Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Dimensional analysis, scaling and modeling for engineers:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Dimensional analysis, scaling and modeling for engineers | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Technicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Janusz Typek <Janusz.Typek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | General knowledge of physics and mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To gain knowledgeabout dimensional analysis, scaling and modelling. |
C-2 | To be able to use dimensional analysis, scalling and modelling in engineering applications. |
C-3 | To be able to work in a group. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Basic and derived units of measurements. Scales of units and conversion between different systems of units. | 4 |
T-W-2 | Dimensions and dimensional consistency of equations. Dimensionless quantities, equations and relationships. Buckingham's Pi Theorem. Forming dimensionless relationships, writing governing equations in terms of dimensionless variables. | 10 |
T-W-3 | Similarity and model testing | 6 |
T-W-4 | Use of Dimensional Analysis to design experiments and present experimental data. | 6 |
T-W-5 | Projects and final test | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Lecture attendence | 30 |
A-W-2 | Preparation of a project | 25 |
A-W-3 | Preparation for final test | 20 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Discussion |
M-3 | Seminar |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Final test |
S-2 | Ocena formująca: Continuoes assessment |
S-3 | Ocena formująca: Project work |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_W01 The student will have the knowlegde about dimensional analysis and modelling in simple experimental situations | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_U01 Student will be able to apply the obtained knowledge in simple experimental situations and use it in simple modelling. | — | — | C-2 | T-W-4 | M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_K01 Student will be able to work in a group to prepare presentation or project work. | — | — | C-3 | T-W-5 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_W01 The student will have the knowlegde about dimensional analysis and modelling in simple experimental situations | 2,0 | |
3,0 | Student will gain at least 40% in final test | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_U01 Student will be able to apply the obtained knowledge in simple experimental situations and use it in simple modelling. | 2,0 | |
3,0 | Student project will be accepted. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_K01 Student will be able to work in a group to prepare presentation or project work. | 2,0 | |
3,0 | The presentation will be accepted. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- T. Szirtes, Dimensional analysis and modelling, Elsevier, 2007
- J. Kunes, Similarity and modelling in science and engineering, Springer, 2012
Literatura dodatkowa
- Q.-M. Tan, Dimensional analysis, Springer, 2011