Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)
specjalność: Projektowanie i budowa okrętów
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Budowa i eksploatacja siłowni okrętowych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Leszek Malinowski <Leszek.Malinowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wydany temat pracy dyplomowej. |
W-2 | Podstawowa znajomość systemu operacyjnego Windows. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami prawnymi procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). |
C-2 | Zapoznanie studentów z metodami poszukiwania i analizy literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Ukształtowanie umiejętności określenia aktualnego stanu wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. |
C-3 | Zapoznanie studentów z zasadami wykorzystania materiałów źródłowych, elementami prawa autorskiego i zasadami cytowania. Uwrażliwienie studentów na sprawę plagiatów. |
C-4 | Zapoznanie studentów z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi dla pracy dyplomowej. |
C-5 | Nauczenie studentów zastosowania programu power point do przygotowania prezentacji pracy dyplomowej. |
C-6 | Nauczenie studentów przygotowania dobrej prezentacji pracy dyplomowej oraz sposobów i technik przedstawiania prezentacji na obronie pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). | 3 |
T-S-2 | Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Internet jako baza wiedzy. Określenie aktualnego stanu wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. | 3 |
T-S-3 | Zasady wykorzystania materiałów źródłowych. Cytowania, prawo autorskie, plagiat. | 3 |
T-S-4 | Sposoby prowadzenia badań naukowych. Charakterystyka podstawowych metod badawczych. | 3 |
T-S-5 | Praca dyplomowa, wymagania merytoryczne i edycyjne. | 3 |
T-S-6 | Zastosowanie programu power point do przygotowania prezentacji pracy dyplomowej. | 4 |
T-S-7 | Przygotowanie dobrej prezentacji pracy dyplomowej. Przedstawianie prezentacji na obronie pracy dyplomowej. | 4 |
T-S-8 | Analiza przykładowych prezentacji prac dyplomowych. Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów. | 7 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminarium. | 30 |
A-S-2 | Przygotowanie do zajęć. | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny. |
M-2 | Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków. |
M-3 | Metoda praktyczna: pokaz. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wystąpień podczas dyskusji, ocena przedstawionych prezentacji. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_D2-17_W01 Student zna uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna podstawowe metody prowadzenia badań naukowych. Student zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej. | O_1A_W01 | — | — | C-4, C-1, C-2, C-3 | T-S-2, T-S-6, T-S-1, T-S-3, T-S-7, T-S-5, T-S-8 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_D2-17_U01 Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Umie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Student potrafi prowadzić badania naukowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej. | O_1A_U02, O_1A_U05 | — | — | C-5, C-6 | T-S-6, T-S-7, T-S-8 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_1A_D2-17_K01 Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. | O_1A_K01, O_1A_K02 | — | — | C-4 | T-S-2, T-S-6, T-S-1, T-S-3, T-S-7, T-S-5, T-S-8 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_D2-17_W01 Student zna uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna podstawowe metody prowadzenia badań naukowych. Student zna wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student wie jak powinna wyglądać dobra prezentacja pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student zna najbardziej podstawowe uwarunkowania prawne procesu dyplomowania na szczeblu ogólnopolskim i lokalnym (uczelnianym i wydziałowym). Student ma najbardziej podstawową wiedzę o metodach poszukiwania literatury i jej analizy. Student zna podstawowe zasady wykorzystania materiałów źródłowych, potrafi cytować materiały źródłowe, zna podstawowe elementy prawa autorskiego, wie co to jest plagiat. Student zna podstawowe metody prowadzenia badań naukowych. Student zna podstawowe wymagania merytoryczne i edycyjne dotyczące pracy dyplomowej. Student ma podstawową wiedzę na temat zawartosci i wyglądu dobrej prezentacji pracy dyplomowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_D2-17_U01 Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Umie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Student potrafi prowadzić badania naukowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej. | 2,0 | Student nie posiada żadnych z umiejętności kształtowanych na seminarium. |
3,0 | Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi w podstawowym stopniu wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Umie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej. | |
3,5 | Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Umie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej. | |
4,0 | Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi dokonać selekcji wyszukanych prac. Potrafi dobrze wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Potrafi precyzyjnie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie dobrze wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i dobrze przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej. | |
4,5 | Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Potrafi bardzo dobrze wykorzystać internet jako bazę wiedzy. Potrafi precyzyjnie określić aktualny stan wiedzy z zakresu tematyki pracy dyplomowej. Umie bardzo dobrze wykorzystywać i cytować materiały źródłowe. Potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami merytorycznymi i edycyjnymi. Potrafi przygotować bardzo dobrą prezentację pracy dyplomowej z wykorzystaniem programu power point i bardzo dobrze przedstawić ją na obronie pracy dyplomowej. | |
5,0 | Student posiada wszystkie umiejętności kształtowane na seminarium. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_1A_D2-17_K01 Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności, a nie formalne wykształcenie, decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. | 2,0 | Student nie posiada żadnej z kompetencji kształtowanej na seminarium. |
3,0 | Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej. | |
3,5 | Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia sie przez całe życie. | |
4,0 | Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia sie przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. | |
4,5 | Ma świadomość, że przede wszystkim wiedza i umiejętności decydują o sukcesach w pracy zawodowej. Rozumie potrzebę uczenia sie przez całe życie. Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Potrafi przekonać do tych racji innych. | |
5,0 | Student posiada wszystkie kompetencje kształtowane na seminarium. |
Literatura podstawowa
- Zasady dyplomowania na Wydziale Techniki Morskiej ZUT, WTM ZUT, 2009
- Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta. Zasady pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, 2011
- Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i internetu., Warszawa, 2009