Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie otoczenia 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie otoczenia 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Krasowska <katarzyna.krasowska@zut.edu.pl>, Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 45 3,00,70zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,30egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość rysunku odręcznego, podstawowe umiejętności przygotowania dokumentacji w zakresie: rzut, przekroje, rozwinięcia ścian. Umiejętność rysowania perspektywy, aksonometrii. Obsługa programów komputerowych do projektowania.
W-2Umiejętność zastosowania zagadnień technologicznych, materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu otoczenia przestrzeni użyteczności publicznej oraz podstawy projektowania mebla w otoczeniu. Znajomość podstaw ergonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej.
C-2Pogłębiebie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania zgodnie z potrzebami różnych grup użtkowników, w tym osób osób niepełnosprawnych, straszych, dzieci
C-3Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie stosowania rozwiązań technologicznych, materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie. Zakres projektu zagospodarowania terenu. Warunki techniczne i zasady bhp. Interpretacja zapisów MPZP.4
T-P-2Analiza przedprojektowa wytycznych miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy oraz stanu istniejącego zagospodarowania terenu podlegającego opracowaniu5
T-P-3Analiza widokowa i krajobrazowa. Opracowanie schematu funkcjonalno-przestrzennego.6
T-P-4Koncepcja planu zagospodarowania terenu i jego elementów z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.9
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.12
T-P-6Przygotowanie dokumentacji projektowej, rysunków i makiety9
45
wykłady
T-W-1Dobra przestrzeń publiczna: obserwacje i oceny2
T-W-2Dobra przestrzeń publiczna – zasady projektowania przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej. Placemaking.4
T-W-3Wybrane zagadnienia w projektowaniu przestrzeni publicznych, m.in. wykorzystanie wody, światła i zieleni w kształtowaniu przestrzeni publicznej i otoczenia budynków, potrzeby osób niepełnosprawnych oraz potrzeby psychofizyczne różnych grup użytkowników.5
T-W-4Współczesne tendencje w kształtowaniu przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej.4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach.45
A-P-2Praca samodzielna.28
A-P-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia2
75
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Praca samodzielna7
A-W-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia1
A-W-4Egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów na podstawie listy obecności, pracy semestralnej i rozmowy (egzamin ustny).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/02_W01
zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury
PAWiO18_2A_W03C-1, C-3T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-1S-1
PAWiO_2A_S2/K/02_W02
posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
PAWiO18_2A_W06C-2T-W-2, T-W-1, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/02_U01
potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
PAWiO18_2A_U02C-3, C-1T-P-1, T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-P-4, T-P-2M-2S-2
PAWiO_2A_S2/K/02_U02
posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
PAWiO18_2A_U15C-2T-P-5, T-P-4M-2S-2
PAWiO_2A_S2/K/02_U03
potrafi w praktyce zastosować zasady bhp
PAWiO18_2A_U14C-3T-P-2, T-P-6, T-P-5, T-P-4M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/02_K01
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
PAWiO18_2A_K02C-1T-P-1, T-P-3, T-P-5, T-P-6, T-P-4, T-P-2M-2S-2
PAWiO_2A_S2/K/02_K02
ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
PAWiO18_2A_K12C-2T-W-2, T-P-4M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/02_W01
zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury
2,0
3,0Zna podstawowe współczesne tendencje w projektowaniu otoczenia budynków i przestrzeni publicznych w dostatecznym stopniu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/02_W02
posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
2,0
3,0Zna podstawowe zasady projektowania z uwzględnieniem ergonomii, psychofzjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych w dostatecznym stopniu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/02_U01
potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
2,0
3,0Stosuje w projektowaniu podstawowe zasady dotyczące kształtowania otoczenia budynków i przestrzeni publicznej (m.in. oświetlenia, wykorzystania wody) w podstawowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/02_U02
posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
2,0
3,0Wykorzystuje w projektowaniu wiedzę dotyczącą zasad ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych w podstawowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/02_U03
potrafi w praktyce zastosować zasady bhp
2,0
3,0Wykorzystuje w projektowaniu podstawowe zasady bhp.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/02_K01
jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
2,0
3,0Podejmuje próby współpracy w zespole, uczestniczy w pracach zespołu w podstawowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/02_K02
ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
2,0
3,0Ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych w dostatecznym stopniu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Losantos A., Santos Quartino D., Krajobraz miejski, LOFT Publication, Warszawa, 2008
  2. Sanchez Vidiella A., Atlas współczesnej architektury krajobrazu, Loft Publications, Warszawa, 2009
  3. Zamora Mola F., Atlas współczesnej architektury miejskiej, LOFT Publication, Warszawa, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Szymski A., Dawidowski R., Architektura krajobrazu, Szczecin-Warszawa, 2006
  2. Czałczyńska-Podolska M., Kształtowanie przestrzeni przyjaznej człowiekowi na przykładach wybranych koncepcji zagospodarowania przestrzeni miejskich, Teka Komisji Urbanistyki i Architektury Oddział PAN, 2018, nr 46, str. 181–191
  3. Piłat-Borcuch M., Design designer i metamorfozy miejskie, Oficyna Naukowa, Warszawa, 2017

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie. Zakres projektu zagospodarowania terenu. Warunki techniczne i zasady bhp. Interpretacja zapisów MPZP.4
T-P-2Analiza przedprojektowa wytycznych miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy oraz stanu istniejącego zagospodarowania terenu podlegającego opracowaniu5
T-P-3Analiza widokowa i krajobrazowa. Opracowanie schematu funkcjonalno-przestrzennego.6
T-P-4Koncepcja planu zagospodarowania terenu i jego elementów z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.9
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.12
T-P-6Przygotowanie dokumentacji projektowej, rysunków i makiety9
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Dobra przestrzeń publiczna: obserwacje i oceny2
T-W-2Dobra przestrzeń publiczna – zasady projektowania przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej. Placemaking.4
T-W-3Wybrane zagadnienia w projektowaniu przestrzeni publicznych, m.in. wykorzystanie wody, światła i zieleni w kształtowaniu przestrzeni publicznej i otoczenia budynków, potrzeby osób niepełnosprawnych oraz potrzeby psychofizyczne różnych grup użytkowników.5
T-W-4Współczesne tendencje w kształtowaniu przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej.4
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach.45
A-P-2Praca samodzielna.28
A-P-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Praca samodzielna7
A-W-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia1
A-W-4Egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/02_W01zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W03zna współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury
Cel przedmiotuC-1Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej.
C-3Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie stosowania rozwiązań technologicznych, materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej.
Treści programoweT-W-1Dobra przestrzeń publiczna: obserwacje i oceny
T-W-3Wybrane zagadnienia w projektowaniu przestrzeni publicznych, m.in. wykorzystanie wody, światła i zieleni w kształtowaniu przestrzeni publicznej i otoczenia budynków, potrzeby osób niepełnosprawnych oraz potrzeby psychofizyczne różnych grup użytkowników.
T-W-2Dobra przestrzeń publiczna – zasady projektowania przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej. Placemaking.
T-W-4Współczesne tendencje w kształtowaniu przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów na podstawie listy obecności, pracy semestralnej i rozmowy (egzamin ustny).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe współczesne tendencje w projektowaniu otoczenia budynków i przestrzeni publicznych w dostatecznym stopniu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/02_W02posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W06posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych
Cel przedmiotuC-2Pogłębiebie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania zgodnie z potrzebami różnych grup użtkowników, w tym osób osób niepełnosprawnych, straszych, dzieci
Treści programoweT-W-2Dobra przestrzeń publiczna – zasady projektowania przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej. Placemaking.
