Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School

Sylabus przedmiotu Research methodology II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów ZUT Doctoral School
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Research methodology II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Przemysław Korytkowski <Przemyslaw.Korytkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 6 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Information related to the subject Research methodology I

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To acquaint PhD students with the basics of science methodology and the basic principles of scientific work.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Development of an Individual Research Plan (IRP)6
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1participation in classes6
A-P-2Own work on the report24
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Practical methods

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Individual Research Plan (IRP)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_B03_W01
PhD student has in-depth knowledge of the methodology of scientific work, preparation of publications and presentation of research results.
ISDE_4-_W02C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_B03_U01
PhD student can define scientific problems and hypotheses research.
ISDE_4-_U01C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_B03_K01
Rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych w pracy badawczej.
ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_B03_W01
PhD student has in-depth knowledge of the methodology of scientific work, preparation of publications and presentation of research results.
2,0
3,0Individual Research Plan
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_B03_U01
PhD student can define scientific problems and hypotheses research.
2,0
3,0Individual Research Plan
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_B03_K01
Rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych w pracy badawczej.
2,0
3,0Individual Research Plan
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Andersen H., Hepburn B, Scientific method, Stanford Encyclopedia of Philosophy, Stanford, 2015, https://plato.stanford.edu/entries/scientific-method
  2. Beardmore, The art of scientific investigation, Norton & Company, New York, 1957, 3, https://archive.org/details/artofscientifici00beve

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Development of an Individual Research Plan (IRP)6
6

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1participation in classes6
A-P-2Own work on the report24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_B03_W01PhD student has in-depth knowledge of the methodology of scientific work, preparation of publications and presentation of research results.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_W02Has enhanced knowledge on methodology in scientific research, elaboration of publications and presenting research findings.
Cel przedmiotuC-1To acquaint PhD students with the basics of science methodology and the basic principles of scientific work.
Treści programoweT-P-1Development of an Individual Research Plan (IRP)
Metody nauczaniaM-1Practical methods
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Individual Research Plan (IRP)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Individual Research Plan
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_B03_U01PhD student can define scientific problems and hypotheses research.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_U01Is able to state research problems within the scope of a represented field and discipline through: - defining the goal and the object of research; - formulating research hypothesis, analytic, synthetic and evaluative judgements on proposed solutions in relation to existing state of the art; - suggesting methods, techniques and research tools aimed to solve research problem.
Cel przedmiotuC-1To acquaint PhD students with the basics of science methodology and the basic principles of scientific work.
Treści programoweT-P-1Development of an Individual Research Plan (IRP)
Metody nauczaniaM-1Practical methods
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Individual Research Plan (IRP)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Individual Research Plan
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_B03_K01Rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych w pracy badawczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_K01Understands the need and is ready for a critical analysis of the obtained scientific achievements within the scope of a represented field and discipline.
ISDE_4-_K02Understands the need and is ready for a critical analysis of his or her scientific contribution to a represented field and discipline development.
Cel przedmiotuC-1To acquaint PhD students with the basics of science methodology and the basic principles of scientific work.
Treści programoweT-P-1Development of an Individual Research Plan (IRP)
Metody nauczaniaM-1Practical methods
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Individual Research Plan (IRP)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Individual Research Plan
3,5
4,0
4,5
5,0