Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Preparatory course for the master’s diploma project:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Preparatory course for the master’s diploma project | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The whole knowledge, skills and competence of students gained during the bachalor studies (S1) and master degree studies (S2) |
W-2 | Abilities to present in the design course the design, workshop and methodological skills concerning the architectural design, considering the cultural , technical, social and environmental points of view |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C1. Shaping the skills to formulate scientific statements and to formulate research methods in the area of architectural design, bearing in mind the future master diploma project |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Description of potential problems and themes for the diploma projects, their scope and forms of presentation | 7 |
T-W-2 | 2 Description of scientific work methodology and estimation of the initial schedule of the design work | 8 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | taking part in the group activities | 15 |
A-W-2 | individual work of students with 3D models and computer design | 35 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Elaboration of the scientific problem in spatial, functional, structural, formal, social, environmental or/and heritage oriented sense, acordingly formulation of the functional program |
M-2 | Structural analyses |
M-3 | Design initialisation by sketching, physical modelling |
M-4 | 2D CAD drawings, graphic and engineering content |
M-5 | 3D CAD modelling and rendering |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: resuming - evaluation of completion and quality of the semester design as a base for continuation in the future master diploma project |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_BS2-VII/2c_W01 He is familiar with the catalog of applicable legal acts, normatives and general principles of building art, is able to reach source materials in the context of changing regulations and legislation regarding the investment process as well as design methods and available technologies, material solutions and publicly discussed architectural theories. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-5, M-2, M-4, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_??_U01 Knowledge on design methods, tools, prescriptions, limits and relations to other problems. Abilities: • to analyze areas, buildings, written and archive documents, • to prepare presentation on given topic, • to elaborate personal workshop in design. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-5, M-2, M-4, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_BS2-VII/2c_K01 Shows initiative and creativity in undertaking design tasks, aspires to take responsibility for shaping space as a common good. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-5, M-2, M-4, M-1, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_BS2-VII/2c_W01 He is familiar with the catalog of applicable legal acts, normatives and general principles of building art, is able to reach source materials in the context of changing regulations and legislation regarding the investment process as well as design methods and available technologies, material solutions and publicly discussed architectural theories. | 2,0 | |
3,0 | The complete scope of the design study will be presented, determined by the teacher, the graphic and text part will be legible and complete. The work will comply with the principles of architectural composition and refer to the theory of architecture specified by the author and the defined design principles. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_??_U01 Knowledge on design methods, tools, prescriptions, limits and relations to other problems. Abilities: • to analyze areas, buildings, written and archive documents, • to prepare presentation on given topic, • to elaborate personal workshop in design. | 2,0 | |
3,0 | Preparation of a clear design study bearing the hallmarks of a creative creation of the work to the required extent and minimum standards set by the teacher | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_BS2-VII/2c_K01 Shows initiative and creativity in undertaking design tasks, aspires to take responsibility for shaping space as a common good. | 2,0 | |
3,0 | Coherence of presentation of design assumptions, selection of sources and starting materials for design, indication of reference objects in relation to the implemented project. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gambarelli G., Łucki Z., How to prepare diploma thesis and doctor thesis work, Universitas
- Ferre A., Sakamoto T., others, Verb Matters, Actar
- Rogers R., Cities for a Small Planet, Faber&Faber