Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy zarządzania i marketingu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy zarządzania i marketingu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,00,60egzamin
ćwiczenia audytoryjneA1 15 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza na poziomie szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i narzędziami wykorzystywanymi w działalności marketingowej, a także nabycie umiejętności rozumienia zjawisk w otoczeniu marketingowym i tworzenia na ich podstawie koncepcji marketingowych.
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu organizacji i zarządzania, a także nabycie umiejętności identyfikowania i analizowania problemów w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podejście systemowe w zarządzaniu1
T-A-2Władza i style kierowania1
T-A-3Struktura organizacyjna -funkcje, rodzaje i znaczenie1
T-A-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji1
T-A-5Planowanie i budowa strategii1
T-A-6Zarzadzanie zmianami, technologią i projektami1
T-A-7Etyka i odpowiedzialność społeczna w zarządzaniu1
T-A-8Pozycjonownie i różnicowanie oferty rynkowej w cyklu życia produktu1
T-A-9Rozpoznawanie segmentów rynku i wybór rynków docelowych1
T-A-10Instrumenty promocji i możliwości ich zastosowania1
T-A-11Ocena wartości marki1
T-A-12Badania marketingowe1
T-A-13Polityka cen - technika ich ustalania i różnicowania1
T-A-14Pozycjonowanie produktu1
T-A-15Podsumowanie prezentacji i zaliczenie przedmiotu1
15
wykłady
T-W-1Podstawy zarządzania2
T-W-2Klasyczne koncepcje zarządzania2
T-W-3Funkcje i mechanizmy zarządzania2
T-W-4Zasoby w zarządzaniu2
T-W-5Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji2
T-W-6Formy organizacyjne przedsiebiorstw2
T-W-7Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji2
T-W-8Zarządzanie strategiczne i model zarządzania strategicznego2
T-W-9Istota i znaczenie marketingu2
T-W-10Ogólne zasady i funkcje marketingu2
T-W-11Otoczenie marketingowe2
T-W-12Konsumenci i ich zachowania na rynku2
T-W-13Instrumenty marketingu mix2
T-W-14Identyfikacja segmentów rynkowych i wybór rynków docelowych2
T-W-15Zarządzanie marketingiem2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury innych zródeł17
A-A-3Praca własna10
A-A-4Przygotowanie prezentacji5
A-A-5Udział w konsultacjach2
49
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury i innych źródeł12
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i egzamin8
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-2Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena formująca: Ocena za przygotowaną i przedstawioną prezentację

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_B06_W01
Student ma podstawową wiedzę dotyczacą zarządzania w organizacjach, potrafi opisać współczesne uwarunkowania w zarządzaniu organizacjami
LO_1A_W16C-2T-W-1, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-A-5, T-A-1, T-A-4, T-A-7, T-A-3, T-A-2, T-A-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3
LO_1A_B06_W02
Student zna podstawowe pojęcia marketingu, a także zna wzajemne powiązania i zależności między narzędziami marketingu oraz możliwości ich wykorzystania w kontekście działalności różnych organizacji
LO_1A_W20C-1T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_B06_U01
Student potrafi właściwie interpretować pojęcia dotyczące zarządzania organizacjami i z zakresu marketingu, zna ich znaczenie w zakresie logistyki, a także potrafi pracować indywidulanie i w zespole przy rozwiązywaniu problemów z zarządzania i marketingu
LO_1A_U01, LO_1A_U04C-1, C-2T-W-1, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-A-5, T-A-1, T-A-4, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-3, T-A-2, T-A-6M-1, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_B06_K01
Student potrafi ocenić pracę swoją i innych, działać indywidualnie i w zespole, a także potrafi myśleć i działać w sposób przedsiebiorczy
LO_1A_K04, LO_1A_K06, LO_1A_K02C-1, C-2T-A-5, T-A-1, T-A-4, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-3, T-A-2, T-A-6M-1, M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_B06_W01
Student ma podstawową wiedzę dotyczacą zarządzania w organizacjach, potrafi opisać współczesne uwarunkowania w zarządzaniu organizacjami
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
LO_1A_B06_W02
Student zna podstawowe pojęcia marketingu, a także zna wzajemne powiązania i zależności między narzędziami marketingu oraz możliwości ich wykorzystania w kontekście działalności różnych organizacji
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_B06_U01
Student potrafi właściwie interpretować pojęcia dotyczące zarządzania organizacjami i z zakresu marketingu, zna ich znaczenie w zakresie logistyki, a także potrafi pracować indywidulanie i w zespole przy rozwiązywaniu problemów z zarządzania i marketingu
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_B06_K01
Student potrafi ocenić pracę swoją i innych, działać indywidualnie i w zespole, a także potrafi myśleć i działać w sposób przedsiebiorczy
