Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria w medycynie (S1)
Sylabus przedmiotu Elektrotechnika i elektronika:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria w medycynie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elektrotechnika i elektronika | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie podstawowych praw elektrotechniki |
C-2 | Poznanie metod analizy obwodów elektrycznych i magnetycznych |
C-3 | Poznanie podstaw działania maszyn i urządzeń elektrycznych i elektronicznych |
C-4 | Poznanie zasad bezpieczeństwa pracy przy obwodach elektrycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Obliczanie prostych obwodów prądu stałego | 5 |
T-A-2 | Obliczanie obwodów rozgałęzionych prądu stałego | 5 |
T-A-3 | Obliczanie obwodów prądu przemiennego | 2 |
T-A-4 | Obliczanie obwodów magnetycznych | 2 |
T-A-5 | Zaliczenie | 1 |
15 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Pomiary i nastawianie napięć stałych | 3 |
T-L-2 | Pomiary i nastawianie prądów stałych | 3 |
T-L-3 | Badanie obwodów rozgałęzionych prądu stałego | 3 |
T-L-4 | Pomiary rezystancji | 3 |
T-L-5 | Pomiary mocy w obwodach prądu stałego | 3 |
T-L-6 | Pomiar i nastawianie napięć sinusoidalnych | 3 |
T-L-7 | Pomiar i nastawianie prądów sinusoidalnych | 3 |
T-L-8 | Budowa i zastosowanie oscyloskopu | 3 |
T-L-9 | Pomiary pojemności i indukcyjności | 3 |
T-L-10 | Badanie transformatora jednofazowego | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe prawa elektrotechniki | 2 |
T-W-2 | Obwody elektryczne prądu stałego | 2 |
T-W-3 | Obwody elektryczne prądu sinusoidalnego jednofazowego. Obwody trójfazowe | 2 |
T-W-4 | Zjawisko indukcji elektromagnetycznej | 1 |
T-W-5 | Maszyny elektryczne: prądnice, silniki, transformatory | 2 |
T-W-6 | nstalacje elektryczne | 1 |
T-W-7 | Miernictwo elektryczne | 1 |
T-W-8 | Podstawowe elementy elektroniczne: diody, tranzystory, tyrystory, układy scalone | 1 |
T-W-9 | Podstawowe urządzenia elektroniczne: wzmacniacze, generatory, układy | 1 |
T-W-10 | Układy cyfrowe | 1 |
T-W-11 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | konsultacje | 10 |
25 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | przygotowanie sprawozdań | 20 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | konsultacje | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IwM_1A_B15_W01 Definiuje podstawy elektrotechniki i elektroniki | IwM_1A_W12 | — | — | C-1, C-3, C-2, C-4 | T-W-10, T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-9, T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-5, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IwM_1A_B15_U01 Wykorzystuje wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki do analizy funkcjonowania urządzeń elektrycznych | IwM_1A_U03 | — | — | C-4, C-2, C-1, C-3 | T-A-3, T-L-8, T-L-10, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-A-2, T-L-9, T-L-2, T-L-3, T-A-1, T-L-7, T-A-4 | M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IwM_1A_B15_W01 Definiuje podstawy elektrotechniki i elektroniki | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe prawa elektrotechniki oraz zasady funkcjonowania urządzeń elektrotechnicznych i elektronicznych. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IwM_1A_B15_U01 Wykorzystuje wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki do analizy funkcjonowania urządzeń elektrycznych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zanalizować funkcjonowanie urządzeń elektrotechniki. Umiejętności studneta na temat omawianych zagadnien są na poziomie 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Z. Gientkowski, Elementy elektrotechniki i elektroniki dla wydziałów chemicznych, Wydawnictwa Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, 2015
- P. Hempowicz, Elektrotechnika i elektronika dla nie elektryków, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2009
- P. Jantos, K. Mościńska, Laboratorium podstaw elektrotechniki I : ze wstępem teoretycznym i zadaniami, Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2012