Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Foreign Language 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Foreign Language 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jolanta Koczalska <Jolanta.Koczalska@zut.edu.pl>, Joanna Sowińska-Dwornik <Joanna.Sowinska-Dwornik@zut.edu.pl>, Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of a language at B2 level acknowledged by the final exam or a language certificate at the required level. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Development of communicative and language competences for special purposes. |
C-2 | Ability of individual work with technical texts related to his/her major. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Building Materials, Construction | 2 |
T-LK-2 | Reaching for Perfection – a Greek Temple. The Challenge of Marble. Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure. | 2 |
T-LK-3 | Fusion of Opposites, Rome –Imperial City of Concrete Sentece structure in professional texts. Passive and related forms. | 2 |
T-LK-4 | Triumph of the Curve - Roman Architecture Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs. | 2 |
T-LK-5 | Imposing Order of Nature | 2 |
T-LK-6 | The Architecture of Christianity Byzantine Architecture Relative sentences | 4 |
T-LK-7 | Romanesque Architecture | 2 |
T-LK-8 | Gothic Architecture Collocations and idioms in scientific papers | 2 |
T-LK-9 | Gothic Cathedral | 2 |
T-LK-10 | Renaissance Architecture | 2 |
T-LK-11 | Baroque Architecture | 4 |
T-LK-12 | Presentations (a building, a style or an architect) Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution. | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Practical classes | 30 |
A-LK-2 | Preparation for classes | 28 |
A-LK-3 | Individual tutorials | 3 |
A-LK-4 | Preparation for exam | 10 |
A-LK-5 | exam | 2 |
A-LK-6 | Consultation | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Practical classes |
M-2 | Group work |
M-3 | Presentation |
M-4 | Discussion |
M-5 | Work with text |
M-6 | Listening comprehension |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Presentation (F) |
S-2 | Ocena formująca: Written exam (S) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB1-A_W01 knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies | AUP_2A_W18 | — | — | C-1 | T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-11, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-12, T-LK-6, T-LK-7 | M-1, M-3, M-5, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB1-A_U01 can speak on technical subjects related to his/her major | AUP_2A_U17 | — | — | C-1 | T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-11, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-12, T-LK-6, T-LK-7 | M-4, M-1, M-3, M-6, M-2 | S-1, S-2 |
AUP_2A_EB1-A_U02 is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field | AUP_2A_U17 | — | — | C-2 | T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-11, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-12, T-LK-6, T-LK-7 | M-1, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB1-A_K01 is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences | AUP_2A_K06 | — | — | C-2 | T-LK-8, T-LK-9, T-LK-10, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-11, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-12, T-LK-6, T-LK-7 | M-1, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB1-A_W01 knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge on language structures used in specialist texts. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB1-A_U01 can speak on technical subjects related to his/her major | 2,0 | |
3,0 | Student can formulate short speeches on technical subjects. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AUP_2A_EB1-A_U02 is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field | 2,0 | |
3,0 | Student understands at least 60% of specialist texts he/she reads. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB1-A_K01 is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of the need of further education and self-improvement in his/her profession. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wojewódzka- Olszówka, I., Architecture in English – English for Architecture, Kraków, 2004
Literatura dodatkowa
- Kulińska-Stanek, S, Reading Comprehension for Students of Architecture, Kraków, 2006
- Romaniuk, E., Modern Wonders of Civil Engineering, Kraków, 2007
- Fletcher, B., Sir Banister Fletcher’s a history of architecture, Oxford, 2001
- The Architectural Review, http://www.architectural-review.com/buildings/gaudis-sacred-monster-sagrada-familia-barcelona-catalonia/8633438.article
- Architecture Today, http://www.architecturetoday.co.uk/?p=24617
- Architecture New Zealand, http://architecturenow.co.nz/magazines/architecture-new-zealand
- Architectural Record, http://www.architecturalrecord.com/topics/91-architecture-news
- Architect – the Magazine of the American Institute of Architects, http://www.architectmagazine.com/safety/new-amsterdams.aspx