Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu ORNAMENTAL POT PLANTS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | ORNAMENTAL POT PLANTS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of the geography, botanic and phisiology plants |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge of the basic species pot plants available on the market. |
C-2 | Selection of plants for interior and exterior (balcony). Rules of growing and caring for plants . Indoor plants for low, medium and high light locations. Rules of arranging pot plants. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Characteristics of the most important species and cultivars of ornamental plants from family Agavaceae, Arecaceae, Araceae, Araliaceae, Begoniaceae, Bromeliaceae, Crassulaceae, Cactaceae, Dracenaceae, Gesneriaceae, Moraceae, Orchidaceae, Zamiaceae etc., available for flower markets. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Propagation and cultivation of ornamental pot plants for interiors and balconies . Care of plants indoors. | 10 |
T-W-2 | Application and arranging ornamental plants indoors and on balconies . | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | attendance at laboratory | 15 |
A-L-2 | exploring plants in the collection | 13 |
A-L-3 | consultations | 2 |
A-L-4 | study of literature, cataloges | 10 |
A-L-5 | prepare for the recognition of pot plant species | 10 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | attendance at lectures | 15 |
A-W-2 | consultations | 2 |
A-W-3 | prepare for the exam | 3 |
A-W-4 | study of literature | 3 |
A-W-5 | exploring plants in the collection | 3 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | informative lecture |
M-2 | exposure |
M-3 | demonstration |
M-4 | subject exercises |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: written exam |
S-2 | Ocena podsumowująca: recognizing of plants |
S-3 | Ocena podsumowująca: report of the exercises |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 The student knows and recognizes the variety of ornamental pot plant. | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 The student explains how to grow, reproduce, maintain and arrange the pot plants in the interiors and balkonies | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-L-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 The student is aware of the continuous learning and increasing knowledge of new species and cultivars of pot plants. | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-L-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 The student knows and recognizes the variety of ornamental pot plant. | 2,0 | |
3,0 | The student knows and recognizes the variety of basic ornamental pot plant. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 The student explains how to grow, reproduce, maintain and arrange the pot plants in the interiors and balkonies | 2,0 | |
3,0 | The student explains how to grow, reproduce and maintain more important pot plants in the interiors and balkonies | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 The student is aware of the continuous learning and increasing knowledge of new species and cultivars of pot plants. | 2,0 | |
3,0 | The student is aware of the continuous learning and increasing knowledge of new species of pot plants | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Chapman P., Davidson W., Martin M., Encyclopedia of houseplants., Published by Crescent Books, New York, 1987
- Perry F., Flowers of the World., Optimum books., 1982
- Warren W., Tropical flowers, Periplus., 1998
- Crockett J.U., Foliage house plants., TIME LIFEBOOKS, Amsterdam., 1988
- Beckett K.A., Encyclopedia of house plants., GALLERY BOOKS, New York., 1990
- Chan E., Tropical plants., Periplus., 2000
- Verteuil A., Burton V., Indoor gardens., Ebury Press, London, 1986
Literatura dodatkowa
- FloraHolland, Flowers from Holland. Pot plants., FloraHolland, Alsmeer, 2013