Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia organiczna leków, kosmetyków i środków pomocniczych
Sylabus przedmiotu Praca magisterska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca magisterska | ||
Specjalność | Technologia chemiczna nieorganiczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student dokonał wyboru tematu pracy dyplomowej zgodnie z regulaminem studiów |
W-2 | Student posiada deficyt punktów nie większy niż to wynika z regulaminu studiów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zrozumienie wieloaspektowego podejścia do rozwiązania problemu postawionego w pracy dyplomowej magisterskiej |
C-2 | Pogłębienie wiedzy nt. zasad prawa ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego przy opracowaniu tekstu pracy |
C-3 | Ugruntowanie umiejętności dokonywania oceny i analizy źródeł literatury związanych z tematyką pracy dyplomowej magisterskiej |
C-4 | Ugruntowanie umiejętności wykorzystania wiedzy do interpretacji wyników i formułowania wniosków |
C-5 | Uświadomienie konieczności samodzielnej, rzetelnej i terminowej realizacji zadań, dzielenia się wiedzą i podejmowania dyskusji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | ustalenie harmonogramu przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej, założeń do pracy, układu pracy dyplomowej oraz sposobu opracowania poszczególnych rozdziałów pracy | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Wyszukiwanie materiałów źródłowych, związanych z tematyką pracy dyplomowej magisterskiej | 100 |
A-PD-2 | Analiza doniesień literaturowych związanych z tematem pracy magisterskiej, zwięzłe opracowanie ich w formule części literaturowej pracy | 90 |
A-PD-3 | Opracowanie części eksperymentalnej pracy, przedstawienie ogólnej metodyki badań, stosowanych metod analitycznych, charakterystyki surowców i odczynników, sposobu prowadzenia doświadczeń i ich kontroli analitycznej | 90 |
A-PD-4 | Opracowanie i omówienie wyników eksperymentów, opisanie i zestawienie wyników w tabelach, na wykresach, schematach; szczegółowa analiza i dyskusja wyników i sformułowanie wniosków | 100 |
A-PD-5 | Opracowanie formy pracy dyplomowej magisterskiej | 60 |
A-PD-6 | Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego i przygotowanie prezentacji pracy dyplomowej magisterskiej (założenia, rezultaty, wnioski) | 30 |
A-PD-7 | konsultacje z promotorem | 30 |
500 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualne dyskusje merytoryczne studenta z promotorem dotyczące pracy dyplomowej i postępów w jej przygotowaniu |
M-2 | Samodzielna praca studenta z literaturą dotyczącą tematu pracy dyplomowej, w tym niezbędną do interpretacji i przygotowania dokumentacji wyników |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena terminowości realizacji harmonogramu przygotowania pracy dyplomowej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielności studenta |
S-3 | Ocena podsumowująca: Recenzja pracy dyplomowej magisterskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-16_W01 Rozumie zasady tworzenia i wieloaspektowość podejścia przy przygotowaniu pracy dyplomowej magisterskiej, jako samodzielnego dzieła | TCH_2A_W01, TCH_2A_W07 | — | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-16_U01 Wyszukuje i dobiera materiały źródłowe oraz dokonuje ich analizy oraz poprawnie cytuje źródła literaturowe; układa harmonogram przygotowania pracy, uwzględniając kolejność ważności działań i realizuje ten harmonogram; przygotowuje dokumentację wyników, formułuje wnioski oraz opracowuje materiał w postaci prezentacji | TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U06, TCH_2A_U07, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10 | — | — | C-4 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-16_K01 Postrzega przygotowanie pracy magisterskiej i jej prezentacji jako zadania własne, bierze odpowiedzialność za nie; rozumie granice niezależności i wpływu swojego zaangażowania, rzetelności i terminowości na końcowy wynik pracy dyplomowej; dzieli się swoją wiedzą z innymi, referuje własne wyniki i podejmuje dyskusję | TCH_2A_K02, TCH_2A_K03, TCH_2A_K04 | — | — | C-5 | T-PD-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-16_W01 Rozumie zasady tworzenia i wieloaspektowość podejścia przy przygotowaniu pracy dyplomowej magisterskiej, jako samodzielnego dzieła | 2,0 | |
3,0 | Przygotowuje pracę dyplomową z uwzględnieniem wszelkich zasad tworzenia prac dyplomowych, jednak wymaga ciągłej weryfikacji postępów oraz wskazówek, wyjaśnień, poprawek ze strony promotora pracy, by te zasady spełnić | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-16_U01 Wyszukuje i dobiera materiały źródłowe oraz dokonuje ich analizy oraz poprawnie cytuje źródła literaturowe; układa harmonogram przygotowania pracy, uwzględniając kolejność ważności działań i realizuje ten harmonogram; przygotowuje dokumentację wyników, formułuje wnioski oraz opracowuje materiał w postaci prezentacji | 2,0 | |
3,0 | W zakresie podstawowym, bez efektywnej analizy przedstawia wyniki badań własnych i przygotowuje prezentację; formułuje wnioski przy dużej pomocy promotora pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-16_K01 Postrzega przygotowanie pracy magisterskiej i jej prezentacji jako zadania własne, bierze odpowiedzialność za nie; rozumie granice niezależności i wpływu swojego zaangażowania, rzetelności i terminowości na końcowy wynik pracy dyplomowej; dzieli się swoją wiedzą z innymi, referuje własne wyniki i podejmuje dyskusję | 2,0 | |
3,0 | Wykazuje niewielkie zaangażowanie w rzetelne i terminowe przygotowanie pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Uzupełnienie bieżącej literatury związanej z tematem pracy w stosunku do zgromadzonej w ramach laboratorium przeddyplomowego - publikacje przeglądowe i oryginalne, monografie, podręczniki, patenty