Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Prawo i europejska polityka transportowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo i europejska polityka transportowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Wiktorowska-Jasik <Anna.Wiktorowska-Jasik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 1,30,60zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 0,70,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z prawodawstwa i prawa transportowego
W-2Wiedza z zakresu funkcjonowania Unii Europejskiej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami prawno-administracyjnymi regulujacymi działalność podmiotów w sektorze transportu.
C-2Ukształtowanie umiejetności poruszania się w przepisach prawnych regulujących transport
C-3Zapoznanie z założeniami, kierunkami, uwarunkowaniami i regulacjami polityki transportowej Unii Europejskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawowe elementy umów cywilno-prawnych.1
T-A-2Dokumenty potwierdzające zawarcie umowy przewozu.2
T-A-3Ustawa o czasie pracy kierowców.2
T-A-4Organizacja czasu pracy kierowców.2
T-A-5Polski system transportowy w świetle dostosowania do standardów Unii Europejskiej.4
T-A-6Kierunki zmian w technologiach przewozowych ładunków w aspekcie wymagań wydajnościowych i środowiskowych.2
T-A-7Wpływ funduszy europejskich na system transportowyw Polsce.2
15
wykłady
T-W-1Podstawy prawa cywilnego.2
T-W-2Podstawowy zakres regulacji prawa transportowego.1
T-W-3Podstawowe dokumenty w transporcie i logistyce.2
T-W-4Podstawowe rodzaje umów zawieranych w działalności transportowo-logistycznej.2
T-W-5Regulacje prawne czasu pracy kierowcy.4
T-W-6Ubezpieczenia w transporcie.2
T-W-7Cele i zadania europejskiej polityki transportowej2
T-W-8Podmioty i przedmioty europejskiej polityki transportowej.2
T-W-9Czynniki determinujce kierunki rozwoju transportu w Europie.2
T-W-10Białe księgi transportu.2
T-W-11Trendy w europejskiej polityce transportowej.2
T-W-12Uwarunkowania infrastrukturalne, technologiczne i środowiskowe rozwoju transportu w Europie.2
T-W-13Fundusze i projekty wspierające rozwój transportu w krajach Unii Europejskiej.3
T-W-14Założenia polityki transportowej w perspektywie długookresowej.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć3
18
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism branżowych2
32

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych
M-2Wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne-wykłady.
S-2Ocena formująca: Studium przypadków oraz przygotowanie prezentacji tematycznej-ćwiczenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_A02_W01
Student zna podstawowe ograniczenia prawno-administracyjne dla prowadzenia działalności inzynierskiej w obszerze transportu i logistyki.
LO_2A_W13C-1, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-12, T-A-3M-1, M-2S-1
LO_2A_A02_W02
Student ma wiedzę z zakresu trendów rozwojowych europejskiej polityki transportowej.
LO_2A_W01, LO_2A_W10C-1, C-3T-W-11, T-W-13M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_A02_U01
Student powinien umieć interpretować przepisy prawne i wstępnie oceniać zgodność proponowanych rozwiazań inżynierskich z prawem transportowym.
LO_2A_U01C-2T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-7M-2S-2
LO_2A_A02_U02
Student potrafi dokonać wstępnej oceny uwarunkowań prowadzenia działalności transportowej zgodnie z zasadami europejskiej polityki transportowej.
LO_2A_U10C-2T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-8M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_A02_K02
Student ma świadomość ważności przestrzegania zasad europejskiej polityki transportowej oraz poszanowania różnorodności kultur europejskich.
LO_2A_K03C-3T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_A02_W01
Student zna podstawowe ograniczenia prawno-administracyjne dla prowadzenia działalności inzynierskiej w obszerze transportu i logistyki.
2,0Student nie potrafi w minimalnym zakresie zaprezentować wiedzy w wymaganym przez efekt kształcenia.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemów
5,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemów, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
LO_2A_A02_W02
Student ma wiedzę z zakresu trendów rozwojowych europejskiej polityki transportowej.
