Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Biological Databases:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Biological Databases | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of biology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge of biological databases, their structure and diversity |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | DDBJ, European Nucleotide Archive, GenBank | 2 |
T-L-2 | PubMed database. | 2 |
T-L-3 | REBASE - restriction enzymes and related proteins database. | 2 |
T-L-4 | miRNA sequence databases (miRBase, miRPathDB 2.0) | 2 |
T-L-5 | PDBe - biological macromolecular structures. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Biological databeses - history, current status | 2 |
T-W-2 | Nucleotide sequence databases | 2 |
T-W-3 | Protein sequence databases | 2 |
T-W-4 | Human and animals genes and genetic disorders. | 2 |
T-W-5 | The National Center for Biotechnology Information. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Preparing for the laboratories classes | 10 |
A-L-2 | Participation in laboratory classes | 10 |
A-L-3 | Consultation | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 10 |
A-W-2 | Preparation for passing the test | 8 |
A-W-3 | Studying recommended literature | 4 |
A-W-4 | Consultations | 4 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures with PP presentations |
M-2 | Laboratory works. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: writting the final test |
S-2 | Ocena formująca: assessment of preparation for classes and work during laboratory classes |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 The student has knowledge of biological databases and their diversity. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 The student is able to find the necessary information in a specific biological database | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 Student shows a moderate interest in participating in a verbal discussion with the teacher during the classes | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 The student has knowledge of biological databases and their diversity. | 2,0 | |
3,0 | The student knows the major biological databases resources | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 The student is able to find the necessary information in a specific biological database | 2,0 | |
3,0 | the student is able, with minimal help from the teacher, to search for the necessary information in a specific database | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 Student shows a moderate interest in participating in a verbal discussion with the teacher during the classes | 2,0 | |
3,0 | Student shows a moderate interest in participating in a verbal discussion with the teacher during the classes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Daniel J Rigden, Xosé M Fernández, The 27th annual Nucleic Acids Research database issue and molecular biology database collection, Nucleic Acids Research, 2019, Volume 48, Issue D1, 08 January 2020, Pages D1–D8, https://doi.org/10.1093/nar/gkz1161