Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Unconventional Energy Sources:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Unconventional Energy Sources
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 3,00,50zaliczenie
laboratoriaL1 30 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic thermodynamic, basic mechanics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Familiar with the use of unconventional energy sources

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Practical exercises on the topics of the lecture30
30
wykłady
T-W-1Classification of energy sources. World’s fossil fuel reserves. Ecological aspects of energy use. Hydroelectricity. Tidal Energy. Tidal and oceans streams energy. Wave energy. Ocean thermal energy. Geothermal energy. Wind energy. Solar thermal energy. Solar photovoltaic. Energy from biomass. Biofuel. Hydrogen technology. Fuelcell. Application of unconventional energy sources on ships.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in lectures30
A-L-2Preparation for the laboratory15
A-L-3Literature research20
A-L-4Internet research11
76
wykłady
A-W-1Participation in lectures30
A-W-2Literature research25
A-W-3Internet research20
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTMiT_1-_??_W01
On successful completion of this course the learner will be able to demonstrate fundamental knowledge of the unconventional energy sources.
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTMiT_1-_??_U01
On successful completion of this course the learner will be able to Analyze and solve simple engineering problems involving unconventional energy sources; Use technology effectively in the delivery of instruction, assessment, and professional development.
C-1T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTMiT_1-_??_K01
Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making.
C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTMiT_1-_??_W01
On successful completion of this course the learner will be able to demonstrate fundamental knowledge of the unconventional energy sources.
2,0
3,0Knowledge is satisfying
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTMiT_1-_??_U01
On successful completion of this course the learner will be able to Analyze and solve simple engineering problems involving unconventional energy sources; Use technology effectively in the delivery of instruction, assessment, and professional development.
2,0
3,0The skills are satisfying
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTMiT_1-_??_K01
Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making.
2,0
3,0The competences are satisfying
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Larmine J., Dicks.A, Fuel cell Systems Explained, John Wiley&Sons Ltd., chichester, London, New York, Toronto, 2000, 1
  2. F. Barbir, PEM Fuel Cells. Theory and Practice, Elsevier, MAsterdam, Bostom, Heodelberg, London, Oxford, New York, 2005, 1
  3. Boyle Godfrey, Renewable Energy, Oxford University Press, Oxford, 2004, 1
  4. Gasch R., Twele, Wind Power Plants, Solarpraxis AG, Berlin, 2002, 1

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Practical exercises on the topics of the lecture30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Classification of energy sources. World’s fossil fuel reserves. Ecological aspects of energy use. Hydroelectricity. Tidal Energy. Tidal and oceans streams energy. Wave energy. Ocean thermal energy. Geothermal energy. Wind energy. Solar thermal energy. Solar photovoltaic. Energy from biomass. Biofuel. Hydrogen technology. Fuelcell. Application of unconventional energy sources on ships.30
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in lectures30
A-L-2Preparation for the laboratory15
A-L-3Literature research20
A-L-4Internet research11
76
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures30
A-W-2Literature research25
A-W-3Internet research20
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTMiT_1-_??_W01On successful completion of this course the learner will be able to demonstrate fundamental knowledge of the unconventional energy sources.
Cel przedmiotuC-1Familiar with the use of unconventional energy sources
Treści programoweT-W-1Classification of energy sources. World’s fossil fuel reserves. Ecological aspects of energy use. Hydroelectricity. Tidal Energy. Tidal and oceans streams energy. Wave energy. Ocean thermal energy. Geothermal energy. Wind energy. Solar thermal energy. Solar photovoltaic. Energy from biomass. Biofuel. Hydrogen technology. Fuelcell. Application of unconventional energy sources on ships.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Knowledge is satisfying
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTMiT_1-_??_U01On successful completion of this course the learner will be able to Analyze and solve simple engineering problems involving unconventional energy sources; Use technology effectively in the delivery of instruction, assessment, and professional development.
Cel przedmiotuC-1Familiar with the use of unconventional energy sources
Treści programoweT-L-1Practical exercises on the topics of the lecture
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The skills are satisfying
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTMiT_1-_??_K01Improvement of social and personal competencies including self-awareness, self-management, social awareness, relationship skills, responsible decision-making.
Cel przedmiotuC-1Familiar with the use of unconventional energy sources
Treści programoweT-W-1Classification of energy sources. World’s fossil fuel reserves. Ecological aspects of energy use. Hydroelectricity. Tidal Energy. Tidal and oceans streams energy. Wave energy. Ocean thermal energy. Geothermal energy. Wind energy. Solar thermal energy. Solar photovoltaic. Energy from biomass. Biofuel. Hydrogen technology. Fuelcell. Application of unconventional energy sources on ships.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The competences are satisfying
3,5
4,0
4,5
5,0