Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu ENVIRONMENTALLY FRIENDLY POLYMERS AND POLYMER COMPOSITES:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | ENVIRONMENTALLY FRIENDLY POLYMERS AND POLYMER COMPOSITES | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Piegat <Agnieszka.Piegat@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | no prerequisites |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Familiarizing students with definitions and concepts related to the subject of circular economy concept. |
C-2 | Developing the ability to use knowledge in the field of biodegradable polymers of natural and synthetic origin |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Synthesis of biodegradable polyester. | 5 |
T-L-2 | Preparation of composite and its characterization. | 5 |
T-L-3 | Enzymatic degradation of biopolymers. | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to the circular economy concept. Definitions. | 2 |
T-W-2 | Biopolymers - examples, sources, properties and applications. | 4 |
T-W-3 | Polymers from renewable sources - synthesis, properties, applications. | 4 |
T-W-4 | Bio-based matrixes and fillers for composites. | 4 |
T-W-5 | New trends in polymers recykling. | 4 |
T-W-6 | Biodegradation and composting. | 4 |
T-W-7 | Green composites, wood plastic composites. | 3 |
T-W-8 | Composites characterization, bioplastics manufacturing | 3 |
T-W-9 | written test | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratories. | 15 |
A-L-2 | Familiarize yourself with the instructions for the exercises and additional literature | 10 |
A-L-3 | Preparation of the report. | 12 |
A-L-4 | learning for the writting test before laboratories | 13 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
A-W-2 | Reading indicated literature. | 10 |
A-W-3 | Learning for written test. | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | laboratories |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: colloquium in laboratory classes |
S-2 | Ocena podsumowująca: written test - lectures |
S-3 | Ocena formująca: observation of avtivity during lectures and laboratories |
S-4 | Ocena formująca: report from the laboratories |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student defines, explains and translates the concepts of environmentally friendly polymers and composites. He can discuss the characteristics of this group of materials | — | — | C-2, C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-7, T-L-1, T-L-3, T-W-9, T-W-2, T-L-2, T-W-3, T-W-6, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-4, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student is able to interpret and describe the properties environmentally friendly polymers and their composites. The student is able to supplement the information obtained in the lectures with the content contained in the literature of the subject. | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-3, T-L-2 | M-2 | S-4, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student shows an active attitude during lectures and laboratory exercises and cares about the linguistic correctness related to the terminology of the subject. | — | — | C-2, C-1 | T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-L-2, T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student defines, explains and translates the concepts of environmentally friendly polymers and composites. He can discuss the characteristics of this group of materials | 2,0 | |
3,0 | The studenthas a basic knowlage on polymer and composites in circular economy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student is able to interpret and describe the properties environmentally friendly polymers and their composites. The student is able to supplement the information obtained in the lectures with the content contained in the literature of the subject. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to list and explain some of the definitions and properties of environmentally friendly polymers and composites. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student shows an active attitude during lectures and laboratory exercises and cares about the linguistic correctness related to the terminology of the subject. | 2,0 | |
3,0 | The student shows negligible activity during lectures and during laboratory activities. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Richard P. Wool, Xiuzhi Susan Sun., Bio-based polymers and composites, 2005
- Maria Laura Di Lorenzo, René Androsch, Thermal properties of bio-based polymers, 2019
- Alain Dufresne, Biopolymer nanocomposites : processing, properties and applications, 2013