Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
Sylabus przedmiotu Techniques and methods for planning the experiment:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Techniques and methods for planning the experiment | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karolina Kiełbasa <Karolina.Kielbasa@zut.edu.pl>, Rafał Wróbel <Rafal.Wrobel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Getting to know the methods of planning the experiment |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Planning a real experiment | 6 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Tests of Significance | 3 |
T-W-2 | Multifactor Experimental Designs | 3 |
T-W-3 | Methods for process optimization | 3 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 6 |
A-P-2 | preparing the project | 9 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 6 |
A-W-2 | Self-study of the literature | 9 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | presentation |
M-3 | project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written test |
S-2 | Ocena podsumowująca: Project report |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDB02_W01 has enhanced knowledge on methodology in planning the experiments | ISDE_4-_W02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDB02_U01 is able to use in practical methods for planning the experiments | ISDE_4-_U02 | — | C-1 | T-P-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDB02_K01 Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny. | ISDE_4-_K02 | — | C-1 | T-P-1 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDB02_W01 has enhanced knowledge on methodology in planning the experiments | 2,0 | |
3,0 | Student obtained at least 51% of points on the test | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDB02_U01 is able to use in practical methods for planning the experiments | 2,0 | |
3,0 | Implementation of a project meeting the requirements of 51% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDB02_K01 Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny. | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie projektu spełniającego wymagania w 51%^ | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lazić, Živorad R., Design of experiments in chemical engineering : a practical guide, Weinheim : Wiley-VCH, 2004, 2004
- Montgomery, Douglas C., Design and analysis of experiments, Hoboken : John Wiley & Sons, 2009