2,0Student nie potrafi w minimalnym zakresie zaprezentować wiedzy w wymaganym przez efekt kształcenia.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemów
5,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemów, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_A02_U01
Student powinien umieć interpretować przepisy prawne i wstępnie oceniać zgodność proponowanych rozwiazań inżynierskich z prawem transportowym.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
LO_2A_A02_U02
Student potrafi dokonać wstępnej oceny uwarunkowań prowadzenia działalności transportowej zgodnie z zasadami europejskiej polityki transportowej.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_A02_K02
Student ma świadomość ważności przestrzegania zasad europejskiej polityki transportowej oraz poszanowania różnorodności kultur europejskich.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli

Literatura podstawowa

  1. Rydzkowski W., Współczesna polityka transportowa, PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2017
  2. Wojewódzka-Król K.,Załoga E., Transport. Tendencje zmian, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2022
  3. Wojewódzka-Król K., Rolbiecki R., Polityka rozwoju transportu, Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2013
  4. Górski W., Mendyk E., Prawo transportu lądowego, WTiŁ, Warszawa, 2005
  5. W. Grzywacz, K. Wojewódzka-Król, W. Rydzkowski, Polityka transportowa., Wydawnictwo Uniwersytetu Gdanskiego., Gdansk, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Górski W., Komentarz do przepisów o umowie przewozu i spedycji. Kodeks cywilny-Prawo przewozowe CMR, Warszawa, 2009
  2. B. Liberadzki, L. Mindur, Uwarunkowania rozwoju systemu transportowego Polski., Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji-PIB, Warszawa-Radom, 2007
  3. Biała księga transportu. Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu., Bruksela, 2011
  4. L. Plewinski, Polska polityka transportu morskiego w dobie integracji z Unia Europejska, Szczecin, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawowe elementy umów cywilno-prawnych.1
T-A-2Dokumenty potwierdzające zawarcie umowy przewozu.2
T-A-3Ustawa o czasie pracy kierowców.2
T-A-4Organizacja czasu pracy kierowców.2
T-A-5Polski system transportowy w świetle dostosowania do standardów Unii Europejskiej.4
T-A-6Kierunki zmian w technologiach przewozowych ładunków w aspekcie wymagań wydajnościowych i środowiskowych.2
T-A-7Wpływ funduszy europejskich na system transportowyw Polsce.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy prawa cywilnego.2
T-W-2Podstawowy zakres regulacji prawa transportowego.1
T-W-3Podstawowe dokumenty w transporcie i logistyce.2
T-W-4Podstawowe rodzaje umów zawieranych w działalności transportowo-logistycznej.2
T-W-5Regulacje prawne czasu pracy kierowcy.4
T-W-6Ubezpieczenia w transporcie.2
T-W-7Cele i zadania europejskiej polityki transportowej2
T-W-8Podmioty i przedmioty europejskiej polityki transportowej.2
T-W-9Czynniki determinujce kierunki rozwoju transportu w Europie.2
T-W-10Białe księgi transportu.2
T-W-11Trendy w europejskiej polityce transportowej.2
T-W-12Uwarunkowania infrastrukturalne, technologiczne i środowiskowe rozwoju transportu w Europie.2
T-W-13Fundusze i projekty wspierające rozwój transportu w krajach Unii Europejskiej.3
T-W-14Założenia polityki transportowej w perspektywie długookresowej.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć3
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism branżowych2
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_A02_W01Student zna podstawowe ograniczenia prawno-administracyjne dla prowadzenia działalności inzynierskiej w obszerze transportu i logistyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_W13ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami prawno-administracyjnymi regulujacymi działalność podmiotów w sektorze transportu.
C-3Zapoznanie z założeniami, kierunkami, uwarunkowaniami i regulacjami polityki transportowej Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-1Podstawy prawa cywilnego.
T-W-2Podstawowy zakres regulacji prawa transportowego.
