściwości eksploatacyjne powłok ochronnych i warstw powierzchniowych. Sposoby nanoszenia lub/i wytwarzania powłok ochronnych i warstw powierzchniowych. Stan odporności termodynamicznej, korozji i pasywacji materiałów. Wykresy Pourbaix w projektowaniu ochrony elektrochemicznej materiałów konstrukcyjnych. Ochrona protektorowa, katodowa, anodowa. Powłoki anodowe i katodowe. Krzywe polaryzacji anodowej. Spektroskopia impedancyjna w ocenie mechanizmu ochronnego powłok polimeroaych, metalowych, ceramicznych i kompozytowtych. Badania w mgle solnej. Negatywne skutki korozji i ochrony przed korozją dla właściwości mechanicznych konstrukcji i środowiska naturalnego. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych. | 15 |
A-L-2 | Samodzielne opracowanie wyników eksperymentów w formie sprawozdania. | 16 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych na podstawie wskazanej literatury. | 15 |
A-L-4 | konsultacje | 4 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach i zaliczeniu przedmiotu. | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury. | 31 |
A-W-3 | konsultacje | 4 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z użyciem środków audiowizualnych, tj. filmy dydaktyczne, prezentacje komputerowe. |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne. Wykonywanie ekperymentów w laboratorium. |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne. Analiza wyników eksperymentów połączona z dyskusją dydaktyczną (okrągłego stołu). Prezentacje sprawozdań z przeprowadzonej analizy. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne : Na podstawie krótkich sprawdzianów wiedzy przygotowanej do ćwiczeń (9 sprawdzianów) student uzyskuje ocenę z ćwiczenia. |
S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne. Na podstawie wykonanych wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych oraz prezentacji sprawozdań w formie pisemnej i ustnej student uzyskuje zaliczenie ćwiczenia. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Wykład. Po uprzednim zaliczeniu ćwiczeń laboratoryjnych student przystępuje do zaliczenia pisemnego; ocenę pozytywną otrzymuję po uzyskaniu co najmiej połowy punktów. Do zaliczenia ustnego przystępują studenci po uzykaniu ok. 50% punktów z zaliczenia pisemnego. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ważoną z egzaminu (współczynnik wagi 1,0) oraz ćwiczeń laboratoryjnych (współczynnik wagi 0,6). |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_D25-3_W01 Student ma wiedzę o zjawiskach mechanicznego i korozyjnego materiałów zachodzących podczas ich eksploatacji, sposobach ich ochrony technologiami powłokowymi i metodami elektrochemicznymi. Student ma wiedzę w zakresie badań procesu korozji i tribokorozji, zna metody i techniki badań korozyjnych i tribokorozyjnych oraz zna zasady doboru materiału konstrukcyjnego do określonych warunków eksploatacyjnych. | BJ_1A_W08, BJ_1A_W13 | — | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5, T-L-6, T-W-1 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1, S-4, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_D25-3_U01 Student potrafi przewidywać zjawiska zniszczenia mechanicznego i korozyjnego materiałów konstrukcyjnych w warunkach eksploatacji oraz wskazać technologię zabezpieczeń przy pomocy powłok ochronnych i/lub metod elektrochemicznych. Student rozpoznaje objawy korozji, tribokorozji, elektrokorozji i zużycia w procesie tarcia, wskazuje zagrożenia wynikające z błędów konstrukcyjnych i niewłaściwych zabezpieczeń. Potrafi wskazywać sposoby zapobiegania zużyciu lub niszczeniu korozyjnemu materiałów oraz metody badań diagnostycznych. Student potrafi zinterpretować główne przyczyny niszczenia konstrukcji i wskazywać metody ochrony lub regeneracji materiałów przed niszczącym elektrochemicznym działaniem środowiska i/lub materiału na powłoki ochronne. | BJ_1A_U09, BJ_1A_U11, BJ_1A_U14 | — | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5, T-L-6, T-W-1 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1, S-4, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_D25-3_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i konsekwencji błędów popełnianych na etapie projektowania i monitorowania konstrukcji w warunkach eksploatacyjnych. Wykazuje gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania | BJ_1A_K07 | — | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5, T-L-6, T-W-1 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1, S-4, S-3 |
