Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)

Sylabus przedmiotu Projekt technologiczny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt technologiczny
Specjalność Technologia polimerów syntetycznych i biomateriałów
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Schmidt <Beata.Schmidt@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z wykonywaniem podstawowej dokumentacji technicznej przy zastosowaniu/wprowadzaniu procesów technologicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu2
T-P-2Omówienie sposobów wykonywania projektu2
T-P-3Dyskusje wyników badań literaturowych2
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy2
T-P-5Obliczenia projektowe4
T-P-6Analiza możliwości aparaturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny4
T-P-7Korekta prowadzonych obliczeń2
T-P-8Przygotowanie opisu technologicznego4
T-P-9Przygotowanie, zebranie i opisanie pozostałych elementów składowych projektu technologicznego4
T-P-10Weryfikacja przygotowanego opisu projektu4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Obliczenia, poszukiwanie danych, zapoznanie z literaturą18
A-P-3Konsultacje2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1pokaz
M-2dyskusja
M-3metoda problemowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: projekt

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D02-06_W02
Absolwent posiada wiedzę w zakresie narzedzi informacyjnych do modelowania, planowania i projektowania technologicznych procesów przemysłowych
TCH_2A_W02C-1T-P-7, T-P-1, T-P-3, T-P-8, T-P-9, T-P-6, T-P-4, T-P-5, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1
TCH_2A_D02-06_W07
Absolwent posiada wiedzę dotyczącą prawnych i etycznych uwarunkowań, w tym zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
TCH_2A_W07C-1T-P-8, T-P-6, T-P-2, T-P-3, T-P-10, T-P-1, T-P-5, T-P-4, T-P-9, T-P-7M-3, M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D02-06_U01
Student potrafi zastosować wiedzę dotyczącą zasad ochrony środowiska, gospodarki odpadami i zagrożeń związanych z realizacją procesów chemicznych
TCH_2A_U05C-1T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-8, T-P-9M-1, M-2, M-3S-1
TCH_2A_D02-06_U02
Student potrafi wykorzystać wiedzę o najnowszych technologiach chemicznych
TCH_2A_U03C-1T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-8, T-P-9M-1, M-2, M-3S-1
TCH_2A_D02-06_U03
Student w oparciu o źródła literaturowe potrafi rozwiązywać problemy technologii chemicznej
TCH_2A_U06C-1T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-6, T-P-8, T-P-9M-1, M-2, M-3S-1
TCH_2A_D02-06_U10
Absolwent potrafi korzystać z zasobów bibliograficznych oraz wykorzystać je w sposób twóryczy
TCH_2A_U10C-1T-P-2, T-P-4, T-P-3, T-P-9, T-P-8, T-P-1, T-P-5, T-P-7, T-P-10, T-P-6M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D02-06_W02
Absolwent posiada wiedzę w zakresie narzedzi informacyjnych do modelowania, planowania i projektowania technologicznych procesów przemysłowych
2,0
3,0Student zna niektóre najnowsze technologie otrzymywania polimerów
3,5
4,0
4,5
5,0
TCH_2A_D02-06_W07
Absolwent posiada wiedzę dotyczącą prawnych i etycznych uwarunkowań, w tym zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
2,0
3,0Student zna niektóre najnowsze technologie otrzymywania polimerów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D02-06_U01
Student potrafi zastosować wiedzę dotyczącą zasad ochrony środowiska, gospodarki odpadami i zagrożeń związanych z realizacją procesów chemicznych
2,0
3,0Student wystarczająco wykorzystuje wiedzę z zakresu ochrony środowiska, gospodarki odpadami i zagrożeniami związanymi z realizacją procesów technologicznych
3,5
4,0
4,5
5,0
TCH_2A_D02-06_U02
Student potrafi wykorzystać wiedzę o najnowszych technologiach chemicznych
2,0
3,0potrafi wskazać jakie zakresy wiedzy związane są danym zagadnieniem technologicznym, ale wymaga pomocy przy rozwiązywaniu problemu
3,5
4,0
4,5
5,0
TCH_2A_D02-06_U03
Student w oparciu o źródła literaturowe potrafi rozwiązywać problemy technologii chemicznej
2,0
3,0z pomocą potrafi dojśc do rozwiązania problemu technologicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
TCH_2A_D02-06_U10
Absolwent potrafi korzystać z zasobów bibliograficznych oraz wykorzystać je w sposób twóryczy
2,0
3,0student potrafi korzystaqć z podstawowej literatury
