Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)

Sylabus przedmiotu Przemysłowe zabezpieczenia antykorozyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa jachtów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przemysłowe zabezpieczenia antykorozyjne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Biedunkiewicz <Anna.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl>, Renata Chylińska <Renata.Chylinska@zut.edu.pl>, Agnieszka Kochmańska <Agnieszka.Kochmanska@zut.edu.pl>, Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 17 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 15 2,00,50zaliczenie
wykładyW7 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość kursu , chemii, fizyki i matematyki i podstaw materiałoznawstwa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student zdobywa wiedzę i umiejętność doboru metod ochrony elementów urządzeń i/lub konstrukcji przed korozją stosowanych aktualnie w przemyśle oraz ich kierunków rozwoju techniczego i technologicznego zgodnymi z wymaganiami Unii Europejskiej i wynikającymi z rozwoju inżynierii materiałowej.
C-2Student zdobywa umiejętność analizy i opracowania wyników i pomiarów chemicznych i elektrochemicznych.
C-3Student zdobywa umiejętość korzystania ze źródeł literatury i licencjonowanych przez ZUT baz danych.
C-4Student zdobywa umiejętności pracy w zespole.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Badanie barierowości powłok i warstw powierzchniowych metodą elektrochemiczną.2
T-L-2Badanie szybkości korozji wybranych materiałów konstrukcyjnych w roztworach elektrolitów.2
T-L-3Badanie tribokorozyjne materiałów konstrukcyjnych.4
T-L-4Badania korozyjne oparte na stosowanych w przemyśle standaryzowanych metodach. Metoda STS.2
T-L-5Badania korozyjne oparte na stosowanych w przemyśle standaryzowanych metodach. ASTM G 48 do oceny wysokostopowych stali nierdzewnych .3
T-L-6Badania korozyjne oparte na stosowanych w przemyśle standaryzowanych metodach. Korozja wżerowa złączy spawanych stali austenitycznej X6CrNiTi18-102
15
wykłady
T-W-1Rodzaje korozji, w tym korozji-erozji występujące na poszczególnych elementach konstrukcyjnych, mechanizmy ich powstawania i rozwoju, projektowanie ochrony antykorozyjnej, systemy stosowane do ochrony podłoży stalowych- powłoki cynkowe (stosowane i najbardziej zaawansowane systemy oparte na cynkowaniu, technologie ich wytwarzania)- powłoki z tworzyw polimerowych. Farby i lakiery, gruntowanie, powłoki pośrednie i wierzchnie – ochrona uzupełniająca, woski, kleje . Doświadczalne metody badań odporności korozyjnej – wczesne wykrywanie zmian korozyjnych. Przewidywanie szybkości korozji. Ochrona protektorowa, katodowa, anodowa. Inhibitory korozji. Monitorowanie korozji. Ekonomiczne skutki korozji. Selekcja materiałów: metale i stopy, materiały niemetaliczne polimerowe i ceramiczne, kompozyty. Metody zabezpieczenia przed korozją konstrukcji stalowych zgodnie z przepisami Unii Europejskiej15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych.15
A-L-2Samodzielne opracowanie wyników pomiarów i badań laboratoryjnych.15
A-L-3Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych na podsatwie wskazanej literatury.16
A-L-4konsultacje4
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach i w zaliczeniu przedmiotu15
A-W-2Studiowanie literatury33
A-W-3konsultacje2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z użyciem środków audiowizualnych, tj. filmy dydaktyczne, prezentacje komputerowe.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne. Wykonywanie ekperymentów w laboratorium.
M-3Ćwiczenia laboratoryjne. Analiza wyników eksperymentów połączona z dyskusją dydaktyczną (okrągłego stołu). Prezentacje sprawozdań z przeprowadzonej analizy.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne : Na podstawie krótkich sprawdzianów wiedzy przygotowanej do ćwiczeń (9 sprawdzianów) student uzyskuje ocenę z ćwiczenia.
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne. Na podstawie wykonanych wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych oraz prezentacji sprawozdań w formie pisemnej i ustnej student uzyskuje zaliczenie ćwiczenia.
S-3Ocena podsumowująca: Wykład. Po uprzednim zaliczeniu ćwiczeń laboratoryjnych student przystępuje do zaliczenia pisemnego; ocenę pozytywną otrzymuję po uzyskaniu co najmiej połowy punktów. Do zaliczenia ustnego przystępują studenci po uzykaniu ok. 50% punktów z zaliczenia pisemnego.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ważoną z egzaminu (współczynnik wagi 1,0), ćwiczeń audytoryjnych (współczynnik wagi 0,7) oraz ćwiczeń laboratoryjnych (współczynnik wagi 0,6).

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D25-2_W01
Student ma wiedzę z podstaw nauki o korozji i degradacji materiałów konstrukcyjnych. Student zna przemysłowe metody zabezpieczeń antykorozyjnych.Student ma wiedzę o kierunkach rozwoju inżynierii materiałowej (zaawansowane materiały i technologie) oraz dyrektywach Unii Europejskiej.
