Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
Sylabus przedmiotu Modern technologies in teaching:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
| Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
| Profil | |||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Modern technologies in teaching | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu psychologii, dydaktyki oraz metodyki pracy umysłowej. |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Zapoznanie doktorantów z wybranymi zagadnieniami z zakresu neurodydaktyki oraz mobilnej edukacji dla potrzeb realizacji procesu kształcenia w szkole wyższej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| projekty | ||
| T-P-1 | Przygotowanie środowiska Moodle | 2 |
| T-P-2 | Projekt kursu on-line | 4 |
| 6 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | Uwarunkowania społeczne i technologiczne mobilnej edukacji | 1 |
| T-W-2 | Neurodydaktyka | 2 |
| T-W-3 | Uczelnia XXI wieku - nowe możliwości i technologie w procesie kształcenia studentów | 1 |
| T-W-4 | Nowoczesne metody i techniki kształcenia | 2 |
| 6 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| projekty | ||
| A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
| A-P-2 | przygotowanie projketu | 9 |
| 15 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 6 |
| A-W-2 | Przygotowanie merytoryczne do zaliczenia | 9 |
| 15 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Wykład informacyjny |
| M-2 | Wykład konwersatoryjny |
| M-3 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas wykładu konwersatoryjnego. |
| S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy zaliczeniowej przygotowanej przez doktoranta. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| ISDE_4-_D03_W01 Student poprawnie posługuje się pojęciami z zakresu neurodydaktyki i mobilnej edukacji w odniesieniu do procesu kształcenia w szkole wyższej. | ISDE_4-_W02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| ISDE_4-_D03_U01 Student uwzględniając zalecenia neurodydaktyki oraz mobilnej edukacji dobiera odpowiednie metody i techniki w celu podniesienia jakości kształcenia w szkole wyższej. | ISDE_4-_U06 | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| ISDE_4-_D03_K01 Student wykorzystuje najnowszą wiedzę w pracy dydaktycznej oraz przejawia zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy, jest aktywny poznawczo i rozumie ideę kształcenia ustawicznego. | ISDE_4-_K03, ISDE_4-_K04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| ISDE_4-_D03_W01 Student poprawnie posługuje się pojęciami z zakresu neurodydaktyki i mobilnej edukacji w odniesieniu do procesu kształcenia w szkole wyższej. | 2,0 | |
| 3,0 | Student zabiera głos w dyskusji i angażuje się w proces samokształcenia. Szanuje odmienne poglądy i respektuje zasady kultury wypowiedzi. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| ISDE_4-_D03_U01 Student uwzględniając zalecenia neurodydaktyki oraz mobilnej edukacji dobiera odpowiednie metody i techniki w celu podniesienia jakości kształcenia w szkole wyższej. | 2,0 | |
| 3,0 | Student zabiera głos w dyskusji i angażuje się w proces samokształcenia. Szanuje odmienne poglądy i respektuje zasady kultury wypowiedzi. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| ISDE_4-_D03_K01 Student wykorzystuje najnowszą wiedzę w pracy dydaktycznej oraz przejawia zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy, jest aktywny poznawczo i rozumie ideę kształcenia ustawicznego. | 2,0 | |
| 3,0 | Student zabiera głos w dyskusji i angażuje się w proces samokształcenia. Szanuje odmienne poglądy i respektuje zasady kultury wypowiedzi. | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Wolters Kluwer, Warszawa, 2016
- Mazgaj R., Nadolski K., Oparowki R., Platforma Moodle dla każdego nauczyciela, iTstart, Piekary Śląskie, 2015
Literatura dodatkowa
- Żylińska M., Neurodydaktyka. Nauczanie przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń, 2011