Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (S2)

Sylabus przedmiotu Elementy percepcji i kompozycji w projektowaniu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elementy percepcji i kompozycji w projektowaniu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Historii i Teorii Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>, Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl>, Aleksandra Satkiewicz-Parczewska <asparstudio@wp.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1posiada podstawową wiedzę zwiazaną z wykształceniem inzyniera architekta.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia kompozycji w sztuce
C-2Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dot. zagadnień zwiazanych z psychologią architektury
C-3ukształtowanie umiejetności z zakresu stosowania odpowiednich kształtów i kolorów zgodnych z ich psycholgicznym oddziaływaniem

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie w problematykę zajęć.1
T-P-2Transpozycja wybranej kompozycji muzycznej na kompozycję przestrzeni architektonicznej.3
T-P-3Opracowanie koncepcji przestrzni architektonicznej zainspirowanej wybranym utworem muzycznym.3
T-P-4Opracowanie projektu przestrzeni architektonicznej inspirowanej kompozycją wybranego utworu muzycznego.5
T-P-5Przegląd prac studenckich i zaliczenie przedmiotu.3
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie. Krótki zarys problematyki przedmiotu w świetle psychologii architektury i jej znaczenia dla warsztatu projektowego współczesnego architekta1
T-W-2Emocjonalne oddziaływanie przestrzeni architektonicznej, w tym sakralnej, w aspekcie psychologii percepcji.1
T-W-3PSYCHOLOGIA PERCEPCJI A PIĘKNO. / Definiowanie kompozycji dzieła sztuki w oparciu o ewolucję pojęcia piękna z punktu widzenia psychologii percepcji. Obiektywizm, subiektywizm a relacjonizm/1
T-W-4Kompozycja architektoniczna. Demonstracja formy najprostszej w świetle percepcji kompozycji architektonicznej1
T-W-5Budowa kompozycji architektonicznej, jej kanony i zasady w świetle percepcji kompozycji architektonicznej. Budowa kompozycji architektonicznej; 4 konwencje1
T-W-6Znaczenie działań interdyscyplinarnych w percepcji kompozycji; muzyka a architektura, znaczenie rytmu.1
T-W-7Wstęp do percepcji wizualnej w świetle psychologii architektury. Dwufazowość percepcji: wrażenie i racjonalizowanie. Trójstopniowy proces percepcyjny: analiza, organizacja, synteza.1
T-W-8Percepcja wizualna, prawa, zasady, granice. Znaczenie warstwy obiektywnej i subiektywnej w percepcji.1
T-W-9Percepcja wizualna - Złudzenia wizualne a percepcja kompozycji architektonicznej1
T-W-10Psychologia kolorów.1
T-W-11Problematyka funkcjonowania koloru w kreowaniu przestrzeni architektonicznych.1
T-W-12Znaczenie stref percepcyjnych w psychologicznym strukturalizowaniu przestrzeni.1
T-W-13Postrzeganie przestrzeni zorientowanej /znaczenie postrzegania kierunków/ w percepcji architektury.1
T-W-14Elementy stresogenne w architekturze.1
T-W-15Architektura a więzi społeczne.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach i aktywna praca nad projektem.15
A-P-2Praca własna studenta10
25
wykłady
A-W-1aktywna obecność na wykładach15
A-W-2praca własna8
A-W-3Konsultacje2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykłady informacyjne i prelekcje z objaśnieniem. Metody problemowe: wykłady problemowe i konwersatoryjne, Metody aktywizujące: metoda przypadków,metoda sytuacyjna,inscenizacja,gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne),seminarium,dyskusja dydaktyczna (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna,). Metody eksponujące:filmy ,ekspozycje, pokazy połączone z przeżyciem. Metody programowane: z użyciem komputera, z użyciem maszyny dydaktycznej, z użyciem podręcznika programowanego. Metody praktyczne: pokazy, ćwiczenia przedmiotowe, korekty ćwiczeń i projektów, symulacje i seminaria.
