Wydział Architektury - Architektura (N2)
Sylabus przedmiotu Metodyka pracy naukowej Specjalistyczne:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Architektura | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt | ||
| Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Metodyka pracy naukowej Specjalistyczne | ||
| Specjalność | przedmiot wspólny | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Projektowania Architektonicznego | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Mariusz Tuszyński <Mariusz-Tuszynski@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | |||
| ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Wiedza ogólna z zakresu programowania obiektów opieki społecznej i rehabilitacji, znajomość zagadnień dotyczących kształtowania przestrzeni w aspekcie ergonomii; potrzeby osób niepełnosprawnych ruchowo, niedowidzących i niedosłyszących. |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie podejmowania indywidualnej działalności naukowej, formułowania tekstów i podejmowanie dyskusji . Kształcenie umiejętności prowadzenia dialogu w środowisku naukowym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| T-A-1 | Wybrane zagadnienia z zakresu architektury i urbanistyki oraz dziedzin powiązanych z tematyką kształtowania obiektów służby zdrowia i opieki społecznej, dotyczące pogłębiania wiedzy, umiejętności i zainteresowań, wzbogacające program podstawowy. | 2 |
| 2 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| A-A-1 | aktywne uczestnictwo w zajęciach | 2 |
| A-A-2 | praca własna / przygotowanie do zajęć | 23 |
| 25 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | prezentacja i dyskusja nad wybraną problematyką projektową specjalistyczną |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena podsumowująca: ocena końcowa z prezentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AU_2A_N2/B.3/4D_W01 Ma rozszerzoną wiedzę dotyczącą teoretycznych podstaw rozumowania naukowego w kontekście zadań inżynierskich | AU_2A_W15 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AU_2A_N2/B.3/4D_U01 Potrafi integrować wiedzę z zakresu różnych dziedzin nauki – m.in. architektury, budownictwa, inżynierii sanitarnej, urbanistyki, antropologii i innych oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne | AU_2A_U05 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
| Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AU_2A_N2/B.3/4D_K01 Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko przyrodnicze i kulturowe i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje w środowisku | AU_2A_K04 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| AU_2A_N2/B.3/4D_W01 Ma rozszerzoną wiedzę dotyczącą teoretycznych podstaw rozumowania naukowego w kontekście zadań inżynierskich | 2,0 | |
| 3,0 | Ma wiedzę dotyczącą zasad poprawności opracowania naukowego w dziedzinie projektowania architektonicznego i dziedzin pokrewnych | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| AU_2A_N2/B.3/4D_U01 Potrafi integrować wiedzę z zakresu różnych dziedzin nauki – m.in. architektury, budownictwa, inżynierii sanitarnej, urbanistyki, antropologii i innych oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne | 2,0 | |
| 3,0 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych właściwie dobranych źródeł, integrować i interpretować uzyskane informacje oraz wyciągać wnioski | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
| Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| AU_2A_N2/B.3/4D_K01 Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko przyrodnicze i kulturowe i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje w środowisku | 2,0 | |
| 3,0 | Poczuwa się do odpowiedzialności za stan środowiska życia człowieka; a architekturę i dziedziny pokrewne traktuje jako wiedzę i umiejętności niezbędne do poprawy jego jakości . | |
| 3,5 | ||
| 4,0 | ||
| 4,5 | ||
| 5,0 |
Literatura podstawowa
- Literaturę określa prowadzący w odniesieniu do tematyki i charakteru podjętej pracy
- E, Niezabitowska, Matody i techniki nadawcze w architekturze, Wyd, Politechniki |Sląskiej, Gliwice, 2014