Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)
Sylabus przedmiotu Odchów szczeniąt w aspekcie prawidłowego i zaburzonego rozwoju:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Odchów szczeniąt w aspekcie prawidłowego i zaburzonego rozwoju | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 16 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości z biologii ssaków |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi prawidłowego odchowu szczeniąt |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Prawidłowy i zakłócony przebieg okresu laktacji u suk przyczyny zaburzeń | 1 |
T-A-2 | Sztuczny odchów szczeniąt - analiza składu mleka samic psowatych | 1 |
T-A-3 | Zabiegi porządkowe i pielęgnacyjne w okresie odchowu. | 2 |
4 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Zaburzenia rozwojowe szczeniąt | 1 |
T-L-2 | Żywienie szczeniąt w okresie odchowu z uwzględnieniem przypadków zaburzeń zdrowotnych | 1 |
2 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Prawidłowy przebieg odchowu szczeniąt - formy opieki rodzicielskiej | 1 |
T-W-2 | Czynniki matczyne i środowiskowe mające wpływ na prawidłowy odchów szczeniąt | 1 |
T-W-3 | Odchów szczeniąt w aspekcie fizjologicznej niedojrzałości neonatalnej | 1 |
T-W-4 | Przyczyny upadków szczeniąt w okresie neonatalnym | 1 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-A-2 | Przygotowanie do kolokwium | 11 |
15 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 2 |
A-L-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
10 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć | 11 |
A-W-3 | Przygotowanie do kolokwium | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wyjaśnienie zagadnień |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności pracy indywidualnej i grupowej studenta |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C34.2_W01 Student zna przebieg okresu odchowu szczeniąt | Kn_1P_W08, Kn_1P_W20, Kn_1P_W22, Kn_1P_W23 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-L-1, T-L-2 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C34.2_U01 Student potrafi rozpoznać nieprawidłowości okresu odchowu i przwidłowo na nie reagować | Kn_1P_U04, Kn_1P_U10, Kn_1P_U03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-L-1, T-L-2 | M-2, M-3, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_1P_C34.2_K01 Student ma świadomość zagrożeń okresu odchowu szczeniąt i wie jak reagować w różnych sytuacjach | Kn_1P_K03, Kn_1P_K04, Kn_1P_K07, Kn_1P_K01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-L-1, T-L-2 | M-2, M-3, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C34.2_W01 Student zna przebieg okresu odchowu szczeniąt | 2,0 | |
3,0 | Student zna przebieg okresu odchowu szczeniąt | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C34.2_U01 Student potrafi rozpoznać nieprawidłowości okresu odchowu i przwidłowo na nie reagować | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi rozpoznać nieprawidłowości okresu odchowu i prawidłowo na nie reagować | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_1P_C34.2_K01 Student ma świadomość zagrożeń okresu odchowu szczeniąt i wie jak reagować w różnych sytuacjach | 2,0 | |
3,0 | Student ma świdomość zagrożeń okresu odchowu szczeniąt i wie jak reagować w różnych sytuacjach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Andrzej Dubiel, Rozród psów, Wydaw. UP we Wrcławiu, Wrocław, 2010