Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Logistyka metropolitalna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka metropolitalna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 0,70,40zaliczenie
wykładyW3 30 1,30,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień związanych z logistyką miejską, procesami logistycznymi i łańcuchem dostaw.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze znaczeniem obszarów metropolitalnych w rozwoju kraju, Europy.
C-2Zapoznanie studentów w stosowaniu róznych rozwiązań logistycznych wspierających rozwój metropolii.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza przepływu osób i towarów w wybranych metropoliach.4
T-A-2Rozwiazania mające na celu podwyższanie konkurencyjność i atrakcyjność metropolii.2
T-A-3Analizy i ocena funkcjonowania transportu drogowegow wybranych miastach - wybrane aspekty badań empirycznych.6
T-A-4Rola metropolii w rozwoju Europy XXI wieku.1
T-A-5Współczesne procesy metropolizacyjne i ich rola w rozwoju regionalnym.2
15
wykłady
T-W-1Miasto jako system logistyczny1
T-W-2Istota, definicja i obszar pojęciowy związany z pojęciem metropolie2
T-W-3Zrównoważona mobilność miejska2
T-W-4Telematyka w logistyce miejskiej2
T-W-5Inteligentne systemy w logistyce miejskiej2
T-W-6Wsparcie instytucjonalne projektów logistyki miejskiej2
T-W-7Klasyfikacja metropolii1
T-W-8Typy metropolii w Polsce i róznice między nimi.2
T-W-9Charakterystyka metropolii w Polsce4
T-W-10Charakterystyka metropolii w Europie2
T-W-11Zarządzanie obszarami metropolitalnymi w Europie2
T-W-12Rozwiązania logistyczne wspierające rozwój metropolii.2
T-W-13Aspekt ekologiczny w metropoliach.2
T-W-14Transport drogowy elementem metropolii.2
T-W-15Znaczenie obszarów metropolitalnych w kształtowaniu polityki regionalnej państwa.1
T-W-16Podsumowanie i usystematyzowanie zagadnień realizowanych w ramach formy zajęć.1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach.15
A-A-2Studiowanie zadanej literatury3
18
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia wykładów1
A-W-3Uczestnictwo w zaliczeniu przedmiotu w ramach wykładów1
32

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Aktywność na zajęciach

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu
S-2Ocena formująca: Samodzielne rozwiązywanie zadanego problemu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C19-1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie opisać metody i narzędzia wspomagające tworzenie oraz wdrazanie zasad i koncepcji metropolii.
LO_2A_W01, LO_2A_W13C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-8, T-W-15M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C19-1_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować kluczowe płaszczyzny, procesy i strumienie logistyczne zachodzące w metropoliach.
LO_2A_U08C-1, C-2T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-3M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C19-1_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętności pracy w zespole jak również samodzielnego rozwiazywania logistycznych problemów badanych obszarów.
LO_2A_K04, LO_2A_K05C-1, C-2T-A-5, T-W-12M-2, M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C19-1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie opisać metody i narzędzia wspomagające tworzenie oraz wdrazanie zasad i koncepcji metropolii.
2,0Student nie wykazuje wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego zakresu przez efekt kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym zakresie przez efekt kształcenia
4,5Student wykazuje ponadprzeciętną wiedzę niezbędną do rozwiązywania zadanego problemu
5,0Student wykazuje bardzo dobrą wiedzę niezbędną do rozwiazywania zadanego problemu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C19-1_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować kluczowe płaszczyzny, procesy i strumienie logistyczne zachodzące w metropoliach.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemuw zakresie wymaganym przez efekt kształcenia a także proponuje modyfikację rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C19-1_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętności pracy w zespole jak również samodzielnego rozwiazywania logistycznych problemów badanych obszarów.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne wymagane przez efekt kształcenia
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje kreatywność
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych ekompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje kreatywność i ma świadomość swej roli

