Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie wzornicze we wnętrzach 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie wzornicze we wnętrzach 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Wnętrz | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl>, Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość rysunku odręcznego. |
W-2 | Student posiada umiejętność tworzenia szkiców, modeli fizycznych i wirtualnych, a także rysunków technicznych i wizualizacji. |
W-3 | Obsługa programów komputerowych do projektowania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi zastosowania tkanin artystycznych we wnętrzach. |
C-2 | Nabycie umiejętności zastosowania rozwiązań wzorniczych w projektach wnętrz. |
C-3 | Nabycie umiejętności projektowania wzorniczego we wnętrzach. |
C-4 | Wykształcenie wrażliwości na problemy wzornicze oraz nabycie świadomości o możliwościach ich rozwiązywania w projektach wnętrz. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wzorniczy projekt modułowego panelu ściennego do sypialni o charakterze sensorycznym / opracowanie modułu / zbadanie możliwości zastosowania różnych materiałów tekstylnych / prototyp modułu w skali 1:1 lub mniejszej / wizualizacja na planszy B1 | 20 |
T-P-2 | Organizacja przestrzeni wnętrza mieszkalnego miękką strukturą modułową inspirowaną formami bionicznymi / projektowanie modułu 3d / transformacja na wybrany materiał / badanie podatności na deformację przy zmianie skali modułu / opracowanie makiety / wizualizacja na planszy B1 / | 20 |
T-P-3 | Projekt dowolnej formy unikatowej o charakterze dekoracyjnym wywołującej doznania sensoryczne / badania nad wykorzystaniem materiałów o charakterze strukturalnym / tworzenie własnych rozwiązań strukturalnych / trzy warianty kolorystyczne / realizacja modelu w określonej skali / wizualizacja na planszy B1 | 20 |
60 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Historia tkaniny – wybrane zagadnienia | 2 |
T-W-2 | Materiałoznawstwo: włókna naturalne | 2 |
T-W-3 | Materiałoznawstwo: włókna sztuczne | 2 |
T-W-4 | Technologia - sposoby łączenia włókien | 2 |
T-W-5 | Tkanina artystyczna a tkanina o charakterze użytkowym | 2 |
T-W-6 | Sensualność tkaniny | 1 |
T-W-7 | Tkaniny strukturalne | 1 |
T-W-8 | Druk na tkaninie | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 60 |
A-P-2 | Praca własna | 15 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Praca własna | 8 |
A-W-3 | Egzamin | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
M-2 | Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań projektowanych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu przedstawionego przez studenta. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy przedstawionej przez studenta na egzaminie praktycznym. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/06A_W01 ma poszerzoną wiedzę w obszarze relacji człowiek-obiekt techniczny | PAWiO18_2A_W18 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8 | M-1 | S-2 |
PAWiO_2A_S2/O/06A_W02 posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych | PAWiO18_2A_W06 | — | — | C-1 | T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/06A_U01 posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym | PAWiO18_2A_U15 | — | — | C-2, C-3 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/06A_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | PAWiO18_2A_K08 | — | — | C-4 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-2 | S-2 |
PAWiO_2A_S2/O/06A_K02 ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych | PAWiO18_2A_K12 | — | — | C-4 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/06A_W01 ma poszerzoną wiedzę w obszarze relacji człowiek-obiekt techniczny | 2,0 | |
3,0 | posiada wiedzę w przedmiocie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_2A_S2/O/06A_W02 posiada poszerzoną wiedzę o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych | 2,0 | |
3,0 | posiada wiedzę w przedmiocie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/06A_U01 posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym | 2,0 | |
3,0 | stosuje wiedzę w projektach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/O/06A_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | 2,0 | |
3,0 | jest wrażliwy na przejawy sztuki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_2A_S2/O/06A_K02 ma świadomość potrzeb społecznych z zakresu psychofizjologii i potrzeb osób niepełnosprawnych | 2,0 | |
3,0 | ma świadomość potrzeb społecznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kozina I., Polski design, Wydawnictwo SBM, Warszawa, 2015
- Pallasmaa J., Oczy skóry. Architektura i zmysły, Wydawnictwo Instytut Architektury, Kraków, 2012
- Pallasmaa J., Myśląca dłoń. Egzystencjalna i ucieleśniona mądrość w architekturze, Instytut Architektury, Kraków, 2015
- Baugh G., Encyklopedia materiałów odzieżowych. Podręcznik kreatywnego doboru tkanin dla projektantów, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 2012
- Hubner-Wojciechowska J., Lata 60.XX wieku. Sztuka użytkowa. Przewodnik dla kolekcjonerów, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 2014