M-2ćwiczenia testowe i projektowe z wprowadzeniem zajęć interdyscyplinarnych, z wykorzystaniem muzyki i innych dziedzin sztuki, także w formie korekt zadanych prac projektowych, prezentacji zespołowych wybranych zagadnień i dyskusji podsumowujących.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta prowadzona na początku zajęć i w trakcie ich trwania.
S-2Ocena podsumowująca: ocena na koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty uczenia się poprzez średnią ocen z wykonanych zadan, ćwiczeń i projektów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_S2/B.3/1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:rozpoznawać i formułowac podstawowe aspekty odbioru kompozycji i oddziaływania przestrzeni architektonicznej w zakresie ogólnych praw psychologii percepcji z uwzględnieniem oddziaływania emocjonalnego kształtów, faktur i kolorów i ich i odpowiednim dobieraniem.
AU_2A_W15, AU_2A_W05, AU_2A_W06, AU_2A_W25C-1T-W-12, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-1, T-W-13, T-W-2, T-W-11, T-W-15, T-W-14, T-W-7M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_S2/B.3/1_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiadać umiejętności związane z prawidłowym posługiwaniem się prawami dotyczącymi kompozycji i psychologii percepcji, także związanymi ze stosowaniem kształtów, faktur i kolorów w architekturze oraz powinien mieć odpowiednio rozwiniętą wrażliwość estetyczną i emocjonalną w stosunku do współczesnej sztuki.
AU_2A_U01C-2, C-3T-P-5, T-P-2, T-P-4, T-P-1, T-P-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_S2/B.3/1_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w stosunku do oceny oddziaływania przrestrzeni architektonicznych, chętny do współpracy, dbały o piękno, kreatywny, otwarty na różne oceny odbioru przestrzeni przez innych ludzii, postrzeganie relacji miedzy kompozycją architektoniczna a jej percepcją.
AU_2A_K01C-2, C-3T-P-5, T-P-2, T-P-4, T-P-1, T-P-3M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_S2/B.3/1_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:rozpoznawać i formułowac podstawowe aspekty odbioru kompozycji i oddziaływania przestrzeni architektonicznej w zakresie ogólnych praw psychologii percepcji z uwzględnieniem oddziaływania emocjonalnego kształtów, faktur i kolorów i ich i odpowiednim dobieraniem.
2,0
3,0Orientuje się w podstawowych aspektach odbioru kompozycji, zna podstawowe prawa percepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_S2/B.3/1_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiadać umiejętności związane z prawidłowym posługiwaniem się prawami dotyczącymi kompozycji i psychologii percepcji, także związanymi ze stosowaniem kształtów, faktur i kolorów w architekturze oraz powinien mieć odpowiednio rozwiniętą wrażliwość estetyczną i emocjonalną w stosunku do współczesnej sztuki.
2,0
3,0Prawidłowo posługuje się prawami dotyczącymi kompozycji i psychologii percepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_S2/B.3/1_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w stosunku do oceny oddziaływania przrestrzeni architektonicznych, chętny do współpracy, dbały o piękno, kreatywny, otwarty na różne oceny odbioru przestrzeni przez innych ludzii, postrzeganie relacji miedzy kompozycją architektoniczna a jej percepcją.
