Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Logistyka ładunków ponadgabarytowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka ładunków ponadgabarytowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Trojanowski <piotr.trojanowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 2,00,40zaliczenie
wykładyW6 30 2,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana podstawowa wiedza za zakresu z podstaw konstrukcji maszyn

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów i usystematyzowanie podstawowej wiedzy z zakresu ładunków ponadnormatywnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Podstawy technik transportowych w przewozach ładunków ponadnormatywnych5
T-L-2Podstawy teorii projektowania systemów transportu ładunków ponadnormatywnych5
T-L-3Narzędzia informatyczne wspomagające proces projektowania systemów transportu ładunków ponadnormatywnych5
15
wykłady
T-W-1Pojęcie logistyki w systemie transportowym2
T-W-2Rynek przewozów ładunków ponadnormatywnych3
T-W-3Zintegrowane systemy transportowe4
T-W-4Klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych2
T-W-5Przygotowanie procesu przewozu ładunku ponadnormatywnego3
T-W-6Czynności techniczne związane z obsługą ładunku ponadnormatywnego3
T-W-7Zabezpieczenie ładunku ponadnormatywnego w czasie transportu3
T-W-8Analiza zagrożeń w przewozach ładunków ponadnormatywnych3
T-W-9Analiza zagrożeń w procesie przygotowania ładunku ponadnormatywnego do transportu3
T-W-10Regulacje prawne dotyczące przewozów ładunków ponadnormatywnych3
T-W-11Zaliczenie1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w laboratoriach15
A-L-2Studiowanie literatury i innych źródeł10
A-L-3Przygotowanie projektu15
A-L-4Praca własna5
A-L-5Uczestnictwo w konsultacjach5
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury i innych źródeł10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-W-4Praca własna5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C45-2_W01
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad organizacji i zarządzania w transporcie ładunów ponadnormatywnych, a także infrastruktury logistycznej
LO_1A_W09, LO_1A_W01, LO_1A_W06C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-1, T-W-10, T-W-9, T-W-8, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C45-2_U01
Student potrafi wykorzystać metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie logistyki ładunków ponadnormatywnych, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
LO_1A_U01, LO_1A_U05C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C45-2_K01
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego staosowania zdobytej wiedzy z zakresu logistki ładunków ponadnormatywnych, a także krytycznie ocenić stosowane metody
LO_1A_K01, LO_1A_K03, LO_1A_K02C-1T-W-10, T-W-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C45-2_W01
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad organizacji i zarządzania w transporcie ładunów ponadnormatywnych, a także infrastruktury logistycznej
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C45-2_U01
Student potrafi wykorzystać metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie logistyki ładunków ponadnormatywnych, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektukształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C45-2_K01
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego staosowania zdobytej wiedzy z zakresu logistki ładunków ponadnormatywnych, a także krytycznie ocenić stosowane metody
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.