BJ_1A_D25-3_K02 Student ma wiedzę na temat negatywnych skutków zużycia materiałów dla środowiska naturalnego, gospodarki, rozumie rolę projektanta konstruktora, oraz projektanta i wykonawcy zabezpieczeń konstrukcji przed oddziaływaniem negatywnym środowiska i potrafi komunikować się w tych interdyscyplinarnych zagadnieniach. | BJ_1A_K02 | — | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5, T-L-6, T-W-1 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1, S-4, S-3 |
BJ_1A_D25-3_K03 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania | BJ_1A_K04 | — | — | C-2, C-4, C-1, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5, T-L-6, T-W-1 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1, S-4, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_D25-3_W01 Student ma wiedzę o zjawiskach mechanicznego i korozyjnego materiałów zachodzących podczas ich eksploatacji, sposobach ich ochrony technologiami powłokowymi i metodami elektrochemicznymi. Student ma wiedzę w zakresie badań procesu korozji i tribokorozji, zna metody i techniki badań korozyjnych i tribokorozyjnych oraz zna zasady doboru materiału konstrukcyjnego do określonych warunków eksploatacyjnych. | 2,0 | Student nie ma wiedzy o zjawiskach mechanicznego i korozyjnego materiałów zachodzących podczas ich eksploatacji, sposobach ich ochrony technologiami powłokowymi i metodami elektrochemicznymi.Student nie ma wiedzy na temat badań zużycia w procesie korozji i tribokorozji, metod lub technik badań oraz nie rozróżnia materiałów z punktu widzenia ich właściwości eksploatacyjnych. |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę o zjawiskach mechanicznego i korozyjnego materiałów zachodzących podczas ich eksploatacji, sposobach ich ochrony technologiami powłokowymi i metodami elektrochemicznymi. Student ma podstawową wiedzę na temat badań zużycia w procesie korozji i tribokorozji, metod lub technik badań oraz zna właściwości korozyjne i tribokorozyjne materiałów konstrukcyjnych. | |
3,5 | Student ma wiedzę o zjawiskach mechanicznego i korozyjnego materiałów zachodzących podczas ich eksploatacji, sposobach ich ochrony technologiami powłokowymi i metodami elektrochemicznymi.Student ma wiedzę na temat badań zużycia w procesie korozji i tribokorozji, metod lub technik badań oraz zna właściwości korozyjne i tribokorozyjne materiałów konstrukcyjnych. | |
4,0 | Student ma zaawansowaną wiedzę o zjawiskach mechanicznego i korozyjnego materiałów zachodzących podczas ich eksploatacji, sposobach ich ochrony technologiami powłokowymi i metodami elektrochemicznymi.Student ma wiedzę na temat badań zużycia w procesie korozji i tribokorozji, metod lub technik badań oraz zna właściwości korozyjne i tribokorozyjne materiałów konstrukcyjnych. | |
4,5 | Student ma zaawansowaną wiedzę o zjawiskach mechanicznego i korozyjnego materiałów zachodzących podczas ich eksploatacji, sposobach ich ochrony technologiami powłokowymi i metodami elektrochemicznymi.Student ma poszerzoną wiedzę na temat badań zużycia w procesie korozji i tribokorozji, metod lub technik badań oraz zna właściwości korozyjne i tribokorozyjne materiałów konstrukcyjnych. | |
5,0 | Student ma zaawansowaną wiedzę o zjawiskach mechanicznego i korozyjnego materiałów zachodzących podczas ich eksploatacji, sposobach ich ochrony technologiami powłokowymi i metodami elektrochemicznymi.Student ma poszerzoną wiedzę na temat badań zużycia w procesie korozji i tribokorozji, metod lub technik badań oraz zna właściwości korozyjne i tribokorozyjne materiałów konstrukcyjnych, potrafi wskazać metodę badawczą lub monitorującą właściwości materiału konstrukcyjnyjnego do określonych warunków eksploatacji. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_D25-3_U01 Student potrafi przewidywać zjawiska zniszczenia mechanicznego i korozyjnego materiałów konstrukcyjnych w warunkach eksploatacji oraz wskazać technologię zabezpieczeń przy pomocy powłok ochronnych i/lub metod elektrochemicznych. Student rozpoznaje objawy korozji, tribokorozji, elektrokorozji i zużycia w procesie tarcia, wskazuje zagrożenia wynikające z błędów konstrukcyjnych i niewłaściwych zabezpieczeń. Potrafi wskazywać sposoby zapobiegania zużyciu lub niszczeniu korozyjnemu materiałów oraz metody badań diagnostycznych. Student potrafi zinterpretować główne przyczyny niszczenia konstrukcji i wskazywać metody ochrony lub regeneracji materiałów przed niszczącym elektrochemicznym działaniem środowiska i/lub materiału na powłoki ochronne. | 2,0 | Student nie potrafi przewidywać zjawisk zniszczenia mechanicznego i korozyjnego materiałów konstrukcyjnych w warunkach eksploatacji oraz wskazać technologii zabezpieczeń przy pomocy powłok ochronnych i/lub metod elektrochemicznych. |
