Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)
Sylabus przedmiotu Logistyka dystrybucji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Logistyka dystrybucji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Tematyka logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw, podstawy ekonomii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie przez studentów wiedzy w zakresie teorii systemów dystrybucji oraz wykorzystywania kanałów dystrybucji w budowaniu pozycji rynkowej podmiotów gospodarczych |
C-2 | Wspólczesne trendy rozwojowe oraz najlepsze praktyki w logistyce dystrybucji charakterystyczne dla współczesnego dynamicznie zmieniającego się otoczenia biznesowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Współzależność decyzji logistycznych i marketingowych w systemie dystrybucj | 1 |
T-A-2 | Standardy GS1 w logistyce, DRP | 3 |
T-A-3 | Określanie lokalizacji centrów dystrybucji - zadania | 3 |
T-A-4 | Nowoczesne rozwiązania stosowane w logistyce )cross docking, flow logistics). | 3 |
T-A-5 | Analiza zapasów ABC i XYZ | 1 |
T-A-6 | Składowanie towarów w magazynie wg metody ABC | 1 |
T-A-7 | Strategie zakupowe - analiza obrotów, poziomu obsługi klienta | 1 |
T-A-8 | Analiza wskaźników logistycznych systemu kolejkowego | 1 |
T-A-9 | Zaliczenie ćwiczeń | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i struktura kanałów dystrybucji. Zakres logistyki dystrybucji | 2 |
T-W-2 | Systemy zarządzania w dystrybucji | 2 |
T-W-3 | Rola i znaczenie centrów dystrybucji, koszty dystrybucji ich struktury i zależności miedzy nimi | 2 |
T-W-4 | Światowe systemy dystrybucji i ich zmiany | 2 |
T-W-5 | Procesy dystrybucji | 2 |
T-W-6 | Koncepcja "pull - push" | 2 |
T-W-7 | System obsługi zamówień | 2 |
T-W-8 | Dystrybucja w handlu elektronicznym | 2 |
T-W-9 | Uczestnicy dystrybucji. Rodzaje dystrybucji. | 2 |
T-W-10 | Rola poszczególnych gałezi transportu w dystrybucji | 2 |
T-W-11 | Przesyłki kurierskie | 2 |
T-W-12 | Charakterystyka dystrybutorów (hurtownicy, detaliści, agenci, brokerzy) | 2 |
T-W-13 | Specyfika logistyki dystrybucji ze względu na typ dystrybutora | 2 |
T-W-14 | Systemy informacyjne wspierające logistkę dystrybucji | 2 |
T-W-15 | Centra dystrybucji i znaczenie ich lokalizacji | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury i czasopism fachowych | 5 |
A-A-3 | Przygotrowanie do zaliczenia ćwiczeń | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C14_W01 Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu systemów dystrybucji. Rozróżnia poszczególne typy dystrybucji i zna trendy rynkowe w systemach dystrybucji w Polsce. | LO_1A_W06 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-10, T-W-2, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-14, T-W-1, T-W-15 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C14_U01 Student potrafi podejmować decyzję odnośnie wyboru sposobu dostaw przesyłek podczas poszczególnych etapów procesu transportowego | LO_1A_U05 | — | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-10, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-13, T-W-14, T-A-8 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
LO_1A_C14_U02 Student potrafi zaprojektować optymalne powiązania z partnerami przedsiebiorstwa w łańcuchu dostaw | LO_1A_U01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-12, T-W-11, T-A-3, T-A-4 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C14_K01 Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga kwestie problemowe zwiazane z dystrybucją | LO_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-14, T-W-15, T-A-1, T-A-3, T-A-4 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C14_W01 Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu systemów dystrybucji. Rozróżnia poszczególne typy dystrybucji i zna trendy rynkowe w systemach dystrybucji w Polsce. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego efektu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia oraz uzupełnia wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia oraz wykazuje wiedzę z dodatkowej literatury jak również wykazuje wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C14_U01 Student potrafi podejmować decyzję odnośnie wyboru sposobu dostaw przesyłek podczas poszczególnych etapów procesu transportowego | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | . Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
LO_1A_C14_U02 Student potrafi zaprojektować optymalne powiązania z partnerami przedsiebiorstwa w łańcuchu dostaw | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C14_K01 Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga kwestie problemowe zwiazane z dystrybucją | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Rutkowski K., Logistyka dystrybucji. Specyfika. Tendencje rozwojowe. Dobre praktyki, SGH, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa, 2006
- Cyplik P. Głowacka D., Fertsch M., Logistyka przedsiębiorstw dystrybucyjnych, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań, 2008