Wydział Architektury - Specjalista ds. dostępności
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Specjalista ds. dostępności | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Zwoliński <azwolinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnej do rozwiązywania problemów z zapewnianiem dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami m. in. poprzez umiejętność samodzielnego przygotowania pracy końcowej obejmującej wybrane zagadnienie problemowe. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Określenie tematyki pracy | 2 |
T-S-2 | Zasady i technika pisania pracy | 2 |
T-S-3 | Przedstawienie planów pracy i prezentacja koncepcja pracy końcowej | 2 |
T-S-4 | Uwagi i akceptacja pracy | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-S-2 | przegląd wymagań dotyczących pisania pracy | 2 |
A-S-3 | Przygotowanie wstępnej koncepcji pracy | 4 |
A-S-4 | Przegląd piśmiennictwa | 7 |
A-S-5 | Przygotowanie prezentacji | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | dyskusja |
M-3 | pogadanka |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena prezentacji tematu, celu i metod planowanych do realizacji pracy końcowej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena planu pracy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/14_W01 Potrafi określić zakres swoich zainteresowań w ramach zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaproponować sposoby rozwiązywania problemów w tym zakresie. | SDD_10-_W03, SDD_10-_W04 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/14_U01 Potrafi określić problem badawczy oraz dobrać i zastosować metody do realizacji pracy końcowej | SDD_10-_U05 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/14_K01 Prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu oraz zdolności do praktycznego posługiwania się wiedzą i umiejętnościami. | SDD_10-_K02 | — | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/14_W01 Potrafi określić zakres swoich zainteresowań w ramach zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaproponować sposoby rozwiązywania problemów w tym zakresie. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi w dostatecznym stopniu określić zakres swoich zainteresowań w ramach zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i zaproponować z niewielką pomocą prowadzącego sposoby rozwiązywania problemów w tym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/14_U01 Potrafi określić problem badawczy oraz dobrać i zastosować metody do realizacji pracy końcowej | 2,0 | |
3,0 | Potrafi w dostatecznym stopniu określić problem badawczy oraz z nieielką pomocą prowadzącego zajęcia dobrać i zastosować metody do realizacji pracy końcowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/14_K01 Prezentuje opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu oraz zdolności do praktycznego posługiwania się wiedzą i umiejętnościami. | 2,0 | |
3,0 | Prezentuje w dostatecznym stopniiu opinie i poglądy świadczące o zrozumieniu znaczenia tematyki przedmiotu oraz dostateczne zdolności do praktycznego posługiwania się wiedzą i umiejętnościami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rawa T., metodyka wykonywania inżynierskich i magisterskich prac dyplomowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn, 2012
- Majchrzak J., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań, 2009
- Standardy dla pracy końcowej opracowane przez zespół koordynujący studia podyplomowe pt. "Specjalista ds. dostępności" opracowane dla danej edycji studiów