Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
Sylabus przedmiotu Research methodology II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Research methodology II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Przemysław Korytkowski <Przemyslaw.Korytkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Information related to the subject Research methodology I |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To acquaint PhD students with the basics of science methodology and the basic principles of scientific work. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Development of an Individual Research Plan (IRP) | 6 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | participation in classes | 6 |
A-P-2 | Own work on the report | 24 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Practical methods |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Individual Research Plan (IRP) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B03_W01 PhD student has in-depth knowledge of the methodology of scientific work, preparation of publications and presentation of research results. | ISDE_4-_W02 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B03_U01 PhD student can define scientific problems and hypotheses research. | ISDE_4-_U01 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B03_K01 Rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych w pracy badawczej. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B03_W01 PhD student has in-depth knowledge of the methodology of scientific work, preparation of publications and presentation of research results. | 2,0 | |
3,0 | Individual Research Plan | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B03_U01 PhD student can define scientific problems and hypotheses research. | 2,0 | |
3,0 | Individual Research Plan | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B03_K01 Rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych w pracy badawczej. | 2,0 | |
3,0 | Individual Research Plan | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Andersen H., Hepburn B, Scientific method, Stanford Encyclopedia of Philosophy, Stanford, 2015, https://plato.stanford.edu/entries/scientific-method
- Beardmore, The art of scientific investigation, Norton & Company, New York, 1957, 3, https://archive.org/details/artofscientifici00beve