BJ_1A_W08, BJ_1A_W13C-1, C-2, C-3T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-1, T-W-1M-3, M-1, M-2S-4, S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D25-2_U01
Student potrafi wymieć i wskazać sposoby zapobiegania zużyciu materiałów na etapie technologii jego wytwarzania i/lub przetwarzania oraz doboru, projektowania konstrukcji, dobiera metody zabezpieczeń antykorozyjnych do warunków eksploatacji i narażenia na zniszczenie korozyjne. Student potrafi wskazać metodę i/lub technologię zapobiegania zniszczeniu korozyjnemu w opraciu o istniejący stan technologiczny w przemyśle lub uzasadnić i wskazać na konieczność zastosowania/rozwijania nowych technologii.
BJ_1A_U09, BJ_1A_U11, BJ_1A_U14C-1, C-2, C-3T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-W-1M-3, M-1, M-2S-4, S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D25-2_K01
Student ma wiedzę na temat negatywnych dla środowiska naturalnego skutków zużycia materiałów oraz sposobach ochrony środowiska naturalnego.
BJ_1A_K02, BJ_1A_K07C-1, C-2, C-3T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-1, T-W-1M-3, M-1, M-2S-4, S-2, S-1, S-3
BJ_1A_D25-2_K02
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
BJ_1A_K04C-1, C-2, C-3T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-1, T-W-1M-3, M-1, M-2S-4, S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D25-2_W01
Student ma wiedzę z podstaw nauki o korozji i degradacji materiałów konstrukcyjnych. Student zna przemysłowe metody zabezpieczeń antykorozyjnych.Student ma wiedzę o kierunkach rozwoju inżynierii materiałowej (zaawansowane materiały i technologie) oraz dyrektywach Unii Europejskiej.
2,0Student nie ma wiedzy z podstaw nauki o korozji i degradacji materiałów konstrukcyjnych. Student nie zna przemysłowych metod zabezpieczeń antykorozyjnych.Student nie ma wiedzy o kierunkach rozwoju inżynierii materiałowej (zaawansowane materiały i technologie) oraz dyrektywach Unii Europejskiej.
3,0Student ma podstawową wiedzę z podstaw nauki o korozji i degradacji materiałów konstrukcyjnych. Student zna przemysłowe metody zabezpieczeń antykorozyjnych. Student ma wiedzę o kierunkach rozwoju inżynierii materiałowej (zaawansowane materiały i technologie) oraz dyrektywach Unii Europejskiej.
3,5Student ma poszerzoną wiedzę z podstaw nauki o korozji i degradacji materiałów konstrukcyjnych. Student zna przemysłowe metody zabezpieczeń antykorozyjnych.Student ma poszerzoną wiedzę o kierunkach rozwoju inżynierii materiałowej (zaawansowane materiały i technologie) oraz dyrektywach Unii Europejskiej.
4,0Student ma poszerzoną wiedzę z podstaw nauki o korozji i degradacji materiałów konstrukcyjnych. Student zna przemysłowe metody zabezpieczeń antykorozyjnych.Student ma poszerzoną wiedzę o kierunkach rozwoju inżynierii materiałowej (zaawansowane materiały i technologie) oraz dyrektywach Unii Europejskiej. Student sprawnie rozpoznaje potrzeby stosowania tradycyjnych rozwiazań w technologii zabezpeczeń antykorozyjnych w kontekście obowiązujących przepisów i wyzwań wynikających z rozwoju nauki i technologii.
4,5Student ma zaawansowaną wiedzę z podstaw nauki o korozji i degradacji materiałów konstrukcyjnych. Student zna przemysłowe metody zabezpieczeń antykorozyjnych.Student ma poszerzoną wiedzę o kierunkach rozwoju inżynierii materiałowej (zaawansowane materiały i technologie) oraz dyrektywach Unii Europejskiej. Student sprawnie rozpoznaje potrzeby stosowania tradycyjnych rozwiazań w technologii zabezpeczeń antykorozyjnych w kontekście obowiązujących przepisów i wyzwań wynikajacych z rozwoju nauki i technologii.
5,0Student ma zaawansowaną wiedzę z podstaw nauki o korozji i degradacji materiałów konstrukcyjnych. Student zna przemysłowe metody zabezpieczeń antykorozyjnych.Student ma poszerzoną wiedzę o kierunkach rozwoju inżynierii materiałowej (zaawansowane materiały i technologie) oraz dyrektywach Unii Europejskiej. Student sprawnie rozpoznaje potrzeby stosowania tradycyjnych rozwiazań w technologii zabezpeczeń antykorozyjnych w kontekście obowiązujących przepisów i wyzwań wynikających z rozwoju nauki i technologii.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D25-2_U01
Student potrafi wymieć i wskazać sposoby zapobiegania zużyciu materiałów na etapie technologii jego wytwarzania i/lub przetwarzania oraz doboru, projektowania konstrukcji, dobiera metody zabezpieczeń antykorozyjnych do warunków eksploatacji i narażenia na zniszczenie korozyjne. Student potrafi wskazać metodę i/lub technologię zapobiegania zniszczeniu korozyjnemu w opraciu o istniejący stan technologiczny w przemyśle lub uzasadnić i wskazać na konieczność zastosowania/rozwijania nowych technologii.
2,0Student nie potrafi wymieć i prawidłowo wskazać sposób(-y) zapobiegania zużyciu materiałów na etapie technologii jego wytwarzania i/lub przetwarzania oraz doboru, projektowania konstrukcji do warunków eksploatacji i narażenia na zniszczenie korozyjne. Student nie potrafi wskazać metody i/lub technologii zapobiegania zniszczeniu korozyjnemu w oparciu o istniejący stan technologiczny w przemyśle lub uzasadnić i wskazać na konieczność zastosowania/rozwijania nowych technologii.