T-W-5Regulacje prawne czasu pracy kierowcy.
T-W-7Cele i zadania europejskiej polityki transportowej
T-W-12Uwarunkowania infrastrukturalne, technologiczne i środowiskowe rozwoju transportu w Europie.
T-A-3Ustawa o czasie pracy kierowców.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne-wykłady.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w minimalnym zakresie zaprezentować wiedzy w wymaganym przez efekt kształcenia.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemów
5,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemów, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_A02_W02Student ma wiedzę z zakresu trendów rozwojowych europejskiej polityki transportowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_W01ma pogłębioną wiedzę z zakresu technicznych aspektów funkjonowania łańcuchów dostaw, uwarunkowań prowadzenia działaności usługowej w logistyce o zasięgu lokalnym i globalnym
LO_2A_W10ma wiedzę z zakresu kierunków i tendencji rozwojowych w logistyce oraz głównych osiągnięć w dziedzinie nauk i dyscyplin naukowych związanych z funkcjonowaniem logistyki
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami prawno-administracyjnymi regulujacymi działalność podmiotów w sektorze transportu.
C-3Zapoznanie z założeniami, kierunkami, uwarunkowaniami i regulacjami polityki transportowej Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-11Trendy w europejskiej polityce transportowej.
T-W-13Fundusze i projekty wspierające rozwój transportu w krajach Unii Europejskiej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne-wykłady.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w minimalnym zakresie zaprezentować wiedzy w wymaganym przez efekt kształcenia.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemów
5,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemów, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_A02_U01Student powinien umieć interpretować przepisy prawne i wstępnie oceniać zgodność proponowanych rozwiazań inżynierskich z prawem transportowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł oraz rozumieć i wykorzystywać potrzebne informacje; umie dokonać ich analizy i oceny, potrafi syntezować, kreatywnie interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie, dokonać prezentacji tych informacji
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejetności poruszania się w przepisach prawnych regulujących transport
Treści programoweT-W-1Podstawy prawa cywilnego.
T-W-4Podstawowe rodzaje umów zawieranych w działalności transportowo-logistycznej.
T-W-3Podstawowe dokumenty w transporcie i logistyce.
T-W-2Podstawowy zakres regulacji prawa transportowego.
T-W-5Regulacje prawne czasu pracy kierowcy.
T-W-7Cele i zadania europejskiej polityki transportowej
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Studium przypadków oraz przygotowanie prezentacji tematycznej-ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_A02_U02Student potrafi dokonać wstępnej oceny uwarunkowań prowadzenia działalności transportowej zgodnie z zasadami europejskiej polityki transportowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_U10potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy społeczne z wykorzystaniem wiedzy z zakresu logistyki
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejetności poruszania się w przepisach prawnych regulujących transport
Treści programoweT-W-4Podstawowe rodzaje umów zawieranych w działalności transportowo-logistycznej.
T-W-3Podstawowe dokumenty w transporcie i logistyce.
T-W-5Regulacje prawne czasu pracy kierowcy.
T-W-8Podmioty i przedmioty europejskiej polityki transportowej.
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Studium przypadków oraz przygotowanie prezentacji tematycznej-ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności wymagane przez efekt kształcenia
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności wymaganych przez efekt kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_A02_K02Student ma świadomość ważności przestrzegania zasad europejskiej polityki transportowej oraz poszanowania różnorodności kultur europejskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_K03ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, rozumie potrzebę przekazywania informacji i opinii dotyczących osiągnięć z zakresu logistyki, a także inicjowania, inspirowania i organizacji działań na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z założeniami, kierunkami, uwarunkowaniami i regulacjami polityki transportowej Unii Europejskiej.
Treści programoweT-W-7Cele i zadania europejskiej polityki transportowej
T-W-8Podmioty i przedmioty europejskiej polityki transportowej.
T-W-9Czynniki determinujce kierunki rozwoju transportu w Europie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Studium przypadków oraz przygotowanie prezentacji tematycznej-ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli