Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Chłodnictwo i klimatyzacja w oceanotechnice
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Sergiy Filin <Sergiy.Filin@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie wszystkich przedmiotów związanych z tematem pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy w zakresie technik pisania pracy dyplomowej i jej prezentacji
C-2Ukształtowanie u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych, przygotowania prezentacji, prowadzenia dyskusji oraz wystąpienia publicznego
C-3Wykształcenie umiejętności przygotowania do prowadzenia badań
C-4Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności technicznej w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zasady realizacji procesu dyplomowania na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu ZUT.1
T-A-2Sposób pisania pracy dyplomowej: wymagania merytoryczne i edycyjne. Zasady redagowania tekstów ze szczególnym uwzględnieniem pracy dyplomowej – magisterskiej.1
T-A-3Układ pracy: okładka, spis treści, tekst zasadniczy. Formułowanie celu pracy i wniosków końcowych. Styl, podział tekstu, wyliczenia, cytaty, wzory matematyczne, jednostki fizyczne i jednostki miar, skróty, tabele, rysunki i materiały ilustracyjne, bibliografia, wnioski końcowe.2
T-A-4Rysunek jako forma graficznego przedstawienia wyników pomiarów, obliczeń czy projektów urządzeń, instalacji itp.Typowe błędy spotykane w pracach dyplomowych.1
T-A-5Sposoby przedstawienia pracy. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego.1
T-A-6Sposoby prowadzenia badań oraz charakterystyka podstawowych metod badawczych2
T-A-7Prezentacja prac w programie PowerPoint. Dyskusja nad prezentacjami.7
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Czytanie wskazanej literatury2
A-A-3Przygotowanie prezentacji8
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: prelekcja, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa
M-3Metody aktywizujace: seminarium, dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Warunkiem zaliczenia jest pozytywnie oceniona prezentacja pracy dyplomowej lub jej fragmentu (nie mniej niż 25% całego zakresu) oraz przedstawienie wydruku fragmentu pracy (nie mniej niż 25% całej jej objętości) zgodnie z wymaganiami edycyjnymi z uwględnieniem aktywności studenta podczas dyskusji nad prezentacjami

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D3-11_W01
Student ma uporządkowaną i rozbudowaną wiedzę w zakresie budowy i eksploatacji urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych, stosowanych w oceanotechnice oraz środkach transportu wodnego. Ma podstawową wiedzę dotyczącą pozyskiwania informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędną do opracowania wybranego zagadnienia i prowadzenia badań naukowych w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji.
O_2A_W05, O_2A_W09, O_2A_W16, O_2A_W17, O_2A_W07C-1T-A-5, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D3-11_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie, potrafi przygotować badania naukowe, potrafi przygotować i przedstawić prezentację, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu chłodnictwa i kloimatyzacji
O_2A_U04, O_2A_U11, O_2A_U16, O_2A_U21, O_2A_U01, O_2A_U02, O_2A_U03, O_2A_U05, O_2A_U07, O_2A_U10C-2, C-3T-A-7M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D3-11_K01
Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia trzeciego stopnia, podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
O_2A_K01, O_2A_K02C-4T-A-7M-3S-1
O_2A_D3-11_K02
Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć oceanotechniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiać różne punkty widzenia
O_2A_K06, O_2A_K07, O_2A_K08C-4T-A-7M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_D3-11_W01
Student ma uporządkowaną i rozbudowaną wiedzę w zakresie budowy i eksploatacji urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych, stosowanych w oceanotechnice oraz środkach transportu wodnego. Ma podstawową wiedzę dotyczącą pozyskiwania informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędną do opracowania wybranego zagadnienia i prowadzenia badań naukowych w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikację rozwiązań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_D3-11_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie, potrafi przygotować badania naukowe, potrafi przygotować i przedstawić prezentację, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu chłodnictwa i kloimatyzacji
