Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria w medycynie (S1)

Sylabus przedmiotu Elektrotechnika i elektronika:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria w medycynie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektrotechnika i elektronika
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,30zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,30zaliczenie
laboratoriaL3 30 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie podstawowych praw elektrotechniki
C-2Poznanie metod analizy obwodów elektrycznych i magnetycznych
C-3Poznanie podstaw działania maszyn i urządzeń elektrycznych i elektronicznych
C-4Poznanie zasad bezpieczeństwa pracy przy obwodach elektrycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Obliczanie prostych obwodów prądu stałego5
T-A-2Obliczanie obwodów rozgałęzionych prądu stałego5
T-A-3Obliczanie obwodów prądu przemiennego2
T-A-4Obliczanie obwodów magnetycznych2
T-A-5Zaliczenie1
15
laboratoria
T-L-1Pomiary i nastawianie napięć stałych3
T-L-2Pomiary i nastawianie prądów stałych3
T-L-3Badanie obwodów rozgałęzionych prądu stałego3
T-L-4Pomiary rezystancji3
T-L-5Pomiary mocy w obwodach prądu stałego3
T-L-6Pomiar i nastawianie napięć sinusoidalnych3
T-L-7Pomiar i nastawianie prądów sinusoidalnych3
T-L-8Budowa i zastosowanie oscyloskopu3
T-L-9Pomiary pojemności i indukcyjności3
T-L-10Badanie transformatora jednofazowego3
30
wykłady
T-W-1Podstawowe prawa elektrotechniki2
T-W-2Obwody elektryczne prądu stałego2
T-W-3Obwody elektryczne prądu sinusoidalnego jednofazowego. Obwody trójfazowe2
T-W-4Zjawisko indukcji elektromagnetycznej1
T-W-5Maszyny elektryczne: prądnice, silniki, transformatory2
T-W-6nstalacje elektryczne1
T-W-7Miernictwo elektryczne1
T-W-8Podstawowe elementy elektroniczne: diody, tranzystory, tyrystory, układy scalone1
T-W-9Podstawowe urządzenia elektroniczne: wzmacniacze, generatory, układy1
T-W-10Układy cyfrowe1
T-W-11Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2konsultacje10
25
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie sprawozdań20
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2konsultacje10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IwM_1A_B15_W01
Definiuje podstawy elektrotechniki i elektroniki
IwM_1A_W12C-1, C-3, C-2, C-4T-W-10, T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-9, T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-5, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IwM_1A_B15_U01
Wykorzystuje wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki do analizy funkcjonowania urządzeń elektrycznych
IwM_1A_U03C-4, C-2, C-1, C-3T-A-3, T-L-8, T-L-10, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-A-2, T-L-9, T-L-2, T-L-3, T-A-1, T-L-7, T-A-4M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IwM_1A_B15_W01
Definiuje podstawy elektrotechniki i elektroniki
2,0
3,0Student zna podstawowe prawa elektrotechniki oraz zasady funkcjonowania urządzeń elektrotechnicznych i elektronicznych. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IwM_1A_B15_U01
Wykorzystuje wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki do analizy funkcjonowania urządzeń elektrycznych
2,0
3,0Student potrafi zanalizować funkcjonowanie urządzeń elektrotechniki. Umiejętności studneta na temat omawianych zagadnien są na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Z. Gientkowski, Elementy elektrotechniki i elektroniki dla wydziałów chemicznych, Wydawnictwa Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, 2015
  2. P. Hempowicz, Elektrotechnika i elektronika dla nie elektryków, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2009
  3. P. Jantos, K. Mościńska, Laboratorium podstaw elektrotechniki I : ze wstępem teoretycznym i zadaniami, Wydaw. Politechniki Śląskiej, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Obliczanie prostych obwodów prądu stałego5
T-A-2Obliczanie obwodów rozgałęzionych prądu stałego5
T-A-3Obliczanie obwodów prądu przemiennego2
T-A-4Obliczanie obwodów magnetycznych2
T-A-5Zaliczenie1
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Pomiary i nastawianie napięć stałych3
T-L-2Pomiary i nastawianie prądów stałych3
T-L-3Badanie obwodów rozgałęzionych prądu stałego3
T-L-4Pomiary rezystancji3
T-L-5Pomiary mocy w obwodach prądu stałego3
T-L-6Pomiar i nastawianie napięć sinusoidalnych3
T-L-7Pomiar i nastawianie prądów sinusoidalnych3
T-L-8Budowa i zastosowanie oscyloskopu3
T-L-9Pomiary pojemności i indukcyjności3
T-L-10Badanie transformatora jednofazowego3
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe prawa elektrotechniki2
T-W-2Obwody elektryczne prądu stałego2
T-W-3Obwody elektryczne prądu sinusoidalnego jednofazowego. Obwody trójfazowe2
T-W-4Zjawisko indukcji elektromagnetycznej1
T-W-5Maszyny elektryczne: prądnice, silniki, transformatory2
T-W-6nstalacje elektryczne1
T-W-7Miernictwo elektryczne1
T-W-8Podstawowe elementy elektroniczne: diody, tranzystory, tyrystory, układy scalone1
T-W-9Podstawowe urządzenia elektroniczne: wzmacniacze, generatory, układy1
T-W-10Układy cyfrowe1
T-W-11Zaliczenie1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2konsultacje10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie sprawozdań20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2konsultacje10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIwM_1A_B15_W01Definiuje podstawy elektrotechniki i elektroniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIwM_1A_W12Absolwent zna i rozumie zagadnienia związane z elektrotechniką, automatyką pozwalające na rozwiązywanie podstawowych problemów inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Poznanie podstawowych praw elektrotechniki
C-3Poznanie podstaw działania maszyn i urządzeń elektrycznych i elektronicznych
C-2Poznanie metod analizy obwodów elektrycznych i magnetycznych
C-4Poznanie zasad bezpieczeństwa pracy przy obwodach elektrycznych
Treści programoweT-W-10Układy cyfrowe
T-W-3Obwody elektryczne prądu sinusoidalnego jednofazowego. Obwody trójfazowe
T-W-1Podstawowe prawa elektrotechniki
T-W-6nstalacje elektryczne
T-W-9Podstawowe urządzenia elektroniczne: wzmacniacze, generatory, układy
T-W-2Obwody elektryczne prądu stałego
T-W-4Zjawisko indukcji elektromagnetycznej
T-W-8Podstawowe elementy elektroniczne: diody, tranzystory, tyrystory, układy scalone
T-W-5Maszyny elektryczne: prądnice, silniki, transformatory
T-W-7Miernictwo elektryczne
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe prawa elektrotechniki oraz zasady funkcjonowania urządzeń elektrotechnicznych i elektronicznych. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIwM_1A_B15_U01Wykorzystuje wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki do analizy funkcjonowania urządzeń elektrycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIwM_1A_U03Absolwent potrafi wykorzystać poznane zasady i metody chemii oraz fizyki w planowaniu, przeprowadzeniu i opisywaniu eksperymentów, potrafi interpretować i opracowywać uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-4Poznanie zasad bezpieczeństwa pracy przy obwodach elektrycznych
C-2Poznanie metod analizy obwodów elektrycznych i magnetycznych
C-1Poznanie podstawowych praw elektrotechniki
C-3Poznanie podstaw działania maszyn i urządzeń elektrycznych i elektronicznych
Treści programoweT-A-3Obliczanie obwodów prądu przemiennego
T-L-8Budowa i zastosowanie oscyloskopu
T-L-10Badanie transformatora jednofazowego
T-L-4Pomiary rezystancji
T-L-5Pomiary mocy w obwodach prądu stałego
T-L-6Pomiar i nastawianie napięć sinusoidalnych
T-L-1Pomiary i nastawianie napięć stałych
T-A-2Obliczanie obwodów rozgałęzionych prądu stałego
T-L-9Pomiary pojemności i indukcyjności
T-L-2Pomiary i nastawianie prądów stałych
T-L-3Badanie obwodów rozgałęzionych prądu stałego
T-A-1Obliczanie prostych obwodów prądu stałego
T-L-7Pomiar i nastawianie prądów sinusoidalnych
T-A-4Obliczanie obwodów magnetycznych
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zanalizować funkcjonowanie urządzeń elektrotechniki. Umiejętności studneta na temat omawianych zagadnien są na poziomie 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0