Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Logistyka metropolitalna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Logistyka metropolitalna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień związanych z logistyką miejską, procesami logistycznymi i łańcuchem dostaw. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze znaczeniem obszarów metropolitalnych w rozwoju kraju, Europy. |
C-2 | Zapoznanie studentów w stosowaniu róznych rozwiązań logistycznych wspierających rozwój metropolii. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza przepływu osób i towarów w wybranych metropoliach. | 4 |
T-A-2 | Rozwiazania mające na celu podwyższanie konkurencyjność i atrakcyjność metropolii. | 2 |
T-A-3 | Analizy i ocena funkcjonowania transportu drogowegow wybranych miastach - wybrane aspekty badań empirycznych. | 6 |
T-A-4 | Rola metropolii w rozwoju Europy XXI wieku. | 1 |
T-A-5 | Współczesne procesy metropolizacyjne i ich rola w rozwoju regionalnym. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Miasto jako system logistyczny | 1 |
T-W-2 | Istota, definicja i obszar pojęciowy związany z pojęciem metropolie | 2 |
T-W-3 | Zrównoważona mobilność miejska | 2 |
T-W-4 | Telematyka w logistyce miejskiej | 2 |
T-W-5 | Inteligentne systemy w logistyce miejskiej | 2 |
T-W-6 | Wsparcie instytucjonalne projektów logistyki miejskiej | 2 |
T-W-7 | Klasyfikacja metropolii | 1 |
T-W-8 | Typy metropolii w Polsce i róznice między nimi. | 2 |
T-W-9 | Charakterystyka metropolii w Polsce | 4 |
T-W-10 | Charakterystyka metropolii w Europie | 2 |
T-W-11 | Zarządzanie obszarami metropolitalnymi w Europie | 2 |
T-W-12 | Rozwiązania logistyczne wspierające rozwój metropolii. | 2 |
T-W-13 | Aspekt ekologiczny w metropoliach. | 2 |
T-W-14 | Transport drogowy elementem metropolii. | 2 |
T-W-15 | Znaczenie obszarów metropolitalnych w kształtowaniu polityki regionalnej państwa. | 1 |
T-W-16 | Podsumowanie i usystematyzowanie zagadnień realizowanych w ramach formy zajęć. | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestniczenie w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Studiowanie zadanej literatury | 3 |
18 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie się do zaliczenia wykładów | 1 |
A-W-3 | Uczestnictwo w zaliczeniu przedmiotu w ramach wykładów | 1 |
32 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-4 | Aktywność na zajęciach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu |
S-2 | Ocena formująca: Samodzielne rozwiązywanie zadanego problemu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C19-1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie opisać metody i narzędzia wspomagające tworzenie oraz wdrazanie zasad i koncepcji metropolii. | LO_2A_W01, LO_2A_W13 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-8, T-W-15 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C19-1_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować kluczowe płaszczyzny, procesy i strumienie logistyczne zachodzące w metropoliach. | LO_2A_U08 | — | — | C-1, C-2 | T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-3 | M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C19-1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętności pracy w zespole jak również samodzielnego rozwiazywania logistycznych problemów badanych obszarów. | LO_2A_K04, LO_2A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-A-5, T-W-12 | M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C19-1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie opisać metody i narzędzia wspomagające tworzenie oraz wdrazanie zasad i koncepcji metropolii. | 2,0 | Student nie wykazuje wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego zakresu przez efekt kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym zakresie przez efekt kształcenia | |
4,5 | Student wykazuje ponadprzeciętną wiedzę niezbędną do rozwiązywania zadanego problemu | |
5,0 | Student wykazuje bardzo dobrą wiedzę niezbędną do rozwiazywania zadanego problemu |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C19-1_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować kluczowe płaszczyzny, procesy i strumienie logistyczne zachodzące w metropoliach. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemuw zakresie wymaganym przez efekt kształcenia a także proponuje modyfikację rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C19-1_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętności pracy w zespole jak również samodzielnego rozwiazywania logistycznych problemów badanych obszarów. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne wymagane przez efekt kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje kreatywność | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych ekompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje kreatywność i ma świadomość swej roli |
Literatura podstawowa
- Gołembska E., Współczesne kierunki rozwoju logistyki, Wydawnictwo Naukowe PWE, Warszawa, 2006
- Szołtysek J., Logistyczne aspekty zarządzania przepływami osób i ładunków w miastach, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice, 2009
- Szołtysek J., Podstwy logistyki miejskiej, wydanie II, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice, 2009