Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Logistyczne zarządzanie transportem zintegrowanym
Sylabus przedmiotu Transport pneumatyczny paliw stałych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Transport pneumatyczny paliw stałych | ||
Specjalność | Transport paliw | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 33 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu mechaniki oraz na temat własności paliw stałych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy przydanej do pracy w przedsiębiorstwach korzystających z transportu pneumatycznego w tym w także w elektrowniach stosujących paliwa stałe |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Obliczeń hydrauliczne przewodów pneumatycznych. | 6 |
T-A-2 | Obliczenia wydajności masowej w transporcie pneumatycznym. | 4 |
T-A-3 | Obliczenia przenośników fluidyzujących przetłaczających. | 4 |
T-A-4 | Zaliczenie | 1 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Projekt przenośnika pneumatycznego. | 14 |
T-P-2 | Zaliczenie | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Systematyka transportu pneumatycznego. | 2 |
T-W-2 | Struktura przepływu. | 2 |
T-W-3 | Pojęcie porowatości i koncentracji transportowej. | 2 |
T-W-4 | Równanie ruchu i spadku ciśnienia. | 2 |
T-W-5 | Transport fluidalny. | 4 |
T-W-6 | Przenośniki fluidyzujące przetłaczające. | 2 |
T-W-7 | Urządzenia zasilające rurociągi transportowe. | 2 |
T-W-8 | Układy transportu pneumatycznego paliw stałych w elektrowniach. | 4 |
T-W-9 | Oddzielacze paliwa od transportującego strumienia powietrza. | 4 |
T-W-10 | Odpopielanie pneumatyczne. | 4 |
T-W-11 | Instalacja transportu pneumatycznego paliwa stałego na statkach. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć | 6 |
A-A-3 | Przygotowanie doi zaliczenia | 4 |
25 | ||
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Studiowanie literatury i źródeł internetowych | 6 |
A-P-3 | Prace edytorskie nad projektem | 4 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 6 |
A-W-3 | Studiowanie źródeł internetowych | 8 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie | 6 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D3-15-1_W01 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy i zastosowania instalacji transportu pneumatycznego; rozumie środowiskowe i inne pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej | TR_2A_W03, TR_2A_W10 | — | — | C-1 | T-W-9, T-W-11, T-W-7, T-W-5, T-W-1, T-W-10, T-W-6, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D3-15-1_U01 Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i oceny istniejących rozwiązań technicznych stosowanych w transporcie pneumatycznym a przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich umie integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu. Do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich umie zastosować metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne. | TR_2A_U10, TR_2A_U11, TR_2A_U13, TR_2A_U15 | — | — | C-1 | T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D3-15-1_K01 Rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy na temat transportu pneumatycznego i potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia. Ma przy tym świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | TR_2A_K07, TR_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-10 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D3-15-1_W01 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy i zastosowania instalacji transportu pneumatycznego; rozumie środowiskowe i inne pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D3-15-1_U01 Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i oceny istniejących rozwiązań technicznych stosowanych w transporcie pneumatycznym a przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich umie integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu. Do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich umie zastosować metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D3-15-1_K01 Rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy na temat transportu pneumatycznego i potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia. Ma przy tym świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Piątkiewicz Z., Transport pneumatyczny, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1999
- Laudyn D., Pawlik M., Strzelczyk F., Elektrownie, WNT, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Chmielniak T., Technologie energetyczne, WNT, Warszawa, 2008
- Górski J. i inni, Energetyka cieplna, tarbonus Sp. z o.o, Kraków-Tranobrzeg, 2008