Wydział Architektury - Specjalista ds. dostępności
Sylabus przedmiotu Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Specjalista ds. dostępności | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Projektowania Architektonicznego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Krasowska <katarzyna.krasowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie zasad komunikacji i wspierania osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnością ruchową, narządów zmysłów, psychiczną itp. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady savoir-vivre wobec osób ze szczególnymi potrzebami | 2 |
T-W-2 | Zasady savoir-vivre wobec osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności | 4 |
T-W-3 | Obsługa klienta z niepełnosprawnością | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | konsultacje | 2 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 15 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne/ ustne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/2_W01 Ma wiedzę z zakresu zasad savoir-vivre i preferowanych form komunikacji z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności. | SDD_10-_W01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/2_U01 Potrafi zastosować właściwe zasady savoir-vivre i nawiązać komunikację z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności. | SDD_10-_U06 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/2_K01 Jest świadomy szczególnych potrzeb osób z niepełnosprawnością i właściwego zachowania wobec tej grupy osób. | SDD_10-_K01, SDD_10-_K02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/2_W01 Ma wiedzę z zakresu zasad savoir-vivre i preferowanych form komunikacji z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności. | 2,0 | |
3,0 | Ma dostateczną wiedzę z zakresu zasad savoir-vivre i preferowanych form komunikacji z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/2_U01 Potrafi zastosować właściwe zasady savoir-vivre i nawiązać komunikację z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi w dostatecznym stopniu zastosować odpowiednie zasady savoir-vivre i nawiązać komunikację z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SDD_10-_SDD/A/2_K01 Jest świadomy szczególnych potrzeb osób z niepełnosprawnością i właściwego zachowania wobec tej grupy osób. | 2,0 | |
3,0 | Jest w dostatecznym stopniu świadomy szczególnych potrzeb osób z niepełnosprawnością i właściwego zachowania wobec tej grupy osób. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Cohen J., Praktyczny poradnik savoir – vivre wobec osób niepełnosprawnych, United Spinal Association, Jackson Heights, NY, USA, Tłumaczenie na zlecenie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych
- Jędrzejczak-Sprycha A., Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Warszawa, 2016