Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Spectroscopic Method in Environmental Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Spectroscopic Method in Environmental Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Janus <Magdalena.Janus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of general chemistry in the field of secondary school |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Possessing theoretical knowledge and practical skills to perform analyzes using: spectrophotometry in visible and UV light, atomic absorption spectroscopy, gas chromatography with mass spectrometry and total organic carbon analyser. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | UV-VIS spectroscopy | 3 |
T-L-2 | Atomic Absorption Spectroscopy | 4 |
T-L-3 | Gas chromatography coupled with mass spectroscopy | 4 |
T-L-4 | Total Organic Carbon Analysis | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Classification of instrumental methods | 2 |
T-W-2 | Spectrophotometry in visible and UV light | 2 |
T-W-3 | Atomic absorption spectrophotometry | 2 |
T-W-4 | Gas chromatography | 2 |
T-W-5 | Liquid chromatography | 2 |
T-W-6 | Mass spectrometry | 1 |
T-W-7 | Infrared spectrofotometry | 2 |
T-W-8 | Total Organic Carbon analysis | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratory | 15 |
A-L-2 | Theoretical preparation for laboratory | 6 |
A-L-3 | Preparation of a report after the laboratory | 3 |
A-L-4 | Participation in consultations | 2 |
26 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attending lectures | 15 |
A-W-2 | Passing lectures | 1 |
A-W-3 | Participation in consultations | 4 |
A-W-4 | Preparation for passing lectures | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures |
M-2 | Laboratories |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Passing the laboratories will be based on the performance of all laboratories provided for in the plan and the preparation of a report. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Passing the material covered by the lecture program |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 Knowledge of spectroscopic method in environmental engineering | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-8 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 ability to use instrumental methods in environmental engineering | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 She/he has a competence to work in a team | — | — | C-1 | T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_W01 Knowledge of spectroscopic method in environmental engineering | 2,0 | |
3,0 | Obtaining 50% points from the completed test | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_U01 ability to use instrumental methods in environmental engineering | 2,0 | |
3,0 | performs the report at a suffician level | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_1-_??_K01 She/he has a competence to work in a team | 2,0 | |
3,0 | shows commitment to team work | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hans Kuzmany, Solid-state spectroscopy: an introduction, Springer, Berlin, 1998
- J. Workman, A.W. Springsteen, Applied Spectroscopy, 1997
Literatura dodatkowa
- J.W. Niemantsverdrient, Spectroscopy in catalysis: an introduction, Weinheim, 1995