Literatura podstawowa

  1. Gołembska E., Współczesne kierunki rozwoju logistyki, Wydawnictwo Naukowe PWE, Warszawa, 2006
  2. Szołtysek J., Logistyczne aspekty zarządzania przepływami osób i ładunków w miastach, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice, 2009
  3. Szołtysek J., Podstwy logistyki miejskiej, wydanie II, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza przepływu osób i towarów w wybranych metropoliach.4
T-A-2Rozwiazania mające na celu podwyższanie konkurencyjność i atrakcyjność metropolii.2
T-A-3Analizy i ocena funkcjonowania transportu drogowegow wybranych miastach - wybrane aspekty badań empirycznych.6
T-A-4Rola metropolii w rozwoju Europy XXI wieku.1
T-A-5Współczesne procesy metropolizacyjne i ich rola w rozwoju regionalnym.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Miasto jako system logistyczny1
T-W-2Istota, definicja i obszar pojęciowy związany z pojęciem metropolie2
T-W-3Zrównoważona mobilność miejska2
T-W-4Telematyka w logistyce miejskiej2
T-W-5Inteligentne systemy w logistyce miejskiej2
T-W-6Wsparcie instytucjonalne projektów logistyki miejskiej2
T-W-7Klasyfikacja metropolii1
T-W-8Typy metropolii w Polsce i róznice między nimi.2
T-W-9Charakterystyka metropolii w Polsce4
T-W-10Charakterystyka metropolii w Europie2
T-W-11Zarządzanie obszarami metropolitalnymi w Europie2
T-W-12Rozwiązania logistyczne wspierające rozwój metropolii.2
T-W-13Aspekt ekologiczny w metropoliach.2
T-W-14Transport drogowy elementem metropolii.2
T-W-15Znaczenie obszarów metropolitalnych w kształtowaniu polityki regionalnej państwa.1
T-W-16Podsumowanie i usystematyzowanie zagadnień realizowanych w ramach formy zajęć.1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach.15
A-A-2Studiowanie zadanej literatury3
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia wykładów1
A-W-3Uczestnictwo w zaliczeniu przedmiotu w ramach wykładów1
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C19-1_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie opisać metody i narzędzia wspomagające tworzenie oraz wdrazanie zasad i koncepcji metropolii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_W01ma pogłębioną wiedzę z zakresu technicznych aspektów funkjonowania łańcuchów dostaw, uwarunkowań prowadzenia działaności usługowej w logistyce o zasięgu lokalnym i globalnym
LO_2A_W13ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze znaczeniem obszarów metropolitalnych w rozwoju kraju, Europy.
C-2Zapoznanie studentów w stosowaniu róznych rozwiązań logistycznych wspierających rozwój metropolii.
Treści programoweT-W-1Miasto jako system logistyczny
T-W-2Istota, definicja i obszar pojęciowy związany z pojęciem metropolie
T-W-3Zrównoważona mobilność miejska
T-W-4Telematyka w logistyce miejskiej
T-W-5Inteligentne systemy w logistyce miejskiej
T-W-6Wsparcie instytucjonalne projektów logistyki miejskiej
T-W-7Klasyfikacja metropolii
T-W-9Charakterystyka metropolii w Polsce
T-W-10Charakterystyka metropolii w Europie
T-W-11Zarządzanie obszarami metropolitalnymi w Europie
T-W-12Rozwiązania logistyczne wspierające rozwój metropolii.
T-W-13Aspekt ekologiczny w metropoliach.
T-W-14Transport drogowy elementem metropolii.
T-W-8Typy metropolii w Polsce i róznice między nimi.
T-W-15Znaczenie obszarów metropolitalnych w kształtowaniu polityki regionalnej państwa.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego zakresu przez efekt kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym zakresie przez efekt kształcenia
4,5Student wykazuje ponadprzeciętną wiedzę niezbędną do rozwiązywania zadanego problemu
5,0Student wykazuje bardzo dobrą wiedzę niezbędną do rozwiazywania zadanego problemu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C19-1_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować kluczowe płaszczyzny, procesy i strumienie logistyczne zachodzące w metropoliach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_U08potrafi formułować i kreatywnie rozwiązywać złożone i nietypowe problemy, przystosowywać istniejące lub proponować nowe metody i narzędzia do ich rozwiązywania, innowacyjnie wykonywać zadania w zmieniających się warunkach
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze znaczeniem obszarów metropolitalnych w rozwoju kraju, Europy.
C-2Zapoznanie studentów w stosowaniu róznych rozwiązań logistycznych wspierających rozwój metropolii.
Treści programoweT-A-4Rola metropolii w rozwoju Europy XXI wieku.
T-A-1Analiza przepływu osób i towarów w wybranych metropoliach.
T-A-2Rozwiazania mające na celu podwyższanie konkurencyjność i atrakcyjność metropolii.
T-A-5Współczesne procesy metropolizacyjne i ich rola w rozwoju regionalnym.
T-A-3Analizy i ocena funkcjonowania transportu drogowegow wybranych miastach - wybrane aspekty badań empirycznych.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Aktywność na zajęciach
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemuw zakresie wymaganym przez efekt kształcenia a także proponuje modyfikację rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C19-1_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętności pracy w zespole jak również samodzielnego rozwiazywania logistycznych problemów badanych obszarów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
LO_2A_K05ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i w zespole, podejmowane decyzje i wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze znaczeniem obszarów metropolitalnych w rozwoju kraju, Europy.
C-2Zapoznanie studentów w stosowaniu róznych rozwiązań logistycznych wspierających rozwój metropolii.
Treści programoweT-A-5Współczesne procesy metropolizacyjne i ich rola w rozwoju regionalnym.
T-W-12Rozwiązania logistyczne wspierające rozwój metropolii.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Aktywność na zajęciach
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne wymagane przez efekt kształcenia
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje kreatywność
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych ekompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje kreatywność i ma świadomość swej roli