Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Basic Microbiology:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Basic Microbiology | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mikrobiologii i Biotechnologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karol Fijałkowski <karol.fijalkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic lab knowledge and skills. Ability to pipet, make solutions and dilutions and to execute protocols which require the use of sterile techniques. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The course aims are to provide a comprehensive theoretical and practical knowledge of basic microbiology. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Information about working in microbiological laboratory | 1 |
T-L-2 | Sterlization and asepsis | 2 |
T-L-3 | Bacterial growth and cultivation | 2 |
T-L-4 | Methods of culturing bacteria | 2 |
T-L-5 | Conditions of culturing microorganisms | 2 |
T-L-6 | Basics of mycological examination | 2 |
T-L-7 | Detection and identification of various kind of microorganisms | 2 |
T-L-8 | Bacterial colony and cell morphology | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to microbiology | 2 |
T-W-2 | Bacterial taxonomy | 2 |
T-W-3 | Bacterial classification | 1 |
T-W-4 | Sterlization and asepsis | 2 |
T-W-5 | Bacterial colony and cell morphology | 2 |
T-W-6 | Microbiology techniques | 2 |
T-W-7 | Culture media & culture methods | 2 |
T-W-8 | Detection and identification of various kind of microorganisms | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Parcipitation to classes | 15 |
A-L-2 | Study of reccomended literature | 8 |
A-L-3 | Preparing for the classes | 8 |
A-L-4 | Consultations | 6 |
37 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Parcypitation to lectures | 15 |
A-W-2 | Study of reccomended literature | 8 |
A-W-3 | Consultations | 6 |
A-W-4 | Preparing for the test | 9 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures with multimedia presentations |
M-2 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Writing test |
S-2 | Ocena formująca: Presentation of the project |
S-3 | Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 The student can choose the appropriate techniques for examination and identification of bacteria and fungi | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-L-2, T-L-7, T-L-8 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 The student can use the appropriate techniques for examination and identification of bacteria and fungi. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 The student demonstrates responsibility and awareness of the decisions made during the conduct of microbiological tests. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 The student can choose the appropriate techniques for examination and identification of bacteria and fungi | 2,0 | |
3,0 | The student shows minimum knowledge of the basic techniques used in microbiology. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 The student can use the appropriate techniques for examination and identification of bacteria and fungi. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to sufficiently use appropriate methods and techniques to isolate and identify microorganisms. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 The student demonstrates responsibility and awareness of the decisions made during the conduct of microbiological tests. | 2,0 | |
3,0 | The student is aware at the basic level of the importance of the correct selection of the appropriate microbiological method and technique. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- L. M. Prescott, Microbiology, McGraw-Hill Science, USA, 2002
- . L. Gyles, J. F. Prescott, J. G. Songer, C. O. Thoen C., Pathogenesis of Bacterial Infections in Animals 4th Ed, Blackwell Publishing, 2010
- Winn W., Allen S., Janda W., Koneman E., Procop G., Schreckenberger P., Woods G., Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology, Lippincott Williams and Wilkins, 2006, 5
Literatura dodatkowa
- Bannister B., Gillwspie S., Jones J., Infection Microbiology and Management, Blackwell Publishing, London, 2006, 3