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnie umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnie umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikację rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
O_2A_D3-11_K01
Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia trzeciego stopnia, podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
O_2A_D3-11_K02
Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć oceanotechniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiać różne punkty widzenia
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Uchwała Rady Wydziału, Zasady realizacji procesu dyplomowania na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu ZUT (z załącznikami) z dnia 13.09., 2009
  2. Burek J., Poradnik dyplomanta, Rzeszów, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zasady realizacji procesu dyplomowania na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu ZUT.1
T-A-2Sposób pisania pracy dyplomowej: wymagania merytoryczne i edycyjne. Zasady redagowania tekstów ze szczególnym uwzględnieniem pracy dyplomowej – magisterskiej.1
T-A-3Układ pracy: okładka, spis treści, tekst zasadniczy. Formułowanie celu pracy i wniosków końcowych. Styl, podział tekstu, wyliczenia, cytaty, wzory matematyczne, jednostki fizyczne i jednostki miar, skróty, tabele, rysunki i materiały ilustracyjne, bibliografia, wnioski końcowe.2
T-A-4Rysunek jako forma graficznego przedstawienia wyników pomiarów, obliczeń czy projektów urządzeń, instalacji itp.Typowe błędy spotykane w pracach dyplomowych.1
T-A-5Sposoby przedstawienia pracy. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego.1
T-A-6Sposoby prowadzenia badań oraz charakterystyka podstawowych metod badawczych2
T-A-7Prezentacja prac w programie PowerPoint. Dyskusja nad prezentacjami.7
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Czytanie wskazanej literatury2
A-A-3Przygotowanie prezentacji8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-11_W01Student ma uporządkowaną i rozbudowaną wiedzę w zakresie budowy i eksploatacji urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych, stosowanych w oceanotechnice oraz środkach transportu wodnego. Ma podstawową wiedzę dotyczącą pozyskiwania informacji, w tym obejmujących rozwojowe trendy, niezbędną do opracowania wybranego zagadnienia i prowadzenia badań naukowych w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W05ma podstawową wiedzę na temat eksploatacji maszyn, obiektów i systemów technicznych, jak również rozumie wpływ właściwej eksploatacji na wydłużenie ich cyklu życia
O_2A_W09ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej, zna akty prawne chroniące dorobek intelektualny, zna i rozumie znaczenie ochrony własności intelektualnej, ochrony własności przemysłowej i praw autorskich oraz uwarunkowań prawnych uzyskania ochrony wynalazków i wzorów użytkowych, jak również odpowiedzialności cywilnej i prawnej za naruszenie tych praw
O_2A_W16ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania urządzeń i systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych opartą na podbudowanej teoretycznie wiedzy z zakresu termodynamiki i wymiany ciepła
O_2A_W17ma uporządkowaną i podbudowaną wiedzę w zakresie projektowania urządzeń i instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych wykorzystywanych w obiektach oceanotechnicznych
O_2A_W07zna i rozumie wpływ uwarunkowań prawnych, ekonomicznych i społecznych na procesy projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn, systemów i obiektów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie technik pisania pracy dyplomowej i jej prezentacji
Treści programoweT-A-5Sposoby przedstawienia pracy. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego.
T-A-3Układ pracy: okładka, spis treści, tekst zasadniczy. Formułowanie celu pracy i wniosków końcowych. Styl, podział tekstu, wyliczenia, cytaty, wzory matematyczne, jednostki fizyczne i jednostki miar, skróty, tabele, rysunki i materiały ilustracyjne, bibliografia, wnioski końcowe.
T-A-2Sposób pisania pracy dyplomowej: wymagania merytoryczne i edycyjne. Zasady redagowania tekstów ze szczególnym uwzględnieniem pracy dyplomowej – magisterskiej.
T-A-1Zasady realizacji procesu dyplomowania na Wydziale Techniki Morskiej i Transportu ZUT.
T-A-4Rysunek jako forma graficznego przedstawienia wyników pomiarów, obliczeń czy projektów urządzeń, instalacji itp.Typowe błędy spotykane w pracach dyplomowych.
