Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnology (S2)
specjalność: Biotechnology in Animal Production and Environmental Protection
Sylabus przedmiotu English Language:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnology | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | English Language | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teresa Bernat-Chmielarska <Teresa.Bernat-Chmielarska@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Ewa Sobczak <Ewa.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of a language at B2 level acknowledged by the final exam or a language certificate at the required level. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Development of communicative and language competences for special purposes. |
C-2 | Ability of individual work with technical texts related to his/her major. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Living organisms Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure | 2 |
T-L-2 | Reproduction in plants Sentece structure in professional texts. Passive and related forms | 4 |
T-L-3 | Heredity Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs. | 2 |
T-L-4 | Photosynthesis Relative sentences | 2 |
T-L-5 | Nutrition | 2 |
T-L-6 | Health and disease Collocations and idioms in scientific papers | 2 |
T-L-7 | The circulatory system | 2 |
T-L-8 | Digestion in humans | 2 |
T-L-9 | Respiration | 2 |
T-L-10 | The excretory system | 2 |
T-L-11 | Locomotion | 2 |
T-L-12 | Temperature and heat transfer Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution. | 2 |
T-L-13 | Coordination in humans | 2 |
T-L-14 | Stem cells | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Practical classes | 30 |
A-L-2 | Preparation for classes | 43 |
A-L-3 | Consultation with the teacher | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Practical classes |
M-2 | Group work |
M-3 | Presentation |
M-4 | Discussion |
M-5 | Work with text |
M-6 | Listening comprehension |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Presentation (F) |
S-2 | Ocena formująca: Written exam (S) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O2.1_W01 knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies | BTap_2A_W01 | — | — | C-1 | T-L-10, T-L-11, T-L-14, T-L-12, T-L-13, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9 | M-2, M-3, M-1, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O2.1_U01 can speak on technical subjects related to his/her major | BTap_2A_U03 | — | — | C-1 | T-L-10, T-L-11, T-L-14, T-L-12, T-L-13, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9 | M-2, M-4, M-3, M-1, M-6 | S-1, S-2 |
BTap_2A_BTA-S-O2.1_U02 is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field | BTap_2A_U03 | — | — | C-2 | T-L-10, T-L-11, T-L-14, T-L-12, T-L-13, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9 | M-1, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O2.1_K01 is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences | BTap_2A_K01, BTap_2A_K07 | — | — | C-2 | T-L-10, T-L-11, T-L-14, T-L-12, T-L-13, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9 | M-3, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O2.1_W01 knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge on language structures used in specialist texts. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O2.1_U01 can speak on technical subjects related to his/her major | 2,0 | |
3,0 | Student can formulate short speeches on technical subjects. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BTap_2A_BTA-S-O2.1_U02 is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field | 2,0 | |
3,0 | Student understands at least 60% of specialist texts he/she reads. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTap_2A_BTA-S-O2.1_K01 is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of the need of further education and self-improvement in his/her profession. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- N. Brieger, A. Pohl, TECHNICAL ENGLISH. VOCABULARY AND GRAMMAR, Summertown Publishing, 2002
- K. Kelly, SCIENCE, Macmillan, 2004
- John H. Postlethwait, Janet L. Hopson, Ruth C. Veres, Biology! BRINGING SCIENCE TO LIFE, McGraw-Hill, 1991
- Brenda Walpole, Ashby Merson-Davies, Leighton Dann, BIOLOGY FOR THE IB DIPLOMA, Cambridge, 2011
- Miracles locked in a living cell., The Sunday Times
Literatura dodatkowa
- M. Moo-Young, COMPREHENSIVE BIOTECHNOLOGY VOL. 1-6, ELSEVIER, 2011