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Literatura podstawowa

  1. Kramer T., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa, 2004
  2. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola., Wyd. Gebethner i Ska, Warszawa, 1994
  3. Altkorn J., Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków, 1996
  4. L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa, 2000
  5. P. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Vong, Marketing. Podręcznik Europejski, PWE, Warszawa, 2002
  6. Jemielniak D., Latusek D., Zarządzanie. Teoria i praktyka od podstaw, Wyższa Szkoła Przedsiebiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa, 2005
  7. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2010
  8. Kaczmarek B., Sikorski Cz., Podstawy zarządzania, Wydawnictwo Absolwent, Łódź, 1999
  9. Bielski M., Podstawy teorii organizacji i zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2002

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podejście systemowe w zarządzaniu1
T-A-2Władza i style kierowania1
T-A-3Struktura organizacyjna -funkcje, rodzaje i znaczenie1
T-A-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji1
T-A-5Planowanie i budowa strategii1
T-A-6Zarzadzanie zmianami, technologią i projektami1
T-A-7Etyka i odpowiedzialność społeczna w zarządzaniu1
T-A-8Pozycjonownie i różnicowanie oferty rynkowej w cyklu życia produktu1
T-A-9Rozpoznawanie segmentów rynku i wybór rynków docelowych1
T-A-10Instrumenty promocji i możliwości ich zastosowania1
T-A-11Ocena wartości marki1
T-A-12Badania marketingowe1
T-A-13Polityka cen - technika ich ustalania i różnicowania1
T-A-14Pozycjonowanie produktu1
T-A-15Podsumowanie prezentacji i zaliczenie przedmiotu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy zarządzania2
T-W-2Klasyczne koncepcje zarządzania2
T-W-3Funkcje i mechanizmy zarządzania2
T-W-4Zasoby w zarządzaniu2
T-W-5Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji2
T-W-6Formy organizacyjne przedsiebiorstw2
T-W-7Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji2
T-W-8Zarządzanie strategiczne i model zarządzania strategicznego2
T-W-9Istota i znaczenie marketingu2
T-W-10Ogólne zasady i funkcje marketingu2
T-W-11Otoczenie marketingowe2
T-W-12Konsumenci i ich zachowania na rynku2
T-W-13Instrumenty marketingu mix2
T-W-14Identyfikacja segmentów rynkowych i wybór rynków docelowych2
T-W-15Zarządzanie marketingiem2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury innych zródeł17
A-A-3Praca własna10
A-A-4Przygotowanie prezentacji5
A-A-5Udział w konsultacjach2
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury i innych źródeł12
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i egzamin8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_B06_W01Student ma podstawową wiedzę dotyczacą zarządzania w organizacjach, potrafi opisać współczesne uwarunkowania w zarządzaniu organizacjami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_W16ma podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, przydatną do wykonywania zadań w obszarze logistyki, oraz rozumie relacje tej wiedzy do innych nauk
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu organizacji i zarządzania, a także nabycie umiejętności identyfikowania i analizowania problemów w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Treści programoweT-W-1Podstawy zarządzania
T-W-8Zarządzanie strategiczne i model zarządzania strategicznego
T-W-3Funkcje i mechanizmy zarządzania
T-W-4Zasoby w zarządzaniu
T-W-6Formy organizacyjne przedsiebiorstw
T-W-5Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
T-W-7Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji
T-W-2Klasyczne koncepcje zarządzania
T-A-5Planowanie i budowa strategii
T-A-1Podejście systemowe w zarządzaniu
T-A-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji
T-A-7Etyka i odpowiedzialność społeczna w zarządzaniu
T-A-3Struktura organizacyjna -funkcje, rodzaje i znaczenie
T-A-2Władza i style kierowania
T-A-6Zarzadzanie zmianami, technologią i projektami
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-2Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena formująca: Ocena za przygotowaną i przedstawioną prezentację
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_B06_W02Student zna podstawowe pojęcia marketingu, a także zna wzajemne powiązania i zależności między narzędziami marketingu oraz możliwości ich wykorzystania w kontekście działalności różnych organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_W20zna i rozumie zasady funkcjonowania człowieka w strukturach społecznych, w tym zawodowych, a także jego rolę jako twórcy kultury, zbiorowości i grup społecznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i narzędziami wykorzystywanymi w działalności marketingowej, a także nabycie umiejętności rozumienia zjawisk w otoczeniu marketingowym i tworzenia na ich podstawie koncepcji marketingowych.
