Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
Sylabus przedmiotu Praktyka dydaktyczna I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka dydaktyczna I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Janus <Magdalena.Janus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych. Opcjonalnie przygotowanie pedagogiczne. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Praktyka przygotowuje doktoranta do pracy dydaktycznej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Praktyka programowa dydaktyczna w formie prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć ze studentami w wymiarze 60 godz. rocznie w jednostce, w której prowadzone są badania związane z dyscypliną, w której doktorant realizuje kształcenie w szkole doktorskiej. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Prowadzenie zajęć lub uczestnictwo w prowadzeniu zajęć. | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające. Metody praktyczne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sparwozdanie z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_P01_W01 Doktorant ma wiedzę związaną z metodyką i metodologią prowadzenia zajęć dydaktycznych, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w kształceniu. Doktorant ma wiedzę z zakresu upowszechniania wyników działalności naukowej, także w formie spopularyzowanej oraz zna podstawowe zasady transferu wiedzy do sfery społecznej. | ISD_4-_W06, ISD_4-_W01, ISD_4-_W08 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_P01_U01 potrafi przekazywać społeczeństwu we właściwy i powszechnie zrozumiały sposób informacje i opinie dotyczące kluczowych zagadnień związanych ze swoją dyscypliną naukową | ISD_4-_U02, ISD_4-_U03, ISD_4-_U04, ISD_4-_U06 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_P01_K01 Doktorant ma kompetencje do twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania współczesności i kształtowania wzorców postaw wobec nowych zjawisk i problemów Doktornat jest gotów do angażowania się w realizację zadań dydaktycznych i popularyzatorskich z poszanowaniem podmiotowości uczestników interakcji oraz dzielenia się wynikami działalności naukowej z innymi oraz do ich upowszechniania. | ISD_4-_K02, ISD_4-_K03, ISD_4-_K05 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_P01_W01 Doktorant ma wiedzę związaną z metodyką i metodologią prowadzenia zajęć dydaktycznych, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w kształceniu. Doktorant ma wiedzę z zakresu upowszechniania wyników działalności naukowej, także w formie spopularyzowanej oraz zna podstawowe zasady transferu wiedzy do sfery społecznej. | 2,0 | |
3,0 | Sparwozdanie z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_P01_U01 potrafi przekazywać społeczeństwu we właściwy i powszechnie zrozumiały sposób informacje i opinie dotyczące kluczowych zagadnień związanych ze swoją dyscypliną naukową | 2,0 | |
3,0 | Sparwozdanie z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_P01_K01 Doktorant ma kompetencje do twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania współczesności i kształtowania wzorców postaw wobec nowych zjawisk i problemów Doktornat jest gotów do angażowania się w realizację zadań dydaktycznych i popularyzatorskich z poszanowaniem podmiotowości uczestników interakcji oraz dzielenia się wynikami działalności naukowej z innymi oraz do ich upowszechniania. | 2,0 | |
3,0 | Sparwozdanie z prowadzenia zajęć lub uczestniczenia w prowadzeniu zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kraśniewski A., Kształcenie, (w:) Polskie Szkolnictwo Wyższe, stan, uwarunkowania i perspektywy, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 2009
- Okraj Z., Nowe techniki twórczej dyskusji w szkole wyższej: propozycje –aplikacje- ewolucja, (w:) Karpińska A., Wróblewska W. (red.), Dydaktyka Akademicka – wybrane obszary badawcze, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa, 2014
- Piekarski J., Urbaniak-Zając D. (red.), w edukacji akademickiej, szkolnictwo wyższe w procesie zmiany, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2010