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J.F. Rabek, Współczesna wiedza o polimerach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
  2. J. Pielichowski, A. Puszyński, Technologia tworzyw sztucznych, WNT, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. J. Szarawara, A. Gawdzik, J. Skrzypek, Podstawy inżynierii reaktorów chemicznych, WNT, Warszawa, 1990

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu2
T-P-2Omówienie sposobów wykonywania projektu2
T-P-3Dyskusje wyników badań literaturowych2
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy2
T-P-5Obliczenia projektowe4
T-P-6Analiza możliwości aparaturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny4
T-P-7Korekta prowadzonych obliczeń2
T-P-8Przygotowanie opisu technologicznego4
T-P-9Przygotowanie, zebranie i opisanie pozostałych elementów składowych projektu technologicznego4
T-P-10Weryfikacja przygotowanego opisu projektu4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Obliczenia, poszukiwanie danych, zapoznanie z literaturą18
A-P-3Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-06_W02Absolwent posiada wiedzę w zakresie narzedzi informacyjnych do modelowania, planowania i projektowania technologicznych procesów przemysłowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W02Absolwent posiada poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie narzędzi informatycznych niezbędną do modelowania, planowania, projektowania i optymalizacji technologicznych procesów przemysłowych oraz metod analizy i sposobów opracowywania wyników badań eksperymentalnych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z wykonywaniem podstawowej dokumentacji technicznej przy zastosowaniu/wprowadzaniu procesów technologicznych
Treści programoweT-P-7Korekta prowadzonych obliczeń
T-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu
T-P-3Dyskusje wyników badań literaturowych
T-P-8Przygotowanie opisu technologicznego
T-P-9Przygotowanie, zebranie i opisanie pozostałych elementów składowych projektu technologicznego
T-P-6Analiza możliwości aparaturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy
T-P-5Obliczenia projektowe
T-P-2Omówienie sposobów wykonywania projektu
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2dyskusja
M-3metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna niektóre najnowsze technologie otrzymywania polimerów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-06_W07Absolwent posiada wiedzę dotyczącą prawnych i etycznych uwarunkowań, w tym zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W07Absolwent posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą prawnych i etycznych uwarunkowań, w tym zasady ochrony w własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z wykonywaniem podstawowej dokumentacji technicznej przy zastosowaniu/wprowadzaniu procesów technologicznych
Treści programoweT-P-8Przygotowanie opisu technologicznego
T-P-6Analiza możliwości aparaturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny
T-P-2Omówienie sposobów wykonywania projektu
T-P-3Dyskusje wyników badań literaturowych
T-P-10Weryfikacja przygotowanego opisu projektu
T-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu
T-P-5Obliczenia projektowe
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy
T-P-9Przygotowanie, zebranie i opisanie pozostałych elementów składowych projektu technologicznego
T-P-7Korekta prowadzonych obliczeń
Metody nauczaniaM-3metoda problemowa
M-2dyskusja
M-1pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna niektóre najnowsze technologie otrzymywania polimerów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-06_U01Student potrafi zastosować wiedzę dotyczącą zasad ochrony środowiska, gospodarki odpadami i zagrożeń związanych z realizacją procesów chemicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U05Absolwent potrafi zastosować poszerzoną wiedzę dotyczącą  zasad ochrony środowiska, gospodarki odpadami  i zagrożeń związanych z realizacją procesów chemicznych, w tym z zakresu studiowanej specjalności oraz zagrożeń i dylematów jakie ona za sobą pociąga.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z wykonywaniem podstawowej dokumentacji technicznej przy zastosowaniu/wprowadzaniu procesów technologicznych
