Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)
Sylabus przedmiotu Normalizacja i zarządzanie jakością w logistyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Normalizacja i zarządzanie jakością w logistyce | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Ubowska <Agnieszka.Ubowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza i umiejętności z zakresu procesów logistycznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu normalizacji. |
C-2 | Uświadomienie roli jakości wyrobów i usług w życiu społecznym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza wskaźników jakości. | 3 |
T-A-2 | Pojęcie zmiennej losowej w odniesienu do zagadnień obejmujących procesy logistyczne. | 2 |
T-A-3 | Analiza i obliczenia wskaźników niezawodności (miary liczbowe i funkcyjne). | 6 |
T-A-4 | Wykorzystanie metod statystycznych w zarządzaniu jakością. | 3 |
T-A-5 | Zaliczenie formy zajęć. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie i istota jakości. | 2 |
T-W-2 | Jakość techniczno-rynkowa | 2 |
T-W-3 | Łańcuch jakości. | 3 |
T-W-4 | Jakość w logistyce. | 2 |
T-W-5 | Problemy jakości w działanich logistycznych. | 2 |
T-W-6 | Podstawy zarządzania jakością procesów logistycznych. | 4 |
T-W-7 | Pojęcie normalizacji i jej rola w procesach logistycznych. | 2 |
T-W-8 | Normy ISO9000. | 4 |
T-W-9 | Doskonalenie systemu zarządzania jakością w logistyce. | 2 |
T-W-10 | Niezawodność wyrobów i usług logistycznych. | 3 |
T-W-11 | Podstawy analizy niezawodności. | 2 |
T-W-12 | Zaliczenie formy zajęć. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury przedmiotu. | 4 |
A-A-3 | Udział w konsultacjach. | 1 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć. | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | studiowanie literatury przedmiotu | 10 |
A-W-3 | udział w konsultacjach | 1 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia | 9 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Podsumowujący. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C17_W01 Student ma wiedzę z zakresu zarządzanią jakością procesów logistycznych. | LO_1A_W10, LO_1A_W14, LO_1A_W15, LO_1A_W03, LO_1A_W16, LO_1A_W18, LO_1A_W01 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-10, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-8, T-W-11 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C17_U01 Student potrafi analizować wskaźniki jakości i dokonywać ich krytycznej oceny. | LO_1A_U01, LO_1A_U07, LO_1A_U10 | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-3 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C17_K01 Student potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę. | LO_1A_K02 | — | — | C-2 | T-W-2, T-W-10, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-8, T-W-11, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C17_W01 Student ma wiedzę z zakresu zarządzanią jakością procesów logistycznych. | 2,0 | Student nie posiada elementarnej wiedzy z zakresu zarządzanią jakością procesów logistycznych. |
3,0 | Student posiada elementarną wiedzę z zakresu zarządzanią jakością procesów logistycznych. | |
3,5 | Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu zarządzanią jakością procesów logistycznych. | |
4,0 | Student posiada wiedzę z zakresu zarządzanią jakością procesów logistycznych na poziomie dobrym. Rozumie istotę stosowania norm ISO9000. | |
4,5 | Student posiada pełną wiedzę z zakresu zarządzanią jakością procesów logistycznych na poziomie dobrym. W pełni rozumie istotę stosowania norm ISO9000. | |
5,0 | Student posiada wiedzę z zakresu zarządzanią jakością procesów logistycznych na poziomie bardzo dobrym. Rozumie istotę stosowania norm ISO9000. Wykazuje ponadprzeciętne zainteresowanie ww. problematyką |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C17_U01 Student potrafi analizować wskaźniki jakości i dokonywać ich krytycznej oceny. | 2,0 | Student nie potrafi analizować wskaźników jakości. |
3,0 | Student potrafi krytycznie analizować wybrane wskaźniki jakości na poziomie elementarnym. | |
3,5 | Student potrafi krytycznie analizować wybrane wskaźniki jakości na poziomie dostatecznym. | |
4,0 | Student potrafi krytycznie analizować wybrane wskaźniki jakości na poziomie dobrym. | |
4,5 | Student potrafi w pełni krytycznie analizować wybrane wskaźniki jakości. | |
5,0 | Student potrafi krytycznie analizować wybrane wskaźniki jakości na poziomie bardzo dobrym. Wykazuje ponadprzecietne zainteresowanie i umiejętności w zakresie poruszanych zagadnień. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C17_K01 Student potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę. | 2,0 | Student nie potrafi krytycznie ocenić posiadanej wiedzy. |
3,0 | Student potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę na poziomie elementarnym. | |
3,5 | Student potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę na poziomie dostatecznym. | |
4,0 | Student potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę na poziomie dobrym. | |
4,5 | Student potrafi w pełni krytycznie ocenić posiadaną wiedzę. | |
5,0 | Student potrafi w pełni krytycznie ocenić posiadaną wiedzę. Wykazuje ponadprzecięciętne kompetencje w zakresie objętym efektem kształcenia. |
Literatura podstawowa
- Hamrol A., Zarządzanie i inżynieria jakości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2017
- Łunarski J., Zarządzanie jakością w logistyce, Politechnika Rzeszowska, Rzeszów, 2010
- Normy ISO, 9000:2006, 9001:2009, 9004:2010, 19011:2012, ISO