Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)
specjalność: Inżynieria materiałowa i nanotechnologia
Sylabus przedmiotu Degradacja polimerów w środowiskach biologicznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Degradacja polimerów w środowiskach biologicznych | ||
Specjalność | Inżynieria polimerów i biomateriałów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Kozłowska <Agnieszka.Kozlowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość chemii i fizykochemii polimerów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z degradacją polimerów w środowiskach aktywnych biologicznie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy biodegradacji | 2 |
T-W-2 | Polimery pochodzenia naturalnego | 4 |
T-W-3 | Syntetyczne polimery biodegradowalne | 4 |
T-W-4 | Przegląd metod badań degradacji materiałów biodegradowalnych | 2 |
T-W-5 | Zagospodarowanie polimerów biodegradowalnych | 2 |
T-W-6 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | pogłebianie wiedzy na podstawie literatury | 6 |
A-W-3 | konsultacje | 2 |
A-W-4 | przygotowanie do zajęć i zaliczenia końcowego | 7 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena na podstawie sprawdzianów |
S-2 | Ocena podsumowująca: pytania otwarte, zadania problemowe |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D2-03_W01 student potrafi opisuje podstawowe grupy polimerów degradowalnych oraz podstawy procesów degradacji | IMiN_2A_W01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D2-03_U01 Student umiejętnie wiąże właściwości materiału polimerowego, podstawowe grupy polimerów degradowalnych, definiuje podstawy procesów degradacji | IMiN_2A_U01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMiN_2A_D2-03_K01 W wyniku uczestnictwa w kursie student powinien wykazywać znajomość podstawowych grupy polimerów degradowalnych, znać podstawy procesów degradacji | IMiN_2A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D2-03_W01 student potrafi opisuje podstawowe grupy polimerów degradowalnych oraz podstawy procesów degradacji | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować podstawowych terminów i definicji |
3,0 | Student prezentuje "suche" wiadomości bez umiejętności ich efektywnej analizy | |
3,5 | Student posiada wiadomości i potrafi je analizować | |
4,0 | Student posiada wiadomości i potrafi je efektywnie analizować; potrafi również przeprowadzić dyskusję | |
4,5 | Student posiada wiadomości i potrafi je efektywnie analizować; potrafi również przeprowadzić dyskusję i oszacować najlepsze rozwiązania | |
5,0 | Student posiada wiadomości i potrafi je efektywnie analizować; potrafi również przeprowadzić dyskusję i oszacować najlepsze rozwiązania w technologii polimerów degradowalnych, a także zaproponować możliwe modyfikacje procesu |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D2-03_U01 Student umiejętnie wiąże właściwości materiału polimerowego, podstawowe grupy polimerów degradowalnych, definiuje podstawy procesów degradacji | 2,0 | Student nie posiada umiejętności w zakresie powiązania podstawowych właściwości polimerów do technologii mikrokapsułkowania |
3,0 | Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie powiązania podstawowych właściwości polimerów do technologii mikrokapsułkowania | |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie powiązania podstawowych właściwości polimerów do technologii mikrokapsułkowania | |
4,0 | Student posiada umiejętności w zakresie powiązania podstawowych właściwości polimerów do technologii mikrokapsułkowania oraz potrafi dobrać komponety do tworzenia mikro i nano sfer polimerowych | |
4,5 | Student posiada umiejętności w zakresie powiązania podstawowych właściwości polimerów do technologii mikrokapsułkowania, potrafi dobrać komponety do tworzenia mikro i nano sfer polimerowych stosownie do zastosowania i użytej substancji immobilizowanej | |
5,0 | Student posiada umiejętności w zakresie powiązania podstawowych właściwości polimerów do technologii mikrokapsułkowania, potrafi dobrać komponety do tworzenia mikro i nano sfer polimerowych stosownie do zastosowania i użytej substancji immobilizowanej, a także zaproponować inne korzystne rozwiązania. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IMiN_2A_D2-03_K01 W wyniku uczestnictwa w kursie student powinien wykazywać znajomość podstawowych grupy polimerów degradowalnych, znać podstawy procesów degradacji | 2,0 | |
3,0 | Student posiada ograniczoną kreatywność w zakresie stosowania wiedzy i umiejętności dot. technologii polimerów biodegradowalnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Florjańczyk Z (red.), Pęczek S., Chemia polimerów t.1-3, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1998
- Gruin I., Materiały Polimerowe, PWN, Warszawa, 2003
- Kozłowski M., Podstawy recyklingu tworzyw sztucznych, Wyd. Politechnika Wrocławska, Wrocław, 2001
- Pielichowski J., Puszyński A., Technologia tworzyw sztucznych, PWN, Warszawa, 2003