3,0Student potrafi wymieć i wskazać sposoby zapobiegania zużyciu materiałów na etapie technologii jego wytwarzania i/lub przetwarzania oraz doboru, projektowania konstrukcji, dobiera metody zabezpieczeń antykorozyjnych do warunków eksploatacji i narażenia na zniszczenie korozyjne. Student potrafi wskazać metodę i/lub technologię zapobiegania zniszczeniu korozyjnemu w oparciu o istniejący stan technologiczny w przemyśle lub uzasadnić i wskazać na konieczność zastosowania/rozwijania nowych technologii.
3,5Student potrafi wymieć i wskazać najlepsze sposoby zapobiegania zużyciu materiałów na etapie technologii jego wytwarzania i/lub przetwarzania oraz doboru, projektowania konstrukcji, dobiera metody zabezpieczeń antykorozyjnych do warunków eksploatacji i narażenia na zniszczenie korozyjne oraz uzasadnić wybór rozwiązania najkorzystniejszego. Student potrafi wskazać metodę i/lub technologię zapobiegania zniszczeniu korozyjnemu w oparciu o istniejący stan technologiczny w przemyśle lub uzasadnić i wskazać na konieczność zastosowania/rozwijania nowych technologii.
4,0Student potrafi wymieć i wskazać najlepsze sposoby zapobiegania zużyciu materiałów na etapie technologii jego wytwarzania i/lub przetwarzania oraz doboru, projektowania konstrukcji, dobiera metody zabezpieczeń antykorozyjnych do warunków eksploatacji i narażenia na zniszczenie korozyjne oraz uzasadnić wybór rozwiązania najkorzystniejszego. Student potrafi wskazać metodę i/lub technologię zapobiegania zniszczeniu korozyjnemu w oparciu o istniejący stan technologiczny w przemyśle lub uzasadnić i wskazać na konieczność zastosowania/rozwijania nowych technologii w stopniu zaawansowanym.
4,5Student potrafi wymieć i wskazać najlepsze sposoby zapobiegania zużyciu materiałów na etapie technologii jego wytwarzania i/lub przetwarzania oraz doboru, projektowania konstrukcji, dobiera metody zabezpieczeń antykorozyjnych do warunków eksploatacji i narażenia na zniszczenie korozyjne oraz uzasadnić wybór rozwiązania najkorzystniejszego. Student potrafi wskazać metodę i/lub technologię zapobiegania zniszczeniu korozyjnemu w oparciu o istniejący stan technologiczny w przemyśle lub uzasadnić i wskazać na konieczność zastosowania/rozwijania nowych technologii w stopniu zaawansowanym.
5,0Student potrafi wymieć i wskazać najlepsze sposoby zapobiegania zużyciu materiałów na etapie technologii jego wytwarzania i/lub przetwarzania oraz doboru, projektowania konstrukcji, dobiera metody zabezpieczeń antykorozyjnych do warunków eksploatacji i narażenia na zniszczenie korozyjne oraz uzasadnić wybór rozwiązania najkorzystniejszego. Student potrafi wskazać metodę i/lub technologię zapobiegania zniszczeniu korozyjnemu w oparciu o istniejący stan technologiczny w przemyśle lub uzasadnić i wskazać na konieczność zastosowania/rozwijania nowych technologii w stopniu zaawansowanym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D25-2_K01
Student ma wiedzę na temat negatywnych dla środowiska naturalnego skutków zużycia materiałów oraz sposobach ochrony środowiska naturalnego.
2,0Student nie ma wiedzę na temat negatywnych dla środowiska naturalnego skutków zużycia materiałów oraz sposobach ochrony środowiska naturalnego.
3,0Student ma wiedzę na temat negatywnych dla środowiska naturalnego skutków zużycia materiałów oraz sposobach ochrony środowiska naturalnego.
3,5Student ma wiedzę na temat negatywnych dla środowiska naturalnego skutków zużycia materiałów oraz sposobach ochrony środowiska naturalnego.
4,0Student ma wiedzę na temat negatywnych dla środowiska naturalnego skutków zużycia materiałów oraz sposobach ochrony środowiska naturalnego.
4,5Student ma wiedzę na temat negatywnych dla środowiska naturalnego skutków zużycia materiałów oraz sposobach ochrony środowiska naturalnego.
5,0Student ma wiedzę na temat negatywnych dla środowiska naturalnego skutków zużycia materiałów oraz sposobach ochrony środowiska naturalnego.
BJ_1A_D25-2_K02
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
2,0Student nie ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
3,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
3,5Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,5Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
5,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.

