Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Ship and Offshore Structural Design
Sylabus przedmiotu Production technology of ship and offshore structures:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Production technology of ship and offshore structures | ||
Specjalność | Ship and Offshore Structural Design | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tadeusz Graczyk <Tadeusz.Graczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tadeusz Graczyk <Tadeusz.Graczyk@zut.edu.pl>, Radosław Rutkowski <Radoslaw.Rutkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Organizacja procesów produkcyjnych, techniki wytwarzania, matematyka: funkcje elementarne, podstawy algebry. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętności w zakresie definiowania obiektu oceanotechnicznego jako zadania produkcyjnego, formułowania modeli optymalizacyjnych technologii, doboru technik wytwarzania, bilansowania mocy produkcyjnych. |
C-2 | Znajomość podstawowych zasad ochrony zdrowia i bezpieczeństwa w działalności inżynierskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | CAD/CAM/CIM in ship production. | 6 |
T-P-2 | Aveva Program supporting ship manufacturing - training. | 24 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introductory information on ship productions technology: types of shipyards, pre-treatment, prefabrication and production methods. Outline of the welding metal alloys applied in offshore and large-scale structures. Manufacturability of welds, manufacturability of large-scale and offshore structures. Welding-induced stresses and deformations, their impact on production, operation and safety of ships and offshore structures. | 4 |
T-W-2 | Storage of materials, methods, equipment, transportation. Pre-treatment workshop and processing centre. Cutting and bending metal sheets and profiles, equipment and technological operations. Prefabrication processes. Fabrication of flat and curved sections, spatial sections and blocks. Suitable instrumentation, mechanization, automation, robotics, trends. Processes of hull fitting. Transport in shipyard . Launching ships. | 6 |
T-W-3 | Technology of building specific ship types (bulk-carriers, containerships, chemical tankers, ro-ro, ropax, ships supporting offshore industry, etc.). | 5 |
T-W-4 | Technology of production and repair of composites and all-steel sandwich panels in marine structures. | 4 |
T-W-5 | Technology of building offshore steel and concrete structures (rigs, caissons, pontoons, wind mill towers) and pipe systems on sea bed. | 5 |
T-W-6 | Underwater technology supporting offshore structures – fabrication and application of manned and unmanned vehicles. | 4 |
T-W-7 | Educating students on health and safety in the form of lecture, specifically on: (a) natural and system consequences of their actions; (b) their safety management system responsibilities; (c) specific hazards and control measures in their workplace; (d) hazard identification, analysis, reporting and control procedures; and (e) safe work procedures and practices. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Classes | 30 |
A-P-2 | Homework | 45 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Classes | 30 |
A-W-2 | Homework | 45 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
M-3 | Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Na podstawie testu pisemnego - wykłady. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Na podstawie oceny wykonanego ćwiczenia laboratoryjnego. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O11_2A_D4-03_W01 Student posiada gruntowną i uporządkowaną wiedzą w zakresie projektowania technologii oraz budowy statków i obiektów offshore. Zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy. | O11_2A_W15, O11_2A_W03, O11_2A_W04, O11_2A_W10, O11_2A_W11, O11_2A_W13, O11_2A_W14 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O11_2A_D4-03_U01 Student posiada umiejętności w zakresie projektowania technologii oraz budowy statków i obiektów offshore. | O11_2A_U09, O11_2A_U01, O11_2A_U02, O11_2A_U04, O11_2A_U05, O11_2A_U06, O11_2A_U08, O11_2A_U10, O11_2A_U12, O11_2A_U13, O11_2A_U15, O11_2A_U16, O11_2A_U18, O11_2A_U25 | — | — | C-1 | — | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O11_2A_D4-03_K01 Student posiada kompetencje w zakresie projektowania technologii oraz budowy statków i obiektów offshore. | O11_2A_K01, O11_2A_K02, O11_2A_K03, O11_2A_K04, O11_2A_K05, O11_2A_K06, O11_2A_K07, O11_2A_K08 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-P-1, T-P-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O11_2A_D4-03_W01 Student posiada gruntowną i uporządkowaną wiedzą w zakresie projektowania technologii oraz budowy statków i obiektów offshore. Zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy. | 2,0 | Student nie ma wiedzy niezbędnej do rozwiązania podstawowych problemów. |
3,0 | Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania podstawowych problemów. | |
3,5 | Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności. | |
4,0 | Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności. | |
4,5 | Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności. | |
5,0 | Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O11_2A_D4-03_U01 Student posiada umiejętności w zakresie projektowania technologii oraz budowy statków i obiektów offshore. | 2,0 | Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów. |
3,0 | Student potrafi rozwiązać podstawowe problemy. | |
3,5 | Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności. | |
4,0 | Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności. | |
4,5 | Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności. | |
5,0 | Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O11_2A_D4-03_K01 Student posiada kompetencje w zakresie projektowania technologii oraz budowy statków i obiektów offshore. | 2,0 | Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. |
3,0 | Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. | |
3,5 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. | |
4,0 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. | |
4,5 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. | |
5,0 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. |
Literatura podstawowa
- Allmendiger, E. E., Submersible vehicle system design, The Society of Naval Architects and Marine Engineers, Jersey City, N.J., 1990
- Duxbury A. C., Duxbury A.B., Sverdrup K.A., An introduction to the World’s Oceans, The Mcgraw-Hill Companies, Inc., 2000
- Gerwick B.C.:, Construction of Marine and Offshore Structures, CRC Press LLC, New York, 2000
- Graczyk T., Methodology of remotely operated vehicle design, WITPress, Southampton & Boston, 1999, Proceedings of Marine Technology III Coference, Szczecin
- Groover, M.P., Fundamentals of modern manufacturing: materials, processes and systems, John Wiley&Sons, 2010, 4th ed.
- Guo B. and others, Offshore pipelines, Elsevier, London, 2005
- Storch R.L., Hammon C.P., Bumch H.M., Moore R.C., Ship Production, Cornell Maritime Press, Maryland, 1995
- Offshore Drilling & Production Concepts off the World, Oilfield Publications Limited, UK/USA, 2003, fifth edition, 2002/2003
Literatura dodatkowa
- Ocean News and Technology, 2016
- Ocean Systems, 2016
- Offshore, 2016
- Offshore Engineer, 2016
- Sea Technology, 2016