Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Infrastruktura logistyczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Infrastruktura logistyczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Trojanowski <piotr.trojanowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,00,60egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 15 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość geografii gospodarczej i podstawowych zagadnień z mechaniki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z funkcjonowaniem podstawowych elementów infrastruktury logistycznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Tematyka ćwiczeń powiązana z tematyką wykładów.14
T-A-2Zaliczenie.1
15
wykłady
T-W-1Pojęcie i podział infrastruktury logistycznej.2
T-W-2Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu drogowego.3
T-W-3Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu kolejowego.3
T-W-4Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu morskiego.3
T-W-5Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu śródlądowego.3
T-W-6Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu lotniczego.2
T-W-7Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu przesyłowego.2
T-W-8Infrastruktura magazynowa, środki manipulacji z ładunkiem.4
T-W-9Infrastruktura teleinformatyczna.4
T-W-10Systemy infrastruktury logistycznej.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach.15
A-A-2Studiowanie literatury.15
A-A-3Przygotowanie się do ćwiczeń i do zaliczenia.20
50
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych.10
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu, udział w egzaminie.10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (wykłady)
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C08_W01
Student zna elementy infrastruktury logistycznej.
LO_1A_W06C-1T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-9, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-A-1M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C08_U01
Student potrafi opracować i przedstawić prezentację na temat związany z funkcjonowaniem infrastruktury logistycznej.
LO_1A_U01, LO_1A_U03C-1T-A-1, T-A-2M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C08_K01
Student potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę oraz określić priorytety związane z funkcjonowaniem infrastruktury logistycznej.
LO_1A_K04, LO_1A_K02C-1T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-9, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-2M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C08_W01
Student zna elementy infrastruktury logistycznej.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C08_U01
Student potrafi opracować i przedstawić prezentację na temat związany z funkcjonowaniem infrastruktury logistycznej.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C08_K01
Student potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę oraz określić priorytety związane z funkcjonowaniem infrastruktury logistycznej.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.

Literatura podstawowa

  1. Markusik S., Infrastruktura logistyczna w transporcie. Tom I. Środki transportu, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2011
  2. Markusik S., Infrastruktura logistyczna w transporcie. Tom II. Infrastruktura punktowa – magazyny, centra logistyczne i dystrybucji, terminale kontenerowe, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2013, Wydanie II
  3. Markusik S., Infrastruktura logistyczna w transporcie. Tom III, część 1. Infrastruktura liniowa – wodna, transportu lotniczego oraz telematyka transportu, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2013
  4. Ficoń K., Logistyka techniczna. Infrastruktura logistyczna, BEL Studio, Warszawa, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Nowakowski T. (red.), Systemy logistyczne. Podręcznik. Część 1, Difin, Warszawa, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Tematyka ćwiczeń powiązana z tematyką wykładów.14
T-A-2Zaliczenie.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie i podział infrastruktury logistycznej.2
T-W-2Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu drogowego.3
T-W-3Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu kolejowego.3
T-W-4Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu morskiego.3
T-W-5Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu śródlądowego.3
T-W-6Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu lotniczego.2
T-W-7Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu przesyłowego.2
T-W-8Infrastruktura magazynowa, środki manipulacji z ładunkiem.4
T-W-9Infrastruktura teleinformatyczna.4
T-W-10Systemy infrastruktury logistycznej.4
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach.15
A-A-2Studiowanie literatury.15
A-A-3Przygotowanie się do ćwiczeń i do zaliczenia.20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych.10
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu, udział w egzaminie.10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C08_W01Student zna elementy infrastruktury logistycznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_W06ma pogłębioną wiedzę na temat infrastruktury logistycznej, w tym magazynowej, transportowej i informacyjnej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z funkcjonowaniem podstawowych elementów infrastruktury logistycznej.
Treści programoweT-W-7Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu przesyłowego.
T-W-8Infrastruktura magazynowa, środki manipulacji z ładunkiem.
T-W-10Systemy infrastruktury logistycznej.
T-W-9Infrastruktura teleinformatyczna.
T-W-2Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu drogowego.
T-W-3Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu kolejowego.
T-W-1Pojęcie i podział infrastruktury logistycznej.
T-W-6Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu lotniczego.
T-W-4Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu morskiego.
T-W-5Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu śródlądowego.
T-A-1Tematyka ćwiczeń powiązana z tematyką wykładów.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (wykłady)
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C08_U01Student potrafi opracować i przedstawić prezentację na temat związany z funkcjonowaniem infrastruktury logistycznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować i oceniać, interpretować, syntezować i wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską w zakresie logistyki
LO_1A_U03potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w odniesieniu do zagadnień logistyki i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim, angielskim lub innym języku obcym
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z funkcjonowaniem podstawowych elementów infrastruktury logistycznej.
Treści programoweT-A-1Tematyka ćwiczeń powiązana z tematyką wykładów.
T-A-2Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C08_K01Student potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę oraz określić priorytety związane z funkcjonowaniem infrastruktury logistycznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_K04potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
LO_1A_K02potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę oraz odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z funkcjonowaniem podstawowych elementów infrastruktury logistycznej.
Treści programoweT-W-7Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu przesyłowego.
T-W-8Infrastruktura magazynowa, środki manipulacji z ładunkiem.
T-W-10Systemy infrastruktury logistycznej.
T-W-9Infrastruktura teleinformatyczna.
T-W-2Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu drogowego.
T-W-3Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu kolejowego.
T-W-1Pojęcie i podział infrastruktury logistycznej.
T-W-6Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu lotniczego.
T-W-4Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu morskiego.
T-W-5Elementy infrastruktury liniowej i punktowej transportu śródlądowego.
T-A-1Tematyka ćwiczeń powiązana z tematyką wykładów.
T-A-2Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny (wykłady)
S-2Ocena formująca: Ocena osiągnietych efektów na zajeciach (ćwiczenia)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.