Wydział Architektury - Architektura (N2)
Sylabus przedmiotu Metodyka pracy naukowej Specjalistyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metodyka pracy naukowej Specjalistyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Projektowania Architektonicznego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mariusz Tuszyński <Mariusz-Tuszynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza ogólna z zakresu programowania obiektów opieki społecznej i rehabilitacji, znajomość zagadnień dotyczących kształtowania przestrzeni w aspekcie ergonomii; potrzeby osób niepełnosprawnych ruchowo, niedowidzących i niedosłyszących. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie podejmowania indywidualnej działalności naukowej, formułowania tekstów i podejmowanie dyskusji . Kształcenie umiejętności prowadzenia dialogu w środowisku naukowym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wybrane zagadnienia z zakresu architektury i urbanistyki oraz dziedzin powiązanych z tematyką kształtowania obiektów służby zdrowia i opieki społecznej, dotyczące pogłębiania wiedzy, umiejętności i zainteresowań, wzbogacające program podstawowy. | 2 |
2 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | aktywne uczestnictwo w zajęciach | 2 |
A-A-2 | praca własna / przygotowanie do zajęć | 23 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | prezentacja i dyskusja nad wybraną problematyką projektową specjalistyczną |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena końcowa z prezentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_N2/B.3/4D_W01 Ma rozszerzoną wiedzę dotyczącą teoretycznych podstaw rozumowania naukowego w kontekście zadań inżynierskich | AU_2A_W15 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_N2/B.3/4D_U01 Potrafi integrować wiedzę z zakresu różnych dziedzin nauki – m.in. architektury, budownictwa, inżynierii sanitarnej, urbanistyki, antropologii i innych oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne | AU_2A_U05 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_N2/B.3/4D_K01 Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko przyrodnicze i kulturowe i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje w środowisku | AU_2A_K04 | — | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_N2/B.3/4D_W01 Ma rozszerzoną wiedzę dotyczącą teoretycznych podstaw rozumowania naukowego w kontekście zadań inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | Ma wiedzę dotyczącą zasad poprawności opracowania naukowego w dziedzinie projektowania architektonicznego i dziedzin pokrewnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_N2/B.3/4D_U01 Potrafi integrować wiedzę z zakresu różnych dziedzin nauki – m.in. architektury, budownictwa, inżynierii sanitarnej, urbanistyki, antropologii i innych oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne | 2,0 | |
3,0 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych właściwie dobranych źródeł, integrować i interpretować uzyskane informacje oraz wyciągać wnioski | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_N2/B.3/4D_K01 Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko przyrodnicze i kulturowe i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje w środowisku | 2,0 | |
3,0 | Poczuwa się do odpowiedzialności za stan środowiska życia człowieka; a architekturę i dziedziny pokrewne traktuje jako wiedzę i umiejętności niezbędne do poprawy jego jakości . | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literaturę określa prowadzący w odniesieniu do tematyki i charakteru podjętej pracy
- E, Niezabitowska, Matody i techniki nadawcze w architekturze, Wyd, Politechniki |Sląskiej, Gliwice, 2014