Literatura podstawowa

  1. J.Baszkiewicz, M.Kamiński, Podstawy korozji materiałów, Oficyna Wydawnicz Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2006, II
  2. H.H.Uhling, Korozja i jej zapobieganie, WNT, Warszawa, 1996
  3. T.Hryniewicz, Technologia powierzchni i powłok, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin, 1999
  4. B.Surowska, Wybrane zagadnienia z korozji i ochrony przed korozją, Politechnika Lubelska, Lublin, 2002
  5. T.Burakowski, T.Wierzchoń, Inżynieria powierzchni metali, WNT, Warszawa, 1995

Literatura dodatkowa

  1. Groysman A., Corrosion for everybody, Springer Science + Business Media B.V., London, New York, Heidelberg, Dordrecht, 2010, ISBN 978-90-481-3476-2
  2. M.Pourbaix, Wykłady z korozji elektrochemicznej, PWN, Warszawa, 1978

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Badanie barierowości powłok i warstw powierzchniowych metodą elektrochemiczną.2
T-L-2Badanie szybkości korozji wybranych materiałów konstrukcyjnych w roztworach elektrolitów.2
T-L-3Badanie tribokorozyjne materiałów konstrukcyjnych.4
T-L-4Badania korozyjne oparte na stosowanych w przemyśle standaryzowanych metodach. Metoda STS.2
T-L-5Badania korozyjne oparte na stosowanych w przemyśle standaryzowanych metodach. ASTM G 48 do oceny wysokostopowych stali nierdzewnych .3
T-L-6Badania korozyjne oparte na stosowanych w przemyśle standaryzowanych metodach. Korozja wżerowa złączy spawanych stali austenitycznej X6CrNiTi18-102
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje korozji, w tym korozji-erozji występujące na poszczególnych elementach konstrukcyjnych, mechanizmy ich powstawania i rozwoju, projektowanie ochrony antykorozyjnej, systemy stosowane do ochrony podłoży stalowych- powłoki cynkowe (stosowane i najbardziej zaawansowane systemy oparte na cynkowaniu, technologie ich wytwarzania)- powłoki z tworzyw polimerowych. Farby i lakiery, gruntowanie, powłoki pośrednie i wierzchnie – ochrona uzupełniająca, woski, kleje . Doświadczalne metody badań odporności korozyjnej – wczesne wykrywanie zmian korozyjnych. Przewidywanie szybkości korozji. Ochrona protektorowa, katodowa, anodowa. Inhibitory korozji. Monitorowanie korozji. Ekonomiczne skutki korozji. Selekcja materiałów: metale i stopy, materiały niemetaliczne polimerowe i ceramiczne, kompozyty. Metody zabezpieczenia przed korozją konstrukcji stalowych zgodnie z przepisami Unii Europejskiej15
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych.15
A-L-2Samodzielne opracowanie wyników pomiarów i badań laboratoryjnych.15
A-L-3Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych na podsatwie wskazanej literatury.16
A-L-4konsultacje4
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach i w zaliczeniu przedmiotu15
A-W-2Studiowanie literatury33
A-W-3konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D25-2_W01Student ma wiedzę z podstaw nauki o korozji i degradacji materiałów konstrukcyjnych. Student zna przemysłowe metody zabezpieczeń antykorozyjnych.Student ma wiedzę o kierunkach rozwoju inżynierii materiałowej (zaawansowane materiały i technologie) oraz dyrektywach Unii Europejskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W08ma ogólną wiedzę inżynierską z materiałoznawstwa, technologii mechanicznych, podstaw konstrukcji maszyn, inżynierii jakości w zakresie przydatnym w budowie i eksploatacji jachtów
BJ_1A_W13ma podstawową wiedzę dotyczącą materiałów konstrukcyjnych, pomocniczych, powłok ochronnych, antykorozyjnych stosowanych w budowie jednostek pływających
Cel przedmiotuC-1Student zdobywa wiedzę i umiejętność doboru metod ochrony elementów urządzeń i/lub konstrukcji przed korozją stosowanych aktualnie w przemyśle oraz ich kierunków rozwoju techniczego i technologicznego zgodnymi z wymaganiami Unii Europejskiej i wynikającymi z rozwoju inżynierii materiałowej.
C-2Student zdobywa umiejętność analizy i opracowania wyników i pomiarów chemicznych i elektrochemicznych.
C-3Student zdobywa umiejętość korzystania ze źródeł literatury i licencjonowanych przez ZUT baz danych.
Treści programoweT-L-3Badanie tribokorozyjne materiałów konstrukcyjnych.
T-L-2Badanie szybkości korozji wybranych materiałów konstrukcyjnych w roztworach elektrolitów.
T-L-4Badania korozyjne oparte na stosowanych w przemyśle standaryzowanych metodach. Metoda STS.
T-L-6Badania korozyjne oparte na stosowanych w przemyśle standaryzowanych metodach. Korozja wżerowa złączy spawanych stali austenitycznej X6CrNiTi18-10
T-L-5Badania korozyjne oparte na stosowanych w przemyśle standaryzowanych metodach. ASTM G 48 do oceny wysokostopowych stali nierdzewnych .
T-L-1Badanie barierowości powłok i warstw powierzchniowych metodą elektrochemiczną.
T-W-1Rodzaje korozji, w tym korozji-erozji występujące na poszczególnych elementach konstrukcyjnych, mechanizmy ich powstawania i rozwoju, projektowanie ochrony antykorozyjnej, systemy stosowane do ochrony podłoży stalowych- powłoki cynkowe (stosowane i najbardziej zaawansowane systemy oparte na cynkowaniu, technologie ich wytwarzania)- powłoki z tworzyw polimerowych. Farby i lakiery, gruntowanie, powłoki pośrednie i wierzchnie – ochrona uzupełniająca, woski, kleje . Doświadczalne metody badań odporności korozyjnej – wczesne wykrywanie zmian korozyjnych. Przewidywanie szybkości korozji. Ochrona protektorowa, katodowa, anodowa. Inhibitory korozji. Monitorowanie korozji. Ekonomiczne skutki korozji. Selekcja materiałów: metale i stopy, materiały niemetaliczne polimerowe i ceramiczne, kompozyty. Metody zabezpieczenia przed korozją konstrukcji stalowych zgodnie z przepisami Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne. Analiza wyników eksperymentów połączona z dyskusją dydaktyczną (okrągłego stołu). Prezentacje sprawozdań z przeprowadzonej analizy.