2,0
3,0Student sumienny, współpracujący z zespołem.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Arnheim R., Sztuka i percepcja wzrokowa, WAiF, Warszawa
  2. Bańka A., Psychologiczna struktura projektowa środowiska.Studium przestrzeni architektonicznej., Wyd.Politechniki Poznańskiej, Poznań
  3. Lenartowicz J.K., O psychologii architektury, Politechnika Krakowska, Kraków
  4. Lenartowicz J.K., Słownik psychologii architektury dla studiujacych architekturę, Politechnika Krakowska, Kraków
  5. Satkiewicz-Parczewska A., Kompozycja architektoniczna a jej percepcja, Wyd. Politechnika Szczecińska IAiPP, Szczecin

Literatura dodatkowa

  1. Hochberg J.E., Percepcja, PWN, Warszawa
  2. Satkiewicz-Parczewska A., Rytm w architekturze jako główny element kompozycji na tle analogii z muzyką, Politechnika Szczecińska, Szzczecin
  3. Zimbardo Ph.G., Psychologia i życie, PWN, Warszawa, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie w problematykę zajęć.1
T-P-2Transpozycja wybranej kompozycji muzycznej na kompozycję przestrzeni architektonicznej.3
T-P-3Opracowanie koncepcji przestrzni architektonicznej zainspirowanej wybranym utworem muzycznym.3
T-P-4Opracowanie projektu przestrzeni architektonicznej inspirowanej kompozycją wybranego utworu muzycznego.5
T-P-5Przegląd prac studenckich i zaliczenie przedmiotu.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie. Krótki zarys problematyki przedmiotu w świetle psychologii architektury i jej znaczenia dla warsztatu projektowego współczesnego architekta1
T-W-2Emocjonalne oddziaływanie przestrzeni architektonicznej, w tym sakralnej, w aspekcie psychologii percepcji.1
T-W-3PSYCHOLOGIA PERCEPCJI A PIĘKNO. / Definiowanie kompozycji dzieła sztuki w oparciu o ewolucję pojęcia piękna z punktu widzenia psychologii percepcji. Obiektywizm, subiektywizm a relacjonizm/1
T-W-4Kompozycja architektoniczna. Demonstracja formy najprostszej w świetle percepcji kompozycji architektonicznej1
T-W-5Budowa kompozycji architektonicznej, jej kanony i zasady w świetle percepcji kompozycji architektonicznej. Budowa kompozycji architektonicznej; 4 konwencje1
T-W-6Znaczenie działań interdyscyplinarnych w percepcji kompozycji; muzyka a architektura, znaczenie rytmu.1
T-W-7Wstęp do percepcji wizualnej w świetle psychologii architektury. Dwufazowość percepcji: wrażenie i racjonalizowanie. Trójstopniowy proces percepcyjny: analiza, organizacja, synteza.1
T-W-8Percepcja wizualna, prawa, zasady, granice. Znaczenie warstwy obiektywnej i subiektywnej w percepcji.1
T-W-9Percepcja wizualna - Złudzenia wizualne a percepcja kompozycji architektonicznej1
T-W-10Psychologia kolorów.1
T-W-11Problematyka funkcjonowania koloru w kreowaniu przestrzeni architektonicznych.1
T-W-12Znaczenie stref percepcyjnych w psychologicznym strukturalizowaniu przestrzeni.1
T-W-13Postrzeganie przestrzeni zorientowanej /znaczenie postrzegania kierunków/ w percepcji architektury.1
T-W-14Elementy stresogenne w architekturze.1
T-W-15Architektura a więzi społeczne.1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach i aktywna praca nad projektem.15
A-P-2Praca własna studenta10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1aktywna obecność na wykładach15
A-W-2praca własna8
A-W-3Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_S2/B.3/1_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:rozpoznawać i formułowac podstawowe aspekty odbioru kompozycji i oddziaływania przestrzeni architektonicznej w zakresie ogólnych praw psychologii percepcji z uwzględnieniem oddziaływania emocjonalnego kształtów, faktur i kolorów i ich i odpowiednim dobieraniem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W15B.W7. absolwent zna i rozumie teoretyczne podstawy rozumowania naukowego i prowadzenia badań w zakresie przydatnym do realizacji skomplikowanych zadań projektowych, a także interpretacji opracowań naukowych w dyscyplinie naukowej – architektura i urbanistyka;
AU_2A_W05A.W5. absolwent zna i rozumie zasady projektowania uniwersalnego, w tym ideę projektowania przestrzeni i budynków dostępnych dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami, w architekturze, urbanistyce i planowaniu przestrzennym, oraz zasady ergonomii, w tym parametry ergonomiczne niezbędne do zapewnienia pełnej funkcjonalności projektowanej przestrzeni i obiektów dla wszystkich użytkowników, w szczególności dla osób z niepełnosprawnościami;
AU_2A_W06A.W6. absolwent zna i rozumie zaawansowane metody analiz, narzędzia, techniki i materiały niezbędne do przygotowania koncepcji projektowych w interdyscyplinarnym środowisku, ze szczególnym uwzględnieniem współpracy międzybranżowej;
AU_2A_W25D.W4. absolwent zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w kontekście wielobranżowego charakteru projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz potrzebę współpracy z innymi specjalistami;
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia kompozycji w sztuce
Treści programoweT-W-12Znaczenie stref percepcyjnych w psychologicznym strukturalizowaniu przestrzeni.
