Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu ORNAMENTAL POT PLANTS:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot ORNAMENTAL POT PLANTS
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 15 2,00,38zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge of the geography, botanic and phisiology plants

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Knowledge of the basic species pot plants available on the market.
C-2Selection of plants for interior and exterior (balcony). Rules of growing and caring for plants . Indoor plants for low, medium and high light locations. Rules of arranging pot plants.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Characteristics of the most important species and cultivars of ornamental plants from family Agavaceae, Arecaceae, Araceae, Araliaceae, Begoniaceae, Bromeliaceae, Crassulaceae, Cactaceae, Dracenaceae, Gesneriaceae, Moraceae, Orchidaceae, Zamiaceae etc., available for flower markets.15
15
wykłady
T-W-1Propagation and cultivation of ornamental pot plants for interiors and balconies . Care of plants indoors.10
T-W-2Application and arranging ornamental plants indoors and on balconies .5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1attendance at laboratory15
A-L-2exploring plants in the collection13
A-L-3consultations2
A-L-4study of literature, cataloges10
A-L-5prepare for the recognition of pot plant species10
50
wykłady
A-W-1attendance at lectures15
A-W-2consultations2
A-W-3prepare for the exam3
A-W-4study of literature3
A-W-5exploring plants in the collection3
26

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1informative lecture
M-2exposure
M-3demonstration
M-4subject exercises

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: written exam
S-2Ocena podsumowująca: recognizing of plants
S-3Ocena podsumowująca: report of the exercises

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_2-_null_W01
The student knows and recognizes the variety of ornamental pot plant.
C-1T-L-1M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_2-_null_U01
The student explains how to grow, reproduce, maintain and arrange the pot plants in the interiors and balkonies
C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-L-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_2-_null_K01
The student is aware of the continuous learning and increasing knowledge of new species and cultivars of pot plants.
C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-L-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WKSiR_2-_null_W01
The student knows and recognizes the variety of ornamental pot plant.
2,0
3,0The student knows and recognizes the variety of basic ornamental pot plant.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WKSiR_2-_null_U01
The student explains how to grow, reproduce, maintain and arrange the pot plants in the interiors and balkonies
2,0
3,0The student explains how to grow, reproduce and maintain more important pot plants in the interiors and balkonies
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WKSiR_2-_null_K01
The student is aware of the continuous learning and increasing knowledge of new species and cultivars of pot plants.
2,0
3,0The student is aware of the continuous learning and increasing knowledge of new species of pot plants
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chapman P., Davidson W., Martin M., Encyclopedia of houseplants., Published by Crescent Books, New York, 1987
  2. Perry F., Flowers of the World., Optimum books., 1982
  3. Warren W., Tropical flowers, Periplus., 1998
  4. Crockett J.U., Foliage house plants., TIME LIFEBOOKS, Amsterdam., 1988
  5. Beckett K.A., Encyclopedia of house plants., GALLERY BOOKS, New York., 1990
  6. Chan E., Tropical plants., Periplus., 2000
  7. Verteuil A., Burton V., Indoor gardens., Ebury Press, London, 1986

Literatura dodatkowa

  1. FloraHolland, Flowers from Holland. Pot plants., FloraHolland, Alsmeer, 2013

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Characteristics of the most important species and cultivars of ornamental plants from family Agavaceae, Arecaceae, Araceae, Araliaceae, Begoniaceae, Bromeliaceae, Crassulaceae, Cactaceae, Dracenaceae, Gesneriaceae, Moraceae, Orchidaceae, Zamiaceae etc., available for flower markets.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Propagation and cultivation of ornamental pot plants for interiors and balconies . Care of plants indoors.10
T-W-2Application and arranging ornamental plants indoors and on balconies .5
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1attendance at laboratory15
A-L-2exploring plants in the collection13
A-L-3consultations2
A-L-4study of literature, cataloges10
A-L-5prepare for the recognition of pot plant species10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1attendance at lectures15
A-W-2consultations2
A-W-3prepare for the exam3
A-W-4study of literature3
A-W-5exploring plants in the collection3
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WKSiR_2-_null_W01The student knows and recognizes the variety of ornamental pot plant.
Cel przedmiotuC-1Knowledge of the basic species pot plants available on the market.
Treści programoweT-L-1Characteristics of the most important species and cultivars of ornamental plants from family Agavaceae, Arecaceae, Araceae, Araliaceae, Begoniaceae, Bromeliaceae, Crassulaceae, Cactaceae, Dracenaceae, Gesneriaceae, Moraceae, Orchidaceae, Zamiaceae etc., available for flower markets.
Metody nauczaniaM-1informative lecture
M-2exposure
M-3demonstration
M-4subject exercises
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: recognizing of plants
S-3Ocena podsumowująca: report of the exercises
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student knows and recognizes the variety of basic ornamental pot plant.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WKSiR_2-_null_U01The student explains how to grow, reproduce, maintain and arrange the pot plants in the interiors and balkonies
Cel przedmiotuC-1Knowledge of the basic species pot plants available on the market.
C-2Selection of plants for interior and exterior (balcony). Rules of growing and caring for plants . Indoor plants for low, medium and high light locations. Rules of arranging pot plants.
Treści programoweT-W-1Propagation and cultivation of ornamental pot plants for interiors and balconies . Care of plants indoors.
T-W-2Application and arranging ornamental plants indoors and on balconies .
T-L-1Characteristics of the most important species and cultivars of ornamental plants from family Agavaceae, Arecaceae, Araceae, Araliaceae, Begoniaceae, Bromeliaceae, Crassulaceae, Cactaceae, Dracenaceae, Gesneriaceae, Moraceae, Orchidaceae, Zamiaceae etc., available for flower markets.
Metody nauczaniaM-1informative lecture
M-2exposure
M-3demonstration
M-4subject exercises
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: written exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student explains how to grow, reproduce and maintain more important pot plants in the interiors and balkonies
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WKSiR_2-_null_K01The student is aware of the continuous learning and increasing knowledge of new species and cultivars of pot plants.
Cel przedmiotuC-1Knowledge of the basic species pot plants available on the market.
C-2Selection of plants for interior and exterior (balcony). Rules of growing and caring for plants . Indoor plants for low, medium and high light locations. Rules of arranging pot plants.
Treści programoweT-W-1Propagation and cultivation of ornamental pot plants for interiors and balconies . Care of plants indoors.
T-W-2Application and arranging ornamental plants indoors and on balconies .
T-L-1Characteristics of the most important species and cultivars of ornamental plants from family Agavaceae, Arecaceae, Araceae, Araliaceae, Begoniaceae, Bromeliaceae, Crassulaceae, Cactaceae, Dracenaceae, Gesneriaceae, Moraceae, Orchidaceae, Zamiaceae etc., available for flower markets.
Metody nauczaniaM-1informative lecture
M-2exposure
M-3demonstration
M-4subject exercises
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: written exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is aware of the continuous learning and increasing knowledge of new species of pot plants
3,5
4,0
4,5
5,0