M-1Wykład informacyjny z użyciem środków audiowizualnych, tj. filmy dydaktyczne, prezentacje komputerowe.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne. Wykonywanie ekperymentów w laboratorium.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ważoną z egzaminu (współczynnik wagi 1,0), ćwiczeń audytoryjnych (współczynnik wagi 0,7) oraz ćwiczeń laboratoryjnych (współczynnik wagi 0,6).
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne. Na podstawie wykonanych wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych oraz prezentacji sprawozdań w formie pisemnej i ustnej student uzyskuje zaliczenie ćwiczenia.
S-1Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne : Na podstawie krótkich sprawdzianów wiedzy przygotowanej do ćwiczeń (9 sprawdzianów) student uzyskuje ocenę z ćwiczenia.
S-3Ocena podsumowująca: Wykład. Po uprzednim zaliczeniu ćwiczeń laboratoryjnych student przystępuje do zaliczenia pisemnego; ocenę pozytywną otrzymuję po uzyskaniu co najmiej połowy punktów. Do zaliczenia ustnego przystępują studenci po uzykaniu ok. 50% punktów z zaliczenia pisemnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy z podstaw nauki o korozji i degradacji materiałów konstrukcyjnych. Student nie zna przemysłowych metod zabezpieczeń antykorozyjnych.Student nie ma wiedzy o kierunkach rozwoju inżynierii materiałowej (zaawansowane materiały i technologie) oraz dyrektywach Unii Europejskiej.
3,0Student ma podstawową wiedzę z podstaw nauki o korozji i degradacji materiałów konstrukcyjnych. Student zna przemysłowe metody zabezpieczeń antykorozyjnych. Student ma wiedzę o kierunkach rozwoju inżynierii materiałowej (zaawansowane materiały i technologie) oraz dyrektywach Unii Europejskiej.
3,5Student ma poszerzoną wiedzę z podstaw nauki o korozji i degradacji materiałów konstrukcyjnych. Student zna przemysłowe metody zabezpieczeń antykorozyjnych.Student ma poszerzoną wiedzę o kierunkach rozwoju inżynierii materiałowej (zaawansowane materiały i technologie) oraz dyrektywach Unii Europejskiej.
4,0Student ma poszerzoną wiedzę z podstaw nauki o korozji i degradacji materiałów konstrukcyjnych. Student zna przemysłowe metody zabezpieczeń antykorozyjnych.Student ma poszerzoną wiedzę o kierunkach rozwoju inżynierii materiałowej (zaawansowane materiały i technologie) oraz dyrektywach Unii Europejskiej. Student sprawnie rozpoznaje potrzeby stosowania tradycyjnych rozwiazań w technologii zabezpeczeń antykorozyjnych w kontekście obowiązujących przepisów i wyzwań wynikających z rozwoju nauki i technologii.
4,5Student ma zaawansowaną wiedzę z podstaw nauki o korozji i degradacji materiałów konstrukcyjnych. Student zna przemysłowe metody zabezpieczeń antykorozyjnych.Student ma poszerzoną wiedzę o kierunkach rozwoju inżynierii materiałowej (zaawansowane materiały i technologie) oraz dyrektywach Unii Europejskiej. Student sprawnie rozpoznaje potrzeby stosowania tradycyjnych rozwiazań w technologii zabezpeczeń antykorozyjnych w kontekście obowiązujących przepisów i wyzwań wynikajacych z rozwoju nauki i technologii.
5,0Student ma zaawansowaną wiedzę z podstaw nauki o korozji i degradacji materiałów konstrukcyjnych. Student zna przemysłowe metody zabezpieczeń antykorozyjnych.Student ma poszerzoną wiedzę o kierunkach rozwoju inżynierii materiałowej (zaawansowane materiały i technologie) oraz dyrektywach Unii Europejskiej. Student sprawnie rozpoznaje potrzeby stosowania tradycyjnych rozwiazań w technologii zabezpeczeń antykorozyjnych w kontekście obowiązujących przepisów i wyzwań wynikających z rozwoju nauki i technologii.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D25-2_U01Student potrafi wymieć i wskazać sposoby zapobiegania zużyciu materiałów na etapie technologii jego wytwarzania i/lub przetwarzania oraz doboru, projektowania konstrukcji, dobiera metody zabezpieczeń antykorozyjnych do warunków eksploatacji i narażenia na zniszczenie korozyjne. Student potrafi wskazać metodę i/lub technologię zapobiegania zniszczeniu korozyjnemu w opraciu o istniejący stan technologiczny w przemyśle lub uzasadnić i wskazać na konieczność zastosowania/rozwijania nowych technologii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U09potrafi dokonać identyfikacji i sformułować zadania inżynierskie o charakterze praktycznym przydatne w projektowaniu, konstruowaniu i budowie jachtów
BJ_1A_U11potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym dotyczące różnorodnych aspektów związanych z technologią budowy i eksploatacji jachtów i ich wpływ na bezpieczeństwo ludzi i środowiska
BJ_1A_U14potrafi dobrać odpowiednie materiały i zastosować odpowiednią technologię do budowy jachtów, potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach materiałów stosowanych w budowie jachtów i określić na ich podstawie potencjalne rodzaje zagrożeń jakie mogą występować przy ich zastosowaniu
Cel przedmiotuC-1Student zdobywa wiedzę i umiejętność doboru metod ochrony elementów urządzeń i/lub konstrukcji przed korozją stosowanych aktualnie w przemyśle oraz ich kierunków rozwoju techniczego i technologicznego zgodnymi z wymaganiami Unii Europejskiej i wynikającymi z rozwoju inżynierii materiałowej.
