Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
Sylabus przedmiotu Matematyka 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Stępień <Zofia.Stepien@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Bohonos <Adam.Bohonos@zut.edu.pl>, Maciej Zwierzchowski <Maciej.Zwierzchowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość matematyki w zakresie semestru pierwszego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i chemicznych. |
C-2 | Uświadomienie potrzeby systematycznej i uczciwej pracy. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rozwiązywanie zadań i problemów w zakresie treści programowych omawianych na wykładzie. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rachunek różniczkowy funkcji wielu zmiennych: pochodne cząstkowe, różniczka zupełna, ekstremum funkcji, pochodna funkcji złożonej. Zastosowanie rachunku różniczkowego. | 8 |
T-W-2 | Całka podwójna i potrójna. Zastosowanie rachunku całkowego. | 4 |
T-W-3 | Równania różniczkowe rzędu pierwszego i drugiego. Zastosowanie równań różniczkowych. | 8 |
T-W-4 | Szeregi liczbowe, szeregi potęgowe, zastosowanie szeregów. | 4 |
T-W-5 | Liczby zespolone i funkcje zespolone. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | przygotowanie do ćwiczeń i rozwiązywanie zadań domowych | 24 |
A-A-3 | przygotowanie do prac pisemnych | 20 |
A-A-4 | konsultacje | 2 |
76 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | obecność na wykładach | 30 |
A-W-2 | samodzielne analizowanie treści wykładów, studiowanie literatury | 17 |
A-W-3 | konsultacje przed egzaminem | 2 |
A-W-4 | przygotowanie do egzaminu | 22 |
A-W-5 | egzamin | 4 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny wraz z przykładami |
M-2 | Zagadnienia podane na wykładach są utrwalane podczas ćwiczeń polegających na rozwiązywaniu różnorodnych zadań |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: sprawdziany pisemne z poszczególnych partii materiału |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności i postępów studenta w czasie ćwiczeń i wykładów |
S-3 | Ocena podsumowująca: egzamin złożony z części ustnej i pisemnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_B02_W01 Definiuje pojęcia poruszane na zajęciach, rozróżnia narzędzia matematyczne i metody rachunkowe oraz tłumaczy teoretyczne zastosowania w obszarze poruszanych zagadnień i problemów. | TCH_1A_W01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_B02_U01 Wykorzystuje zdobytą wiedzę, dobiera odpowiednie narzędzia matematyczne i metody rachunkowe do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych oraz inżynierskich w obszarze studiowanego kierunku. | TCH_1A_U01 | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_B02_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student wykształci w sobie świadomość potrzeby dalszego kształcenia oraz systematycznej i uczciwej pracy w zgodzie z zasadami etyki oraz otwartość na zasięganie opini ekspertów przy rozwiązywaniu interdyscyplinarnych problemów napotykanych w obszarze studiowanego kierunku. | TCH_1A_K01, TCH_1A_K02 | — | — | C-2 | T-A-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-5 | M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_B02_W01 Definiuje pojęcia poruszane na zajęciach, rozróżnia narzędzia matematyczne i metody rachunkowe oraz tłumaczy teoretyczne zastosowania w obszarze poruszanych zagadnień i problemów. | 2,0 | |
3,0 | wynik egzaminu w przedziale [50%,60%] | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_B02_U01 Wykorzystuje zdobytą wiedzę, dobiera odpowiednie narzędzia matematyczne i metody rachunkowe do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych oraz inżynierskich w obszarze studiowanego kierunku. | 2,0 | |
3,0 | wynik ze sprawdzianów w przedziale [50%,60%] | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_B02_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student wykształci w sobie świadomość potrzeby dalszego kształcenia oraz systematycznej i uczciwej pracy w zgodzie z zasadami etyki oraz otwartość na zasięganie opini ekspertów przy rozwiązywaniu interdyscyplinarnych problemów napotykanych w obszarze studiowanego kierunku. | 2,0 | |
3,0 | samodzielna i uczciwa praca na sprawdzianach i ezgaminie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- L. Maurin, M. Mączyński, T. Traczyk, Matematyka, podręcznik dla studentów wydziałów chemicznych, tom I, II, PWN, Warszawa
- W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach cz.II, PWN, Warszawa
- W. Żakowski, W. Kołodziej, Matematyka cz. II, WNT, Warszawa
- T.Trajdos, Matematyka cz. III, WNT, Warszawa
- W. Żakowski, W. Leksiński, Matematyka cz. IV, WNT, WArszawa
Literatura dodatkowa
- D.A. McQuarrie, Matematyka dla przyrodników i inżynierów, PWN, Warszawa