Treści programoweT-P-3Dyskusje wyników badań literaturowych
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy
T-P-5Obliczenia projektowe
T-P-6Analiza możliwości aparaturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny
T-P-8Przygotowanie opisu technologicznego
T-P-9Przygotowanie, zebranie i opisanie pozostałych elementów składowych projektu technologicznego
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2dyskusja
M-3metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wystarczająco wykorzystuje wiedzę z zakresu ochrony środowiska, gospodarki odpadami i zagrożeniami związanymi z realizacją procesów technologicznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-06_U02Student potrafi wykorzystać wiedzę o najnowszych technologiach chemicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U03Absolwent potrafi wykorzystać pogłębioną wiedzę o najnowszych technologiach chemicznych i materiałowych, zna aktualne trendy rozwoju technologii chemicznej i potrafi wskazać możliwości jej zastosowania w wybranych obszarach nauki i techniki mając na uwadze poznane modele zarządzania jakością
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z wykonywaniem podstawowej dokumentacji technicznej przy zastosowaniu/wprowadzaniu procesów technologicznych
Treści programoweT-P-3Dyskusje wyników badań literaturowych
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy
T-P-5Obliczenia projektowe
T-P-6Analiza możliwości aparaturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny
T-P-8Przygotowanie opisu technologicznego
T-P-9Przygotowanie, zebranie i opisanie pozostałych elementów składowych projektu technologicznego
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2dyskusja
M-3metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi wskazać jakie zakresy wiedzy związane są danym zagadnieniem technologicznym, ale wymaga pomocy przy rozwiązywaniu problemu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-06_U03Student w oparciu o źródła literaturowe potrafi rozwiązywać problemy technologii chemicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U06Absolwent w oparciu o właściwe źródła literaturowe potrafi rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w obszarze wybranych zagadnień technologii chemicznej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z wykonywaniem podstawowej dokumentacji technicznej przy zastosowaniu/wprowadzaniu procesów technologicznych
Treści programoweT-P-2Omówienie sposobów wykonywania projektu
T-P-3Dyskusje wyników badań literaturowych
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy
T-P-6Analiza możliwości aparaturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny
T-P-8Przygotowanie opisu technologicznego
T-P-9Przygotowanie, zebranie i opisanie pozostałych elementów składowych projektu technologicznego
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2dyskusja
M-3metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0z pomocą potrafi dojśc do rozwiązania problemu technologicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-06_U10Absolwent potrafi korzystać z zasobów bibliograficznych oraz wykorzystać je w sposób twóryczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U10Absolwent potrafi korzystać z zasobów bibliograficznych oraz wykorzystać je w sposób twórczy do interpretacji i prezentacji wybranych informacji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z wykonywaniem podstawowej dokumentacji technicznej przy zastosowaniu/wprowadzaniu procesów technologicznych
Treści programoweT-P-2Omówienie sposobów wykonywania projektu
T-P-4Weryfikacja przyjętej przez studenta koncepcji technologicznej - schemat blokowy
T-P-3Dyskusje wyników badań literaturowych
T-P-9Przygotowanie, zebranie i opisanie pozostałych elementów składowych projektu technologicznego
T-P-8Przygotowanie opisu technologicznego
T-P-1Przedstawienie zakresu tematyki projektowej i wybór tematu projektu
T-P-5Obliczenia projektowe
T-P-7Korekta prowadzonych obliczeń
T-P-10Weryfikacja przygotowanego opisu projektu
T-P-6Analiza możliwości aparaturowego rozwiązania koncepcji technologicznej - schemat technologiczny
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2dyskusja
M-3metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi korzystaqć z podstawowej literatury
3,5
4,0
4,5
5,0