Literatura podstawowa

  1. Galor W., Przewóz i techniki mocowania ładunków ponadnormatywnych w transporcie, Szczecin, 2011
  2. Marciniak-Neider, Neider J, Koncepcej Podręcznik spedytora, Gdynia, 2009
  3. Prochowski L. Żuchowski A., Technika transportu ładunków, Warszawa, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Podstawy technik transportowych w przewozach ładunków ponadnormatywnych5
T-L-2Podstawy teorii projektowania systemów transportu ładunków ponadnormatywnych5
T-L-3Narzędzia informatyczne wspomagające proces projektowania systemów transportu ładunków ponadnormatywnych5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie logistyki w systemie transportowym2
T-W-2Rynek przewozów ładunków ponadnormatywnych3
T-W-3Zintegrowane systemy transportowe4
T-W-4Klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych2
T-W-5Przygotowanie procesu przewozu ładunku ponadnormatywnego3
T-W-6Czynności techniczne związane z obsługą ładunku ponadnormatywnego3
T-W-7Zabezpieczenie ładunku ponadnormatywnego w czasie transportu3
T-W-8Analiza zagrożeń w przewozach ładunków ponadnormatywnych3
T-W-9Analiza zagrożeń w procesie przygotowania ładunku ponadnormatywnego do transportu3
T-W-10Regulacje prawne dotyczące przewozów ładunków ponadnormatywnych3
T-W-11Zaliczenie1
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w laboratoriach15
A-L-2Studiowanie literatury i innych źródeł10
A-L-3Przygotowanie projektu15
A-L-4Praca własna5
A-L-5Uczestnictwo w konsultacjach5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury i innych źródeł10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-W-4Praca własna5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C45-2_W01Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad organizacji i zarządzania w transporcie ładunów ponadnormatywnych, a także infrastruktury logistycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_W09ma pogłębioną wiedzę z zakresu inżynierii systemów i analizy systemowej przydatną do projektowania i modelowania procesów logistycznych, w tym transportowych i produkcyjnych
LO_1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki wyższej i statystyki w zakresie niezbędnym do formułowania i rozwiązywania problemów oraz opisu procesów logistycznych
LO_1A_W06ma pogłębioną wiedzę na temat infrastruktury logistycznej, w tym magazynowej, transportowej i informacyjnej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów i usystematyzowanie podstawowej wiedzy z zakresu ładunków ponadnormatywnych.
Treści programoweT-L-1Podstawy technik transportowych w przewozach ładunków ponadnormatywnych
T-L-2Podstawy teorii projektowania systemów transportu ładunków ponadnormatywnych
T-L-3Narzędzia informatyczne wspomagające proces projektowania systemów transportu ładunków ponadnormatywnych
T-W-3Zintegrowane systemy transportowe
T-W-2Rynek przewozów ładunków ponadnormatywnych
T-W-4Klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych
T-W-6Czynności techniczne związane z obsługą ładunku ponadnormatywnego
T-W-5Przygotowanie procesu przewozu ładunku ponadnormatywnego
T-W-1Pojęcie logistyki w systemie transportowym
T-W-10Regulacje prawne dotyczące przewozów ładunków ponadnormatywnych
T-W-9Analiza zagrożeń w procesie przygotowania ładunku ponadnormatywnego do transportu
T-W-8Analiza zagrożeń w przewozach ładunków ponadnormatywnych
T-W-7Zabezpieczenie ładunku ponadnormatywnego w czasie transportu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C45-2_U01Student potrafi wykorzystać metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie logistyki ładunków ponadnormatywnych, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować i oceniać, interpretować, syntezować i wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską w zakresie logistyki
LO_1A_U05potrafi dobrać i poprawnie zastosować metody i narzędzia, w tym podstawowe technologie informacyjne, niezbędne w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów i usystematyzowanie podstawowej wiedzy z zakresu ładunków ponadnormatywnych.
Treści programoweT-L-1Podstawy technik transportowych w przewozach ładunków ponadnormatywnych
T-L-2Podstawy teorii projektowania systemów transportu ładunków ponadnormatywnych
T-L-3Narzędzia informatyczne wspomagające proces projektowania systemów transportu ładunków ponadnormatywnych
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektukształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C45-2_K01Student rozumie społeczne aspekty praktycznego staosowania zdobytej wiedzy z zakresu logistki ładunków ponadnormatywnych, a także krytycznie ocenić stosowane metody
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_K01ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, potrzebnej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych powstających w pracy zawodowej, rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia.
LO_1A_K03ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni, a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy, inicjowania i współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
LO_1A_K02potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę oraz odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów i usystematyzowanie podstawowej wiedzy z zakresu ładunków ponadnormatywnych.
Treści programoweT-W-10Regulacje prawne dotyczące przewozów ładunków ponadnormatywnych
T-W-9Analiza zagrożeń w procesie przygotowania ładunku ponadnormatywnego do transportu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.