T-A-7Prezentacja prac w programie PowerPoint. Dyskusja nad prezentacjami.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: prelekcja, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Warunkiem zaliczenia jest pozytywnie oceniona prezentacja pracy dyplomowej lub jej fragmentu (nie mniej niż 25% całego zakresu) oraz przedstawienie wydruku fragmentu pracy (nie mniej niż 25% całej jej objętości) zgodnie z wymaganiami edycyjnymi z uwględnieniem aktywności studenta podczas dyskusji nad prezentacjami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikację rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-11_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie, potrafi przygotować badania naukowe, potrafi przygotować i przedstawić prezentację, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu chłodnictwa i kloimatyzacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji
O_2A_U11potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źródeł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne)
O_2A_U16posiada umiejętność organizacji własnej pracy niezbędnej do podjęcia pracy w środowisku przemysłowym, jak również potrafi odpowiednio zastosować podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
O_2A_U21potrafi zaprojektować urządzenia i instalacje chłodnicze i klimatyzacyjne wykorzystywane w obiektach oceanotechnicznych z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych
O_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
O_2A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik
O_2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki własnych badań zestawionych w pracy dyplomowej
O_2A_U05potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, jak również potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
O_2A_U07potrafi zrozumieć konieczność i określić kierunki dalszego uczenia się oraz zrealizować proces samokształcenia
O_2A_U10potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych, przygotowania prezentacji, prowadzenia dyskusji oraz wystąpienia publicznego
C-3Wykształcenie umiejętności przygotowania do prowadzenia badań
Treści programoweT-A-7Prezentacja prac w programie PowerPoint. Dyskusja nad prezentacjami.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: prelekcja, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa
M-3Metody aktywizujace: seminarium, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Warunkiem zaliczenia jest pozytywnie oceniona prezentacja pracy dyplomowej lub jej fragmentu (nie mniej niż 25% całego zakresu) oraz przedstawienie wydruku fragmentu pracy (nie mniej niż 25% całej jej objętości) zgodnie z wymaganiami edycyjnymi z uwględnieniem aktywności studenta podczas dyskusji nad prezentacjami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnie umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnie umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikację rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-11_K01Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia trzeciego stopnia, podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K01ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy przez całe życie, jak również potrafi dobrać właściwe metody uczenia się dla siebie i innych osób
O_2A_K02ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczególności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony środowiska
Cel przedmiotuC-4Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności technicznej w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji
Treści programoweT-A-7Prezentacja prac w programie PowerPoint. Dyskusja nad prezentacjami.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujace: seminarium, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Warunkiem zaliczenia jest pozytywnie oceniona prezentacja pracy dyplomowej lub jej fragmentu (nie mniej niż 25% całego zakresu) oraz przedstawienie wydruku fragmentu pracy (nie mniej niż 25% całej jej objętości) zgodnie z wymaganiami edycyjnymi z uwględnieniem aktywności studenta podczas dyskusji nad prezentacjami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięO_2A_D3-11_K02Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć oceanotechniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiać różne punkty widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_K06ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej
O_2A_K07wykazuje się przedsiębiorczością i pomysłowością w działalności zawodowej
O_2A_K08rozumie rolę absolwenta uczelni technicznej w społeczeństwie i ma świadomość konieczności formułowania i przekazywania społeczeństwu wiarygodnych informacji i opinii dotyczących aktualnych osiągnięć techniki związanych z oceanotechniką, jak i innych jej aspektów związanych z działalnością inżynierską, oraz przekazywania tego typu informacji i opinii w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiając różne punkty widzenia
Cel przedmiotuC-4Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności technicznej w zakresie chłodnictwa i klimatyzacji
Treści programoweT-A-7Prezentacja prac w programie PowerPoint. Dyskusja nad prezentacjami.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujace: seminarium, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Warunkiem zaliczenia jest pozytywnie oceniona prezentacja pracy dyplomowej lub jej fragmentu (nie mniej niż 25% całego zakresu) oraz przedstawienie wydruku fragmentu pracy (nie mniej niż 25% całej jej objętości) zgodnie z wymaganiami edycyjnymi z uwględnieniem aktywności studenta podczas dyskusji nad prezentacjami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli