Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Microbial Nanotechnology:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Microbial Nanotechnology | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mikrobiologii i Biotechnologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Żywicka <Anna.Zywicka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge in the field of general microbiology and biochemistry. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The course aims are to provide a comprehensive theoretical and practical knowledge of application of nanomaterials produced by microorganizms in various branches of industry. |
C-2 | The course aim is to provide a provide a comprehensive theoretical and practical knowledge about microorganisms that can be used in nanotechnology. |
C-3 | The course aim is to provide a provide a comprehensive theoretical and practical knowledge about microorganisms that can be used in nanotechnology. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Isolation and characterization of bacteria producing nanocellulose. | 5 |
T-L-2 | Optimization of the nanocellulose production process. | 5 |
T-L-3 | Evaluation of the physicochemical properties of nanocellulose. | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Biological methods of producing nanomaterials. | 2 |
T-W-2 | Plants and algae in the production of nanoparticles. | 2 |
T-W-3 | Yeast and bacteria in the production of nanoparticles. | 4 |
T-W-4 | Magnetotactic bacteria. | 2 |
T-W-5 | Microorganisms used in medical nanobioengineering. | 2 |
T-W-6 | Bacterial cellulose - the nanobiomaterial of the future. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Precipitation to classes | 15 |
A-L-2 | Preparing for the classes | 7 |
A-L-3 | Consultations | 8 |
A-L-4 | Preparing the report from laboratory work | 7 |
37 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Precipitation to lectures | 15 |
A-W-2 | Study of recommended literature | 7 |
A-W-3 | Consultations | 7 |
A-W-4 | Preparing for the test | 8 |
37 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | informative lecture |
M-2 | laboratory work |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: writing test |
S-2 | Ocena podsumowująca: report form the laboratory work |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 The student has theoretical knowledge about microorganisms that can be used in nanotechnology. | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 Student can use appropriate technique to isolate and identify microorganisms capable of producing nanbiomaterials. Student can use appropriate techniques to produce nanomaterials using microorganisms. Student konws how to apply nanomaterials produced by microorganisms. | — | — | C-2, C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 Student will be able to apply aqurate knowledge and skills for the proper methods selection and interpretation of the results obtained during classes. | — | — | C-2, C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 The student has theoretical knowledge about microorganisms that can be used in nanotechnology. | 2,0 | |
3,0 | Student has a basic knowledge about the microorganisms that can be used in nanotechnology. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 Student can use appropriate technique to isolate and identify microorganisms capable of producing nanbiomaterials. Student can use appropriate techniques to produce nanomaterials using microorganisms. Student konws how to apply nanomaterials produced by microorganisms. | 2,0 | |
3,0 | Student can use the basic methods of production of nanomaterials using microorganisms. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 Student will be able to apply aqurate knowledge and skills for the proper methods selection and interpretation of the results obtained during classes. | 2,0 | |
3,0 | The student is oriented in the discussed topics, but he showed little independent activity in the discussion. He can work in a group. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Madou, Marc J., Fundamentals of microfabrication and nanotechnology., 2012
Literatura dodatkowa
- Pignataro, Bruno, Ideas in chemistry and molecular sciences : advances in nanotechnology, 2010