3,0 | Student potrafi przewidywać zjawiska zniszczenia mechanicznego i korozyjnego materiałów konstrukcyjnych w warunkach eksploatacji oraz wskazać technologię zabezpieczeń przy pomocy powłok ochronnych i/lub metod elektrochemicznych. Student rozpoznaje objawy korozji, tribokorozji, elektrokorozji i zużycia w procesie tarcia, wskazuje zagrożenia wynikające z błędów konstrukcyjnych i niewłaściwych zabezpieczeń. Student potrafi zinterpretować główne przyczyny niszczenia konstrukcji i świadomie dobierać metody ochrony materiałów przed niszczącym działaniem środowiska oraz/lub dobierać materiał na powłoki ochronne. | |
3,5 | Student potrafi przewidywać zjawiska zniszczenia mechanicznego i korozyjnego materiałów konstrukcyjnych w warunkach eksploatacji oraz wskazać technologię zabezpieczeń przy pomocy powłok ochronnych i/lub metod elektrochemicznych. Student rozpoznaje objawy korozji, tribokorozji, elektrokorozji i zużycia w procesie tarcia, wskazuje zagrożenia wynikające z błędów konstrukcyjnych i niewłaściwych zabezpieczeń. Student potrafi zinterpretować główne przyczyny niszczenia konstrukcji i świadomie dobierać metody ochrony materiałów przed niszczącym działaniem środowiska oraz/lub dobierać materiał na powłoki ochronne oraz wskazać metodę nanoszenia powłok. | |
4,0 | Student potrafi przewidywać zjawiska zniszczenia mechanicznego i korozyjnego materiałów konstrukcyjnych w warunkach eksploatacji oraz wskazać technologię zabezpieczeń przy pomocy powłok ochronnych i/lub metod elektrochemicznych oraz wskazać sposób monitorowania właściwości i ich zmian w warunkach eksplotacyjnych. Student rozpoznaje objawy korozji, tribokorozji, elektrokorozji i zużycia w procesie tarcia, wskazuje zagrożenia wynikające z błędów konstrukcyjnych i niewłaściwych zabezpieczeń. Student potrafi zinterpretować główne przyczyny niszczenia konstrukcji i świadomie dobierać metody ochrony materiałów przed niszczącym działaniem środowiska oraz/lub dobierać materiał na powłoki ochronne oraz wskazać metodę nanoszenia powłok. | |
4,5 | Student potrafi przewidywać zjawiska zniszczenia mechanicznego i korozyjnego materiałów konstrukcyjnych w warunkach eksploatacji oraz wskazać technologię zabezpieczeń przy pomocy powłok ochronnych i/lub metod elektrochemicznych oraz wskazać sposób monitorowania właściwości i ich zmian w warunkach eksplotacyjnych. Student rozpoznaje objawy korozji, tribokorozji, elektrokorozji i zużycia w procesie tarcia, wskazuje zagrożenia wynikające z błędów konstrukcyjnych i niewłaściwych zabezpieczeń oraz zaproponować metodę badań w celu wyjaśnienia przyczyn obserwowanych zjawisk zniszczenia. Student potrafi zinterpretować przyczyny niszczenia konstrukcji i świadomie dobierać metody ochrony materiałów przed niszczącym działaniem środowiska oraz/lub dobierać materiał na powłoki ochronne oraz wskazać metodę nanoszenia powłok. | |
5,0 | Student potrafi przewidywać zjawiska zniszczenia mechanicznego i korozyjnego materiałów konstrukcyjnych w warunkach eksploatacji oraz wskazać technologię zabezpieczeń przy pomocy powłok ochronnych i/lub metod elektrochemicznych oraz wskazać sposób monitorowania właściwości i ich zmian w warunkach eksplotacyjnych. Student rozpoznaje objawy korozji, tribokorozji, elektrokorozji i zużycia w procesie tarcia, wskazuje zagrożenia wynikające z błędów konstrukcyjnych i niewłaściwych zabezpieczeń oraz zaproponować metodę badań w celu wyjaśnienia przyczyn obserwowanych zjawisk zniszczenia. Student potrafi zinterpretować przyczyny niszczenia konstrukcji i świadomie dobierać metody ochrony materiałów przed niszczącym działaniem środowiska oraz/lub dobierać materiał na powłoki ochronne oraz wskazać metodę nanoszenia powłok w stopniu zaawansowanym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_D25-3_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i konsekwencji błędów popełnianych na etapie projektowania i monitorowania konstrukcji w warunkach eksploatacyjnych. Wykazuje gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania | 2,0 | Nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i nie rozumie konsekwencji błędów popełnianych na etapie projektowania i monitorowania konstrukcji w warunkach eksploatacyjnych. Nie wykazuje gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania |
3,0 | Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i konsekwencji błędów popełnianych na etapie projektowania i monitorowania konstrukcji w warunkach eksploatacyjnych. Wykazuje gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania | |
3,5 | Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i konsekwencji błędów popełnianych na etapie projektowania i monitorowania konstrukcji w warunkach eksploatacyjnych. Wykazuje gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania | |
4,0 | Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i konsekwencji błędów popełnianych na etapie projektowania i monitorowania konstrukcji w warunkach eksploatacyjnych. Wykazuje gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania | |
4,5 | Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i konsekwencji błędów popełnianych na etapie projektowania i monitorowania konstrukcji w warunkach eksploatacyjnych. Wykazuje gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania | |
5,0 | Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i konsekwencji błędów popełnianych na etapie projektowania i monitorowania konstrukcji w warunkach eksploatacyjnych. Wykazuje gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania | |
BJ_1A_D25-3_K02 Student ma wiedzę na temat negatywnych skutków zużycia materiałów dla środowiska naturalnego, gospodarki, rozumie rolę projektanta konstruktora, oraz projektanta i wykonawcy zabezpieczeń konstrukcji przed oddziaływaniem negatywnym środowiska i potrafi komunikować się w tych interdyscyplinarnych zagadnieniach. | 2,0 | Student nie ma wiedzy na temat negatywnych skutków zużycia materiałów dla środowiska naturalnego, gospodarki, nie rozumie roli projektanta konstruktora, oraz projektanta i wykonawcy zabezpieczeń konstrukcji przed oddziaływaniem negatywnym środowiska i nie potrafi komunikować się w tych interdyscyplinarnych zagadnieniach. |
3,0 | Student ma wiedzę na temat negatywnych skutków zużycia materiałów dla środowiska naturalnego, gospodarki, rozumie rolę projektanta konstruktora, oraz projektanta i wykonawcy zabezpieczeń konstrukcji przed oddziaływaniem negatywnym środowiska i potrafi komunikować się w tych interdyscyplinarnych zagadnieniach. | |
3,5 | Student ma wiedzę na temat negatywnych skutków zużycia materiałów dla środowiska naturalnego, gospodarki, rozumie rolę projektanta konstruktora, oraz projektanta i wykonawcy zabezpieczeń konstrukcji przed oddziaływaniem negatywnym środowiska i potrafi komunikować się w tych interdyscyplinarnych zagadnieniach. | |
4,0 | Student ma wiedzę na temat negatywnych skutków zużycia materiałów dla środowiska naturalnego, gospodarki, rozumie rolę projektanta konstruktora, oraz projektanta i wykonawcy zabezpieczeń konstrukcji przed oddziaływaniem negatywnym środowiska i potrafi komunikować się w tych interdyscyplinarnych zagadnieniach. | |
4,5 | Student ma wiedzę na temat negatywnych skutków zużycia materiałów dla środowiska naturalnego, gospodarki, rozumie rolę projektanta konstruktora, oraz projektanta i wykonawcy zabezpieczeń konstrukcji przed oddziaływaniem negatywnym środowiska i potrafi komunikować się w tych interdyscyplinarnych zagadnieniach. | |
5,0 | Student ma wiedzę na temat negatywnych skutków zużycia materiałów dla środowiska naturalnego, gospodarki, rozumie rolę projektanta konstruktora, oraz projektanta i wykonawcy zabezpieczeń konstrukcji przed oddziaływaniem negatywnym środowiska i potrafi komunikować się w tych interdyscyplinarnych zagadnieniach. | |
BJ_1A_D25-3_K03 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania | 2,0 | Student nie ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Nie wykonuje poprawnego opracowania wyników pomiarów ćwiczeń laboratoryjnych i nie zdobywa zaliczenia. |
3,0 | Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | |
3,5 | Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | |
4,0 | Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | |
4,5 | Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. | |
5,0 | Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. |
Literatura podstawowa
- J.Baszkiewicz, M.Kamiński, Podstawy korozji materiałów, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszwawskiej, Warszawa, 2006, II
- H.H. Uhlig, Korozja i jej zapobieganie, WNT, Warszawa, 1996
- T.Hryniewicz, Technologia powierzchni i powłok, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin, 1999
- M.Pourbaix, Wykłady z korozji elektrochemicznej, PWN, Warszawa, 1978
- B.Surowska, Wybrane zagadnienia z korozji i ochrony przed korozją, Politechnika Lubelska, Lublin, 2002
- T.Burakowski, T.Wierzchoń, Inżynieria powierzchni metali, WNT, Warszawa, 1995
Literatura dodatkowa
- Groysman A., Corrosion for everybody, Springer Science + Business Media B.V., London, New York, Heidelberg, Dordrecht, 2010, ISBN 978-90-481-3476-2
- K.N.Strafford, R.St.C.Smart, I.Sare, C.Subramanian, Surface Engineering, Technomic Publishing Company, Inc., Lancaster, Pensylwania USA, 1995