C-2Student zdobywa umiejętność analizy i opracowania wyników i pomiarów chemicznych i elektrochemicznych.
C-3Student zdobywa umiejętość korzystania ze źródeł literatury i licencjonowanych przez ZUT baz danych.
Treści programoweT-L-3Badanie tribokorozyjne materiałów konstrukcyjnych.
T-L-2Badanie szybkości korozji wybranych materiałów konstrukcyjnych w roztworach elektrolitów.
T-L-1Badanie barierowości powłok i warstw powierzchniowych metodą elektrochemiczną.
T-W-1Rodzaje korozji, w tym korozji-erozji występujące na poszczególnych elementach konstrukcyjnych, mechanizmy ich powstawania i rozwoju, projektowanie ochrony antykorozyjnej, systemy stosowane do ochrony podłoży stalowych- powłoki cynkowe (stosowane i najbardziej zaawansowane systemy oparte na cynkowaniu, technologie ich wytwarzania)- powłoki z tworzyw polimerowych. Farby i lakiery, gruntowanie, powłoki pośrednie i wierzchnie – ochrona uzupełniająca, woski, kleje . Doświadczalne metody badań odporności korozyjnej – wczesne wykrywanie zmian korozyjnych. Przewidywanie szybkości korozji. Ochrona protektorowa, katodowa, anodowa. Inhibitory korozji. Monitorowanie korozji. Ekonomiczne skutki korozji. Selekcja materiałów: metale i stopy, materiały niemetaliczne polimerowe i ceramiczne, kompozyty. Metody zabezpieczenia przed korozją konstrukcji stalowych zgodnie z przepisami Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne. Analiza wyników eksperymentów połączona z dyskusją dydaktyczną (okrągłego stołu). Prezentacje sprawozdań z przeprowadzonej analizy.
M-1Wykład informacyjny z użyciem środków audiowizualnych, tj. filmy dydaktyczne, prezentacje komputerowe.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne. Wykonywanie ekperymentów w laboratorium.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ważoną z egzaminu (współczynnik wagi 1,0), ćwiczeń audytoryjnych (współczynnik wagi 0,7) oraz ćwiczeń laboratoryjnych (współczynnik wagi 0,6).
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne. Na podstawie wykonanych wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych oraz prezentacji sprawozdań w formie pisemnej i ustnej student uzyskuje zaliczenie ćwiczenia.
S-1Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne : Na podstawie krótkich sprawdzianów wiedzy przygotowanej do ćwiczeń (9 sprawdzianów) student uzyskuje ocenę z ćwiczenia.
S-3Ocena podsumowująca: Wykład. Po uprzednim zaliczeniu ćwiczeń laboratoryjnych student przystępuje do zaliczenia pisemnego; ocenę pozytywną otrzymuję po uzyskaniu co najmiej połowy punktów. Do zaliczenia ustnego przystępują studenci po uzykaniu ok. 50% punktów z zaliczenia pisemnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymieć i prawidłowo wskazać sposób(-y) zapobiegania zużyciu materiałów na etapie technologii jego wytwarzania i/lub przetwarzania oraz doboru, projektowania konstrukcji do warunków eksploatacji i narażenia na zniszczenie korozyjne. Student nie potrafi wskazać metody i/lub technologii zapobiegania zniszczeniu korozyjnemu w oparciu o istniejący stan technologiczny w przemyśle lub uzasadnić i wskazać na konieczność zastosowania/rozwijania nowych technologii.
3,0Student potrafi wymieć i wskazać sposoby zapobiegania zużyciu materiałów na etapie technologii jego wytwarzania i/lub przetwarzania oraz doboru, projektowania konstrukcji, dobiera metody zabezpieczeń antykorozyjnych do warunków eksploatacji i narażenia na zniszczenie korozyjne. Student potrafi wskazać metodę i/lub technologię zapobiegania zniszczeniu korozyjnemu w oparciu o istniejący stan technologiczny w przemyśle lub uzasadnić i wskazać na konieczność zastosowania/rozwijania nowych technologii.
3,5Student potrafi wymieć i wskazać najlepsze sposoby zapobiegania zużyciu materiałów na etapie technologii jego wytwarzania i/lub przetwarzania oraz doboru, projektowania konstrukcji, dobiera metody zabezpieczeń antykorozyjnych do warunków eksploatacji i narażenia na zniszczenie korozyjne oraz uzasadnić wybór rozwiązania najkorzystniejszego. Student potrafi wskazać metodę i/lub technologię zapobiegania zniszczeniu korozyjnemu w oparciu o istniejący stan technologiczny w przemyśle lub uzasadnić i wskazać na konieczność zastosowania/rozwijania nowych technologii.
4,0Student potrafi wymieć i wskazać najlepsze sposoby zapobiegania zużyciu materiałów na etapie technologii jego wytwarzania i/lub przetwarzania oraz doboru, projektowania konstrukcji, dobiera metody zabezpieczeń antykorozyjnych do warunków eksploatacji i narażenia na zniszczenie korozyjne oraz uzasadnić wybór rozwiązania najkorzystniejszego. Student potrafi wskazać metodę i/lub technologię zapobiegania zniszczeniu korozyjnemu w oparciu o istniejący stan technologiczny w przemyśle lub uzasadnić i wskazać na konieczność zastosowania/rozwijania nowych technologii w stopniu zaawansowanym.
4,5Student potrafi wymieć i wskazać najlepsze sposoby zapobiegania zużyciu materiałów na etapie technologii jego wytwarzania i/lub przetwarzania oraz doboru, projektowania konstrukcji, dobiera metody zabezpieczeń antykorozyjnych do warunków eksploatacji i narażenia na zniszczenie korozyjne oraz uzasadnić wybór rozwiązania najkorzystniejszego. Student potrafi wskazać metodę i/lub technologię zapobiegania zniszczeniu korozyjnemu w oparciu o istniejący stan technologiczny w przemyśle lub uzasadnić i wskazać na konieczność zastosowania/rozwijania nowych technologii w stopniu zaawansowanym.
5,0Student potrafi wymieć i wskazać najlepsze sposoby zapobiegania zużyciu materiałów na etapie technologii jego wytwarzania i/lub przetwarzania oraz doboru, projektowania konstrukcji, dobiera metody zabezpieczeń antykorozyjnych do warunków eksploatacji i narażenia na zniszczenie korozyjne oraz uzasadnić wybór rozwiązania najkorzystniejszego. Student potrafi wskazać metodę i/lub technologię zapobiegania zniszczeniu korozyjnemu w oparciu o istniejący stan technologiczny w przemyśle lub uzasadnić i wskazać na konieczność zastosowania/rozwijania nowych technologii w stopniu zaawansowanym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D25-2_K01Student ma wiedzę na temat negatywnych dla środowiska naturalnego skutków zużycia materiałów oraz sposobach ochrony środowiska naturalnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
BJ_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa w budowie jachtów i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa w budowie jachtów
Cel przedmiotuC-1Student zdobywa wiedzę i umiejętność doboru metod ochrony elementów urządzeń i/lub konstrukcji przed korozją stosowanych aktualnie w przemyśle oraz ich kierunków rozwoju techniczego i technologicznego zgodnymi z wymaganiami Unii Europejskiej i wynikającymi z rozwoju inżynierii materiałowej.
C-2Student zdobywa umiejętność analizy i opracowania wyników i pomiarów chemicznych i elektrochemicznych.
C-3Student zdobywa umiejętość korzystania ze źródeł literatury i licencjonowanych przez ZUT baz danych.
Treści programoweT-L-3Badanie tribokorozyjne materiałów konstrukcyjnych.
T-L-2Badanie szybkości korozji wybranych materiałów konstrukcyjnych w roztworach elektrolitów.
T-L-4Badania korozyjne oparte na stosowanych w przemyśle standaryzowanych metodach. Metoda STS.
T-L-6Badania korozyjne oparte na stosowanych w przemyśle standaryzowanych metodach. Korozja wżerowa złączy spawanych stali austenitycznej X6CrNiTi18-10
T-L-5Badania korozyjne oparte na stosowanych w przemyśle standaryzowanych metodach. ASTM G 48 do oceny wysokostopowych stali nierdzewnych .
T-L-1Badanie barierowości powłok i warstw powierzchniowych metodą elektrochemiczną.
T-W-1Rodzaje korozji, w tym korozji-erozji występujące na poszczególnych elementach konstrukcyjnych, mechanizmy ich powstawania i rozwoju, projektowanie ochrony antykorozyjnej, systemy stosowane do ochrony podłoży stalowych- powłoki cynkowe (stosowane i najbardziej zaawansowane systemy oparte na cynkowaniu, technologie ich wytwarzania)- powłoki z tworzyw polimerowych. Farby i lakiery, gruntowanie, powłoki pośrednie i wierzchnie – ochrona uzupełniająca, woski, kleje . Doświadczalne metody badań odporności korozyjnej – wczesne wykrywanie zmian korozyjnych. Przewidywanie szybkości korozji. Ochrona protektorowa, katodowa, anodowa. Inhibitory korozji. Monitorowanie korozji. Ekonomiczne skutki korozji. Selekcja materiałów: metale i stopy, materiały niemetaliczne polimerowe i ceramiczne, kompozyty. Metody zabezpieczenia przed korozją konstrukcji stalowych zgodnie z przepisami Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne. Analiza wyników eksperymentów połączona z dyskusją dydaktyczną (okrągłego stołu). Prezentacje sprawozdań z przeprowadzonej analizy.
M-1Wykład informacyjny z użyciem środków audiowizualnych, tj. filmy dydaktyczne, prezentacje komputerowe.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne. Wykonywanie ekperymentów w laboratorium.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ważoną z egzaminu (współczynnik wagi 1,0), ćwiczeń audytoryjnych (współczynnik wagi 0,7) oraz ćwiczeń laboratoryjnych (współczynnik wagi 0,6).
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne. Na podstawie wykonanych wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych oraz prezentacji sprawozdań w formie pisemnej i ustnej student uzyskuje zaliczenie ćwiczenia.
S-1Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne : Na podstawie krótkich sprawdzianów wiedzy przygotowanej do ćwiczeń (9 sprawdzianów) student uzyskuje ocenę z ćwiczenia.
S-3Ocena podsumowująca: Wykład. Po uprzednim zaliczeniu ćwiczeń laboratoryjnych student przystępuje do zaliczenia pisemnego; ocenę pozytywną otrzymuję po uzyskaniu co najmiej połowy punktów. Do zaliczenia ustnego przystępują studenci po uzykaniu ok. 50% punktów z zaliczenia pisemnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzę na temat negatywnych dla środowiska naturalnego skutków zużycia materiałów oraz sposobach ochrony środowiska naturalnego.
3,0Student ma wiedzę na temat negatywnych dla środowiska naturalnego skutków zużycia materiałów oraz sposobach ochrony środowiska naturalnego.
3,5Student ma wiedzę na temat negatywnych dla środowiska naturalnego skutków zużycia materiałów oraz sposobach ochrony środowiska naturalnego.
4,0Student ma wiedzę na temat negatywnych dla środowiska naturalnego skutków zużycia materiałów oraz sposobach ochrony środowiska naturalnego.
4,5Student ma wiedzę na temat negatywnych dla środowiska naturalnego skutków zużycia materiałów oraz sposobach ochrony środowiska naturalnego.
5,0Student ma wiedzę na temat negatywnych dla środowiska naturalnego skutków zużycia materiałów oraz sposobach ochrony środowiska naturalnego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D25-2_K02Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Student zdobywa wiedzę i umiejętność doboru metod ochrony elementów urządzeń i/lub konstrukcji przed korozją stosowanych aktualnie w przemyśle oraz ich kierunków rozwoju techniczego i technologicznego zgodnymi z wymaganiami Unii Europejskiej i wynikającymi z rozwoju inżynierii materiałowej.
C-2Student zdobywa umiejętność analizy i opracowania wyników i pomiarów chemicznych i elektrochemicznych.
C-3Student zdobywa umiejętość korzystania ze źródeł literatury i licencjonowanych przez ZUT baz danych.
Treści programoweT-L-3Badanie tribokorozyjne materiałów konstrukcyjnych.
T-L-2Badanie szybkości korozji wybranych materiałów konstrukcyjnych w roztworach elektrolitów.
T-L-4Badania korozyjne oparte na stosowanych w przemyśle standaryzowanych metodach. Metoda STS.
T-L-6Badania korozyjne oparte na stosowanych w przemyśle standaryzowanych metodach. Korozja wżerowa złączy spawanych stali austenitycznej X6CrNiTi18-10
T-L-5Badania korozyjne oparte na stosowanych w przemyśle standaryzowanych metodach. ASTM G 48 do oceny wysokostopowych stali nierdzewnych .
T-L-1Badanie barierowości powłok i warstw powierzchniowych metodą elektrochemiczną.
T-W-1Rodzaje korozji, w tym korozji-erozji występujące na poszczególnych elementach konstrukcyjnych, mechanizmy ich powstawania i rozwoju, projektowanie ochrony antykorozyjnej, systemy stosowane do ochrony podłoży stalowych- powłoki cynkowe (stosowane i najbardziej zaawansowane systemy oparte na cynkowaniu, technologie ich wytwarzania)- powłoki z tworzyw polimerowych. Farby i lakiery, gruntowanie, powłoki pośrednie i wierzchnie – ochrona uzupełniająca, woski, kleje . Doświadczalne metody badań odporności korozyjnej – wczesne wykrywanie zmian korozyjnych. Przewidywanie szybkości korozji. Ochrona protektorowa, katodowa, anodowa. Inhibitory korozji. Monitorowanie korozji. Ekonomiczne skutki korozji. Selekcja materiałów: metale i stopy, materiały niemetaliczne polimerowe i ceramiczne, kompozyty. Metody zabezpieczenia przed korozją konstrukcji stalowych zgodnie z przepisami Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne. Analiza wyników eksperymentów połączona z dyskusją dydaktyczną (okrągłego stołu). Prezentacje sprawozdań z przeprowadzonej analizy.
M-1Wykład informacyjny z użyciem środków audiowizualnych, tj. filmy dydaktyczne, prezentacje komputerowe.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne. Wykonywanie ekperymentów w laboratorium.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ważoną z egzaminu (współczynnik wagi 1,0), ćwiczeń audytoryjnych (współczynnik wagi 0,7) oraz ćwiczeń laboratoryjnych (współczynnik wagi 0,6).
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne. Na podstawie wykonanych wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych oraz prezentacji sprawozdań w formie pisemnej i ustnej student uzyskuje zaliczenie ćwiczenia.
S-1Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne : Na podstawie krótkich sprawdzianów wiedzy przygotowanej do ćwiczeń (9 sprawdzianów) student uzyskuje ocenę z ćwiczenia.
S-3Ocena podsumowująca: Wykład. Po uprzednim zaliczeniu ćwiczeń laboratoryjnych student przystępuje do zaliczenia pisemnego; ocenę pozytywną otrzymuję po uzyskaniu co najmiej połowy punktów. Do zaliczenia ustnego przystępują studenci po uzykaniu ok. 50% punktów z zaliczenia pisemnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
3,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
3,5Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
4,5Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
5,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.