Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | O_1A_B07_U01 | Student potrafi wykonać dokumentację rysunkową elementów urządzenia technicznego zgodnie z wytycznymi ujętymi w Polskich Normach |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_U04 | potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania |
---|
O_1A_U05 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych |
O_1A_U13 | potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-2 | Umiejętność doboru programów typu CAD do potrzeb projektowych |
---|
C-1 | Opanowanie umiejętności przedstawiania konstrukcji przestrzennych w postaci dokumentacji rysunkowej |
C-3 | Opanowanie umiejętności wykonywania rysunków technicznych za pomocą standardowych przyrządów kreślarskich i w programach CAD |
Treści programowe | T-P-7 | Rysowanie konstrukcji blachowych |
---|
T-P-10 | Opisywanie dokumentacji płaskiej
- nadawanie wymiarów
- znaki wymiarowe
- zestawienia
- tabliczka rysunkowa |
T-P-6 | Modyfikacja bryły:
- dodawanie elementów
- wykonywanie zaokrągleń i faz
- podział i pochylanie ścian
- wykonywanie otworów
- tworzenie skorupy |
T-P-9 | Automatyczne tworzenie dokumentacji płaskiej:
- rzuty
- przekroje
- kłady
- szczegóły |
T-P-11 | Samodzielne wykonanie dokumentacji rysunkowej wskazanego przez wykładowcę zespołu |
T-P-5 | Tworzenie brył za pomocą wyciągnięć, przeciągnięć i obrotów |
T-P-8 | Złożenie elementów:
- definiowanie wiązań
- połączenia śrubowe
- konstrukcje spawane
- wymiarowanie
- analiza kolizji w złożeniu |
T-P-4 | Tworzenie szkicu w programie Inventor:
- omówienie narzędzi dostępnych w w trybie szkicowania
- przeznaczenie linii konstrukcyjnych oraz środkowych
- więzy geometryczne
- wymiarowanie szkicu |
T-P-3 | Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor:
- przygotowanie środowiska
- organizacja pracy z projektem (dodawanie nowych projektów, uruchamianie projektów istniejących, pakowanie i przenoszenie projektów) |
T-P-12 | Wykorzystanie Inventora do pracy z danymi w formacie DWG pochodzącymi z programu AutoCAD |
T-P-1 | Wykonanie na arkuszu rysunkowym za pomocą klasycznych przyrządów kreślarskich odwzorowania prostego elementu spotykanego w budowie maszyn |
T-P-2 | Wprowadzenie do programu AutoCAD:
- przygotowanie środowiska
- zasady tworzenia i edycji podstawowych obiektów
- kreskowanie
- wymiarowanie |
Metody nauczania | M-1 | Metoda projektów z wykorzystaniem środków audiowizualnych, modeli elementów konstrukcyjnych oraz komputera z oprogramowaniem typu CAD |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Na podstawie jakości wykonania dokumentacji rysunkowej zespołu zleconego przez prowadzącego zajęcia |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wykonać dokumentacji rysunkowej. |
3,0 | Student potrafi, w oparciu o umiejętności nabyte podczas wykonywania ćwiczeń projektowych, wykonać dokumentację rysunkową poszczególnych części oraz dokumentację zespołu. |
3,5 | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie wykonać dokumentację rysunkową wykonawczą oraz rysunki złożeniowe prostego urządzenia technicznego. |
4,5 | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie wykonać dokumentację rysunkową wykonawczą oraz rysunki złożeniowe dowolnego urządzenia technicznego. Potrafi samodzielnie wybrać najszybszą możliwą do wykorzystania w programie CAD metodę postępowania. |