Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)
specjalność: Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Sylabus przedmiotu Wymagania sanitarno-weterynaryjne w zakresie karm dla psów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wymagania sanitarno-weterynaryjne w zakresie karm dla psów | ||
Specjalność | Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość podstaw w zakresie higieny i żywienia zwierząt |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zagrożeniami i systemem kontroli bezpieczeństwa surowców i produktów przeznaczonych do żywienia psów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Produkcja karm dla zwierząt domowych jako element łańcucha żywnościowego. Regulacje prawne. | 2 |
T-W-2 | Rola Systemu Wczesnego Ostrzegania o Niebez-piecznej Żywności i Paszach (RASFF) w kontroli zagrożeń w produktach i środkach żywienia zwierząt. | 2 |
T-W-3 | Nadzór weterynaryjny jako element systemu kontroli bezpieczeństwa środków żywienia zwierząt. | 2 |
T-W-4 | Higiena w skupie i obrocie produktami pochodzenia zwierzęcego wykorzystywanymi do produkcji karmy dla zwierząt domowych. | 2 |
T-W-5 | Zasady higieny przy produkcji surowych karm dla zwierząt domowych. | 2 |
T-W-6 | Weterynaryjne produkty lecznicze i ich pozostałości w karmie. | 2 |
T-W-7 | Analiza incydentów występowania zagrożeń chemicznych, fizycznych i biologicznych w produktach i środkach żywienia zwierząt w Polsce i innych krajach UE. | 4 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-W-2 | przygotowanie się do zajęć i zaliczenia treści omawianych na wykładach | 8 |
A-W-3 | Konsultacje | 1 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny, pogadanka |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: ocena ciągła |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_15_W01 Student zna zagrożenia i systemem kontroli bezpieczeństwa surowców i produktów przeznaczonych do żywienia psów. | Knlic_2A_W01, Knlic_2A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_15_U01 Wykorzystuje różne źródła informacji do oceny aktualnych zagrożeń w produktach i środkach żywienia zwierząt. | Knlic_2A_U04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_15_K01 Rozumie znaczenie źródeł informacji o aktualnych zagrożeniach w produktach i środkach żywienia zwierząt | Knlic_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_15_W01 Student zna zagrożenia i systemem kontroli bezpieczeństwa surowców i produktów przeznaczonych do żywienia psów. | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu zna zagrożenia oraz system kontroli bezpieczeństwa surowców i produktów przeznaczonych do żywienia psów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_15_U01 Wykorzystuje różne źródła informacji do oceny aktualnych zagrożeń w produktach i środkach żywienia zwierząt. | 2,0 | |
3,0 | Wykorzystuje tylko część dostępnych źródeł informacji do opracowania oceny aktualnych zagrożeń w produktach i środkach żywienia zwierząt. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_15_K01 Rozumie znaczenie źródeł informacji o aktualnych zagrożeniach w produktach i środkach żywienia zwierząt | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu rozumie rolę i znaczenie różnych źródeł informacji o aktualnych zagrożeniach w kontroli bezpieczeństwa środków żywienia zwierząt. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Prost E., Zwierzęta rzeźne i mięso - ocena i higiena., Lublin, Lubelskie Towarzystwo Naukowe, 2006
- Tropiło J., Kiszczak L., Badanie i ocena sanitarno-weterynaryjna zwierząt łownych i dziczyzny, Wyd. Wieś Jutra, 2007