T-W-1Dobra przestrzeń publiczna: obserwacje i oceny
T-W-4Współczesne tendencje w kształtowaniu przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów na podstawie listy obecności, pracy semestralnej i rozmowy (egzamin ustny).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe zasady projektowania z uwzględnieniem ergonomii, psychofzjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych w dostatecznym stopniu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/02_U01potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U02potrafi zaprojektować szczegółowe rozwiązania techniczne we wnętrzu i na zewnątrz budynku
Cel przedmiotuC-3Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie stosowania rozwiązań technologicznych, materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej.
C-1Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie. Zakres projektu zagospodarowania terenu. Warunki techniczne i zasady bhp. Interpretacja zapisów MPZP.
T-P-3Analiza widokowa i krajobrazowa. Opracowanie schematu funkcjonalno-przestrzennego.
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.
T-P-6Przygotowanie dokumentacji projektowej, rysunków i makiety
T-P-4Koncepcja planu zagospodarowania terenu i jego elementów z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
T-P-2Analiza przedprojektowa wytycznych miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy oraz stanu istniejącego zagospodarowania terenu podlegającego opracowaniu
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Stosuje w projektowaniu podstawowe zasady dotyczące kształtowania otoczenia budynków i przestrzeni publicznej (m.in. oświetlenia, wykorzystania wody) w podstawowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/02_U02posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U15posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym
Cel przedmiotuC-2Pogłębiebie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania zgodnie z potrzebami różnych grup użtkowników, w tym osób osób niepełnosprawnych, straszych, dzieci
Treści programoweT-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.
T-P-4Koncepcja planu zagospodarowania terenu i jego elementów z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykorzystuje w projektowaniu wiedzę dotyczącą zasad ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych w podstawowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/02_U03potrafi w praktyce zastosować zasady bhp
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_U14potrafi w zastosować zasady bhp w projektach
Cel przedmiotuC-3Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie stosowania rozwiązań technologicznych, materiałowych, technicznych i środowiskowych w projektowaniu przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej.
Treści programoweT-P-2Analiza przedprojektowa wytycznych miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy oraz stanu istniejącego zagospodarowania terenu podlegającego opracowaniu
T-P-6Przygotowanie dokumentacji projektowej, rysunków i makiety
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.
T-P-4Koncepcja planu zagospodarowania terenu i jego elementów z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykorzystuje w projektowaniu podstawowe zasady bhp.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/02_K01jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_K02jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
Cel przedmiotuC-1Pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej.
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie. Zakres projektu zagospodarowania terenu. Warunki techniczne i zasady bhp. Interpretacja zapisów MPZP.
T-P-3Analiza widokowa i krajobrazowa. Opracowanie schematu funkcjonalno-przestrzennego.
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych. Elementy poziome (nawierzchnie i materiały) i pionowe, naziemne i podziemne. Dobór małej architektury. Elementy wodne. Oświetlenie terenu.
T-P-6Przygotowanie dokumentacji projektowej, rysunków i makiety
T-P-4Koncepcja planu zagospodarowania terenu i jego elementów z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
T-P-2Analiza przedprojektowa wytycznych miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy oraz stanu istniejącego zagospodarowania terenu podlegającego opracowaniu
Metody nauczaniaM-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Podejmuje próby współpracy w zespole, uczestniczy w pracach zespołu w podstawowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/02_K02ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_K12ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych
Cel przedmiotuC-2Pogłębiebie wiedzy i umiejętności w zakresie projektowania zgodnie z potrzebami różnych grup użtkowników, w tym osób osób niepełnosprawnych, straszych, dzieci
Treści programoweT-W-2Dobra przestrzeń publiczna – zasady projektowania przestrzeni publicznych i otoczenia obiektów użyteczności publicznej. Placemaking.
T-P-4Koncepcja planu zagospodarowania terenu i jego elementów z uwzględnieniem ergonomii, psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów na podstawie listy obecności, pracy semestralnej i rozmowy (egzamin ustny).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń projektowych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych w dostatecznym stopniu.
3,5
4,0
4,5
5,0