Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Roboty mobilne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Roboty mobilne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechaniki Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Buczkowski <Ryszard.Buczkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mechanika |
W-2 | Matematyka. Rachunek macierzowy |
W-3 | Geometria wykreślna i rysunek techniczny |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie wiedzy dotyczącej budowy i funkcjonowania robotów mobilnych |
C-2 | Uzyskanie umiejetności projektowania robotów mobilnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Ćwiczenia z zakresu kinematyki mechanizmów - metody analityczne i wykreślne. | 3 |
T-L-2 | Ćwiczenia z zakresu dynamiki mechanizmów grupy II i III klasy. | 3 |
T-L-3 | Ćwiczenia z kinematyki manipulatorów i robotów mobilnych. | 3 |
T-L-4 | Ćwiczenia z napędu i sterowania mobilnych robotów przemysłowych. | 3 |
T-L-5 | Mikromaszyny i mikroroboty. | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Struktura mechanizmów. Klasyfikacja par kinematycznych. Zarys klasyfikacji strukturalnej. | 4 |
T-W-2 | Kinematyka mechanizmów. Metody wykreślne. | 2 |
T-W-3 | Metody analityczne kinematyki. | 4 |
T-W-4 | Dynamika mechanizmów. Analiza dynamiczna grupy II klasy. | 4 |
T-W-5 | Analiza dynamiczna grupy III klasy. | 2 |
T-W-6 | Kinematyka manipulatorów i robotów mobilnych. | 4 |
T-W-7 | Mobilne roboty przemysłowe - napęd i sterowanie. | 4 |
T-W-8 | Mikrorobotyka. Mikromaszyny mobilne. Mikroroboty kroczące. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Praca własna | 2 |
A-L-3 | Zaliczenie | 1 |
18 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Praca własna | 2 |
A-W-3 | Zaliczenie | 1 |
33 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy. |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: sprawozdanie |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C23-1_W01 Ma zaawansowaną wiedzę w zakresie kinematyki i dynamiki robotów mobilnych. | LO_2A_W04, LO_2A_W07 | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-2 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C23-1_U02 Posiada wiedzę techniczną niezbędną do formułowania i rozwiązywania zadań z zakresu kinematyki i dynamiki robotów mobilnych, w tym zagadnień dotyczacych projektowania prostych manipulatorów. | LO_2A_U09 | — | — | C-2 | T-L-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C23-1_K01 Student rozumie i uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu robotyzacji procesów logistycznych oraz jest świadomy konieczności samodoskonalenia, a także korzystania z wiedzy i opinii ekspertów | LO_2A_K02 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C23-1_W01 Ma zaawansowaną wiedzę w zakresie kinematyki i dynamiki robotów mobilnych. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy niezbędnej do rozwiązywania podstawowych zagadnień kinematyki i dynamiki robotów |
3,0 | Student posiada podstawowa wiedzę niezbędną do rozwiązywania podstawowych zagadnień kinematyki i dynamiki robotów | |
3,5 | Student posiada wiedzę niezbędną do rozwiązywania podstawowych zagadnień kinematyki i dynamiki robotów. | |
4,0 | Student posiada wiedzę niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień kinematyki i dynamiki robotów. Nie posiada wiedzy niezbędnej do projektowania prostych manipulatorów. | |
4,5 | Student posiada wiedzę niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień kinematyki i dynamiki robotów. Posiada wiedzę potrzebną do projektowania prostych manipulatorów. | |
5,0 | Student posiada wiedzę niezbędną do rozwiązywania złożonych zagadnień kinematyki i dynamiki robotów. Posiada wiedzę potrzebną do projektowania złożonych manipulatorów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C23-1_U02 Posiada wiedzę techniczną niezbędną do formułowania i rozwiązywania zadań z zakresu kinematyki i dynamiki robotów mobilnych, w tym zagadnień dotyczacych projektowania prostych manipulatorów. | 2,0 | Student nie posiada umiejętności rozwiązywania podstawowych zagadnień kinematyki i dynamiki robotów |
3,0 | Student posiada umiejętność rozwiązywania podstawowych zagadnień kinematyki i dynamiki robotów | |
3,5 | Student posiada umiejętność rozwiązywania podstawowych zagadnień kinematyki i dynamiki robotów. Nie posiada umięjętności projektowania układów kinematycznych. | |
4,0 | Student posiada umiejętności rozwiązywania złozonych zagadnień kinematyki i dynamiki robotów. Nie posiada umiętności projektowania układów kinematycznych. | |
4,5 | Student posiada umiejętności rozwiązywania zagadnień kinematyki i dynamiki robotów. Posiada umiętność projektowania prostych układów kinematycznych. | |
5,0 | Student posiada umiejętność rozwiązywania złożonych zagadnień kinematyki i dynamiki robotów. Posiada umiętność projektowania złożonych układów kinematycznych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C23-1_K01 Student rozumie i uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu robotyzacji procesów logistycznych oraz jest świadomy konieczności samodoskonalenia, a także korzystania z wiedzy i opinii ekspertów | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swej roli |
Literatura podstawowa
- Tchoń K. i inni, Manipulatory i roboty mobilne, Akademicka Oficyna Wydawnicza PLJ, Warszawa, 2000, Wyd. 1
- Morecki A., Knapczyk J. (red.), Podstawy robotyki, WNT, Warszawa, 1999, Wyd. 3
- Olędzki A., Podstawy teorii mechanizmów i maszyn, WNT, Warszawa, 1987, wyd. 1