Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Materials Science and Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Foreign Language 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Materials Science and Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Foreign Language 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Koc <Dorota.Koc@zut.edu.pl>, Joanna Sowińska-Dwornik <Joanna.Sowinska-Dwornik@zut.edu.pl>, Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl>, Katarzyna Waligórska <Katarzyna.Waligorska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | passes exam on Foreign language I |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Use the selected foreign language in a variety of everyday situations by skillfully applying the rules of grammar and vocabulary at the B2 language proficiency level. |
C-2 | Understand and use basic specialized vocabulary consistent with the field of study. |
C-3 | Develop an awareness of the need for continuous and autonomous learning. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Lifestyle depending on where you live. Forms of the future tense (going to; will; Present Continuous to express the future; modal verbs expressing the future). Grading of adjectives . | 10 |
T-LK-2 | The role of the individual in economic processes. The first conditional period and time sentences. Modal verbs (must; have to; mustn't; should; shouldn't). Structure - question tags. | 10 |
T-LK-3 | Self-realization and creativity. Passions, leisure time. The Present Perfect Simple and Continuous. Verb forms - infinitive / gerund. Countable / uncountable nouns. | 10 |
T-LK-4 | Learning about foreign countries, their cultures, geographical phenomena during holiday travel. Past Perfect Simple in contrast to Past Simple. Different structures using the verb 'like'. Prepositions. | 10 |
T-LK-5 | Education. The need for lifelong learning. Modal verbs indicating possibility (can; could; to be able; to manage). Past tense structures- used to/ would. | 10 |
T-LK-6 | Selected specialized vocabulary in an area consistent with the student's major. | 25 |
75 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | participation in class | 75 |
A-LK-2 | consultations | 10 |
A-LK-3 | study of literature and vocabulary | 35 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | practical classes |
M-2 | group work |
M-3 | presentation |
M-4 | discussion |
M-5 | work with text |
M-6 | listening comprehension |
M-7 | writing formal letters |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: diagnostic test (F) |
S-2 | Ocena formująca: control test / colloquium (F) |
S-3 | Ocena formująca: quiz (F) |
S-4 | Ocena formująca: presentation (F) |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_A06-2a_U01 has the ability to communicate at level B2 with a variety of subjects in verbal and written form and reads with understanding articles and repor | MSE_1A_U13 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-1, M-2, M-3, M-5, M-6, M-7 | S-2 |
MSE_1A_A06-2a_U02 has the ability to understand texts and use the basic specialized vocabulary of his/her field | MSE_1A_U13 | — | — | C-2 | T-LK-6 | M-1, M-3, M-5 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MSE_1A_A06-2a_K01 understands the importance of language competence in future professional activities | MSE_1A_K01 | — | — | C-3 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6 | M-1, M-2, M-4 | S-2, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_A06-2a_U01 has the ability to communicate at level B2 with a variety of subjects in verbal and written form and reads with understanding articles and repor | 2,0 | |
3,0 | The student is able to communicate at a basic level with various subjects in verbal and written form. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
MSE_1A_A06-2a_U02 has the ability to understand texts and use the basic specialized vocabulary of his/her field | 2,0 | |
3,0 | The student understands the basic specialist vocabulary in their field and uses them to a limited extent. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MSE_1A_A06-2a_K01 understands the importance of language competence in future professional activities | 2,0 | |
3,0 | The student recognizes the importance of language competences in future professional work. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A..Clare, JJ Wilson, TOTAL ENGLISH, Pearson Longman, 2006
- S..Cunningham, P. Moor, NEW CUTTING EDGE, Pearson Longman, 2007
Literatura dodatkowa
- S. T. Knowles, M. Mann, USE OF ENGLISH, Macmillan, 2003
- S. T. Knowles, M. Mann, LISTENING AND SPEAKING, Macmillan, 2003
- S. T. Knowles, M. Mann, READING, Macmillan, 2003
- S. T. Knowles, M. Mann, WRITING, Macmillan, 2003
- XYZ, Teksty popularno-naukowe z dziedziny studiowanego kierunku., 2011