T-W-3PSYCHOLOGIA PERCEPCJI A PIĘKNO. / Definiowanie kompozycji dzieła sztuki w oparciu o ewolucję pojęcia piękna z punktu widzenia psychologii percepcji. Obiektywizm, subiektywizm a relacjonizm/
T-W-4Kompozycja architektoniczna. Demonstracja formy najprostszej w świetle percepcji kompozycji architektonicznej
T-W-5Budowa kompozycji architektonicznej, jej kanony i zasady w świetle percepcji kompozycji architektonicznej. Budowa kompozycji architektonicznej; 4 konwencje
T-W-6Znaczenie działań interdyscyplinarnych w percepcji kompozycji; muzyka a architektura, znaczenie rytmu.
T-W-8Percepcja wizualna, prawa, zasady, granice. Znaczenie warstwy obiektywnej i subiektywnej w percepcji.
T-W-9Percepcja wizualna - Złudzenia wizualne a percepcja kompozycji architektonicznej
T-W-10Psychologia kolorów.
T-W-1Wprowadzenie. Krótki zarys problematyki przedmiotu w świetle psychologii architektury i jej znaczenia dla warsztatu projektowego współczesnego architekta
T-W-13Postrzeganie przestrzeni zorientowanej /znaczenie postrzegania kierunków/ w percepcji architektury.
T-W-2Emocjonalne oddziaływanie przestrzeni architektonicznej, w tym sakralnej, w aspekcie psychologii percepcji.
T-W-11Problematyka funkcjonowania koloru w kreowaniu przestrzeni architektonicznych.
T-W-15Architektura a więzi społeczne.
T-W-14Elementy stresogenne w architekturze.
T-W-7Wstęp do percepcji wizualnej w świetle psychologii architektury. Dwufazowość percepcji: wrażenie i racjonalizowanie. Trójstopniowy proces percepcyjny: analiza, organizacja, synteza.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykłady informacyjne i prelekcje z objaśnieniem. Metody problemowe: wykłady problemowe i konwersatoryjne, Metody aktywizujące: metoda przypadków,metoda sytuacyjna,inscenizacja,gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne),seminarium,dyskusja dydaktyczna (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna,). Metody eksponujące:filmy ,ekspozycje, pokazy połączone z przeżyciem. Metody programowane: z użyciem komputera, z użyciem maszyny dydaktycznej, z użyciem podręcznika programowanego. Metody praktyczne: pokazy, ćwiczenia przedmiotowe, korekty ćwiczeń i projektów, symulacje i seminaria.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta prowadzona na początku zajęć i w trakcie ich trwania.
S-2Ocena podsumowująca: ocena na koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty uczenia się poprzez średnią ocen z wykonanych zadan, ćwiczeń i projektów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Orientuje się w podstawowych aspektach odbioru kompozycji, zna podstawowe prawa percepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_S2/B.3/1_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiadać umiejętności związane z prawidłowym posługiwaniem się prawami dotyczącymi kompozycji i psychologii percepcji, także związanymi ze stosowaniem kształtów, faktur i kolorów w architekturze oraz powinien mieć odpowiednio rozwiniętą wrażliwość estetyczną i emocjonalną w stosunku do współczesnej sztuki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U01A.U1. absolwent potrafi zaprojektować prosty i złożony obiekt architektoniczny, kreując i przekształcając przestrzeń tak, aby nadać jej nowe wartości – zgodnie z zadanym lub przyjętym programem, uwzględniającym wymagania i potrzeby wszystkich użytkowników, kontekst przestrzenny i kulturowy, aspekty techniczne i pozatechniczne;
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dot. zagadnień zwiazanych z psychologią architektury
C-3ukształtowanie umiejetności z zakresu stosowania odpowiednich kształtów i kolorów zgodnych z ich psycholgicznym oddziaływaniem
Treści programoweT-P-5Przegląd prac studenckich i zaliczenie przedmiotu.
T-P-2Transpozycja wybranej kompozycji muzycznej na kompozycję przestrzeni architektonicznej.
T-P-4Opracowanie projektu przestrzeni architektonicznej inspirowanej kompozycją wybranego utworu muzycznego.
T-P-1Wprowadzenie w problematykę zajęć.
T-P-3Opracowanie koncepcji przestrzni architektonicznej zainspirowanej wybranym utworem muzycznym.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykłady informacyjne i prelekcje z objaśnieniem. Metody problemowe: wykłady problemowe i konwersatoryjne, Metody aktywizujące: metoda przypadków,metoda sytuacyjna,inscenizacja,gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne),seminarium,dyskusja dydaktyczna (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna,). Metody eksponujące:filmy ,ekspozycje, pokazy połączone z przeżyciem. Metody programowane: z użyciem komputera, z użyciem maszyny dydaktycznej, z użyciem podręcznika programowanego. Metody praktyczne: pokazy, ćwiczenia przedmiotowe, korekty ćwiczeń i projektów, symulacje i seminaria.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta prowadzona na początku zajęć i w trakcie ich trwania.
S-2Ocena podsumowująca: ocena na koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty uczenia się poprzez średnią ocen z wykonanych zadan, ćwiczeń i projektów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowo posługuje się prawami dotyczącymi kompozycji i psychologii percepcji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_S2/B.3/1_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w stosunku do oceny oddziaływania przrestrzeni architektonicznych, chętny do współpracy, dbały o piękno, kreatywny, otwarty na różne oceny odbioru przestrzeni przez innych ludzii, postrzeganie relacji miedzy kompozycją architektoniczna a jej percepcją.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K01A.S1. absolwent jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania skomplikowanych problemów projektowych;
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dot. zagadnień zwiazanych z psychologią architektury
C-3ukształtowanie umiejetności z zakresu stosowania odpowiednich kształtów i kolorów zgodnych z ich psycholgicznym oddziaływaniem
Treści programoweT-P-5Przegląd prac studenckich i zaliczenie przedmiotu.
T-P-2Transpozycja wybranej kompozycji muzycznej na kompozycję przestrzeni architektonicznej.
T-P-4Opracowanie projektu przestrzeni architektonicznej inspirowanej kompozycją wybranego utworu muzycznego.
T-P-1Wprowadzenie w problematykę zajęć.
T-P-3Opracowanie koncepcji przestrzni architektonicznej zainspirowanej wybranym utworem muzycznym.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykłady informacyjne i prelekcje z objaśnieniem. Metody problemowe: wykłady problemowe i konwersatoryjne, Metody aktywizujące: metoda przypadków,metoda sytuacyjna,inscenizacja,gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne),seminarium,dyskusja dydaktyczna (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna,). Metody eksponujące:filmy ,ekspozycje, pokazy połączone z przeżyciem. Metody programowane: z użyciem komputera, z użyciem maszyny dydaktycznej, z użyciem podręcznika programowanego. Metody praktyczne: pokazy, ćwiczenia przedmiotowe, korekty ćwiczeń i projektów, symulacje i seminaria.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta prowadzona na początku zajęć i w trakcie ich trwania.
S-2Ocena podsumowująca: ocena na koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty uczenia się poprzez średnią ocen z wykonanych zadan, ćwiczeń i projektów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student sumienny, współpracujący z zespołem.
3,5
4,0
4,5
5,0