Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Ship and Offshore Structural Design
Sylabus przedmiotu Maritime transport:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | Elective 1 | ||
Przedmiot | Maritime transport | ||
Specjalność | Ship and Offshore Structural Design | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ship Design |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami funkcjonowania transportu morskiego, w szczególności obsługą statków i ładunków w portach morskich. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analysis of characteristics of cargo transported by ships. Advantages and disadvantages of selected transportation strategies. | 6 |
T-A-2 | Analysis of port infrastructure, equipment and services range on chosen seaport example. | 8 |
T-A-3 | Final assessment of students’ achievements. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Technical and operational parameters of ships. Liner and tramp shipping. Types of transportation strategies. | 3 |
T-W-2 | Cargo types in maritime transport. Safety problems in maritime cargo transport. Documents in maritime transport, standard trade terms Incoterms. | 5 |
T-W-3 | Seaports classification, port infrastructure and equipment. Characteristics of services provided in seaports (ship services, cargo services etc.). Phases of ship service in seaport area. Seaport operating parameters. | 7 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Classes | 15 |
A-A-2 | Homework | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Classes | 15 |
A-W-2 | Homework | 35 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
M-3 | Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników egzaminu (wykłady). |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania przez studenta. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajeciach. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O11_2A_D4-06-4_W01 Student ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania transportu morskiego, rozumie wpływ różnych uwarunkowań na proces obsługi statków i ładunków w portach morskich. | O11_2A_W07, O11_2A_W08 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O11_2A_D4-06-4_U01 Student potrafi pozyskiwać informację z literatury, przygotować i przedstawić prezentację na wybrany temat z zakresu funkcjonowania transportu morskiego. | O11_2A_U07, O11_2A_U01, O11_2A_U04, O11_2A_U11 | — | — | C-1 | T-A-3, T-A-1, T-A-2 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O11_2A_D4-06-4_K01 Student potrafi dokonać analizy przydzielonego zadania w zakresie funkcjonowania transportu morskiego, ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | O11_2A_K02, O11_2A_K05 | — | — | C-1 | T-A-3, T-A-1, T-A-2 | M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O11_2A_D4-06-4_W01 Student ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania transportu morskiego, rozumie wpływ różnych uwarunkowań na proces obsługi statków i ładunków w portach morskich. | 2,0 | Student nie ma wiedzy niezbędnej do rozwiązania podstawowych problemów. |
3,0 | Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania podstawowych problemów. | |
3,5 | Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności. | |
4,0 | Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności. | |
4,5 | Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności. | |
5,0 | Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O11_2A_D4-06-4_U01 Student potrafi pozyskiwać informację z literatury, przygotować i przedstawić prezentację na wybrany temat z zakresu funkcjonowania transportu morskiego. | 2,0 | Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów. |
3,0 | Student potrafi rozwiązać podstawowe problemy. | |
3,5 | Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności. | |
4,0 | Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności. | |
4,5 | Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności. | |
5,0 | Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O11_2A_D4-06-4_K01 Student potrafi dokonać analizy przydzielonego zadania w zakresie funkcjonowania transportu morskiego, ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia. |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje adekwatne do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i ma świadomość odpowiedzialności. | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, ma świadomość odpowiedzialności i wykazuje przedsiębiorczość. |
Literatura podstawowa
- Bichou K., Szyliowicz J. S., Zamparini L. (Editors), Maritime Transport Security. Issues, Challenges and National Policies., EE Elgar., 2014
- Weintrit A., Neumann T., Marine Navigation and Safety of Sea Transportation: Maritime Transport & Shipping., CRC Press, 2013
- Burns M. G., Port Management and Operations., CRC Press, 2014
- Christopher K., Port Security Management (second edition)., CRC Press, 2014
Literatura dodatkowa
- Parameswaran B., The Liberalization of Maritime Transport Services. With Special Reference to the WTO/GATS Framework., Springer, 2004