Treści programoweT-W-9Istota i znaczenie marketingu
T-W-10Ogólne zasady i funkcje marketingu
T-W-11Otoczenie marketingowe
T-W-12Konsumenci i ich zachowania na rynku
T-W-13Instrumenty marketingu mix
T-W-14Identyfikacja segmentów rynkowych i wybór rynków docelowych
T-W-15Zarządzanie marketingiem
T-A-8Pozycjonownie i różnicowanie oferty rynkowej w cyklu życia produktu
T-A-9Rozpoznawanie segmentów rynku i wybór rynków docelowych
T-A-10Instrumenty promocji i możliwości ich zastosowania
T-A-11Ocena wartości marki
T-A-12Badania marketingowe
T-A-13Polityka cen - technika ich ustalania i różnicowania
T-A-14Pozycjonowanie produktu
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-2Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena formująca: Ocena za przygotowaną i przedstawioną prezentację
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnią wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_B06_U01Student potrafi właściwie interpretować pojęcia dotyczące zarządzania organizacjami i z zakresu marketingu, zna ich znaczenie w zakresie logistyki, a także potrafi pracować indywidulanie i w zespole przy rozwiązywaniu problemów z zarządzania i marketingu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować i oceniać, interpretować, syntezować i wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską w zakresie logistyki
LO_1A_U04potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac indywidualnych i zespołowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i narzędziami wykorzystywanymi w działalności marketingowej, a także nabycie umiejętności rozumienia zjawisk w otoczeniu marketingowym i tworzenia na ich podstawie koncepcji marketingowych.
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu organizacji i zarządzania, a także nabycie umiejętności identyfikowania i analizowania problemów w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Treści programoweT-W-1Podstawy zarządzania
T-W-9Istota i znaczenie marketingu
T-W-10Ogólne zasady i funkcje marketingu
T-W-11Otoczenie marketingowe
T-W-12Konsumenci i ich zachowania na rynku
T-W-13Instrumenty marketingu mix
T-W-14Identyfikacja segmentów rynkowych i wybór rynków docelowych
T-W-15Zarządzanie marketingiem
T-W-8Zarządzanie strategiczne i model zarządzania strategicznego
T-W-3Funkcje i mechanizmy zarządzania
T-W-4Zasoby w zarządzaniu
T-W-6Formy organizacyjne przedsiebiorstw
T-W-5Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji
T-W-7Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji
T-W-2Klasyczne koncepcje zarządzania
T-A-5Planowanie i budowa strategii
T-A-1Podejście systemowe w zarządzaniu
T-A-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji
T-A-7Etyka i odpowiedzialność społeczna w zarządzaniu
T-A-8Pozycjonownie i różnicowanie oferty rynkowej w cyklu życia produktu
T-A-9Rozpoznawanie segmentów rynku i wybór rynków docelowych
T-A-10Instrumenty promocji i możliwości ich zastosowania
T-A-11Ocena wartości marki
T-A-12Badania marketingowe
T-A-13Polityka cen - technika ich ustalania i różnicowania
T-A-14Pozycjonowanie produktu
T-A-3Struktura organizacyjna -funkcje, rodzaje i znaczenie
T-A-2Władza i style kierowania
T-A-6Zarzadzanie zmianami, technologią i projektami
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena formująca: Ocena za przygotowaną i przedstawioną prezentację
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_B06_K01Student potrafi ocenić pracę swoją i innych, działać indywidualnie i w zespole, a także potrafi myśleć i działać w sposób przedsiebiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_K04potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
LO_1A_K06ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
LO_1A_K02potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę oraz odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i narzędziami wykorzystywanymi w działalności marketingowej, a także nabycie umiejętności rozumienia zjawisk w otoczeniu marketingowym i tworzenia na ich podstawie koncepcji marketingowych.
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu organizacji i zarządzania, a także nabycie umiejętności identyfikowania i analizowania problemów w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Treści programoweT-A-5Planowanie i budowa strategii
T-A-1Podejście systemowe w zarządzaniu
T-A-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji
T-A-7Etyka i odpowiedzialność społeczna w zarządzaniu
T-A-8Pozycjonownie i różnicowanie oferty rynkowej w cyklu życia produktu
T-A-9Rozpoznawanie segmentów rynku i wybór rynków docelowych
T-A-10Instrumenty promocji i możliwości ich zastosowania
T-A-11Ocena wartości marki
T-A-12Badania marketingowe
T-A-13Polityka cen - technika ich ustalania i różnicowania
T-A-14Pozycjonowanie produktu
T-A-3Struktura organizacyjna -funkcje, rodzaje i znaczenie
T-A-2Władza i style kierowania
T-A-6Zarzadzanie zmianami, technologią i projektami
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.