Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N1)

Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Seminarium inżynierskie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Jankowska <Elzbieta.Jankowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD7 16 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone szkolenie biblioteczne oraz podstawowa umiejętność edytowania tekstu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
C-2Przekazanie informacji dotyczących techniki i organizacji pisania pracy dyplomowej
C-3Przekazanie informacji dotyczącej przebiegu egzaminu inżynierskiego oraz zasad obrony pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej4
T-SD-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.4
T-SD-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy2
T-SD-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia6
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach16
A-SD-2Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej37
A-SD-3Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych22
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
M-2Analiza prac dyplomowych z wykorzystaniem tekstów wzorcowych
M-3Dyskusja problemowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca promotora ściśle skorelowana z oceną pracy dyplomowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C36_W01
Po ukończeniu kursu student wie jak korzystać z materiałów źródłowych niezbędnych do napisania pracy inżynierskiej w zgodnej ze studiowanym kierunkiem, zna podstawowe regulacje prawne w zakresie praw autorskich
Kn_1P_W02, Kn_1P_W03, Kn_1P_W15C-1T-SD-2, T-SD-4, T-SD-3, T-SD-1M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C36_U01
Student potrafi przeanalizować tekst naukowy i sformułować wnioski natury ogólnej
Kn_1P_U04, Kn_1P_U09, Kn_1P_U03C-1T-SD-2, T-SD-4, T-SD-3, T-SD-1M-2, M-1, M-3S-1, S-2
Kn_1P_C36_U02
Student potrafi zaprezentować i obronić swoje stanowisko związane z tematem realizowanej pracy dyplomowej
Kn_1P_U02, Kn_1P_U09, Kn_1P_U15C-3, C-2, C-1T-SD-2, T-SD-4, T-SD-3, T-SD-1M-2, M-1, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C36_K01
Student wykazuje kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
Kn_1P_K02, Kn_1P_K03, Kn_1P_K04, Kn_1P_K06C-2, C-1T-SD-2, T-SD-4, T-SD-3, T-SD-1M-1, M-3S-1
Kn_1P_C36_K02
Student wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawisk i procesów związanych z tematem pracy dyplomowej
Kn_1P_K02, Kn_1P_K03, Kn_1P_K04, Kn_1P_K06C-1T-SD-4, T-SD-3, T-SD-1M-1, M-3S-1
Kn_1P_C36_K03
Student w posługiwaniu sie tekstami źródłowymi postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki
Kn_1P_K03, Kn_1P_K04, Kn_1P_K06C-1T-SD-2, T-SD-1M-1, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C36_W01
Po ukończeniu kursu student wie jak korzystać z materiałów źródłowych niezbędnych do napisania pracy inżynierskiej w zgodnej ze studiowanym kierunkiem, zna podstawowe regulacje prawne w zakresie praw autorskich
2,0Student nie zna żadnego opracowania związanego z tematem swojej pracy licencjackiej
3,0Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej
3,5Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej
4,0Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej w tym prace obcojęzyczne
4,5Student zna i wskazuje większość najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej w tym prace obcojęzyczne
5,0Student potrafi samodzielnie dobrać i opracować materiał źródłowy zarówno polskojęzyczny, jak obcojęzyczny, korzystając z publikacji naukowych, baz danych bibliotecznych i wyszukiwarek www

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C36_U01
Student potrafi przeanalizować tekst naukowy i sformułować wnioski natury ogólnej
2,0Student nie potrafi analizować tekstów źródłowych ani formułować wniosków
3,0Student potrafi analizować prosty tekst źródłowych, ale nie potrafi ani formułować wniosków
3,5Student potrafi analizować prosty tekst źródłowych i wyciągnąć oczywiste wnioski
4,0Student potrafi analizować tekst źródłowych i wyciągnąć oczywiste wnioski
4,5Student potrafi analizować większość prezentowanych tekstów źródłowych i wyciągnąć wnioski
5,0Student potrafi analizować większość zgromadzonych samodzielnie tekstów źródłowych i wyciągnąć odpwoiednie wnioski natury ogólnej
Kn_1P_C36_U02
Student potrafi zaprezentować i obronić swoje stanowisko związane z tematem realizowanej pracy dyplomowej
2,0Student nie potrafi ani przedstawić swojej pracy dyplomowej
3,0Student potrafi przedstawić swoją pracę dyplomową, ale nie umie obronić swojego stanowiska
3,5Student potrafi przedstawić swoją pracę dyplomową i umie obronić swoje stanowisko
4,0Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko
4,5Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko, nie potrafi jednak ustosunkować się do zagadnień wykraczających poza temat pracy dyplomowej
5,0Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko, potrafi też ustosunkować się do zagadnień wykraczających poza temat pracy dyplomowej

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C36_K01
Student wykazuje kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
2,0Student wykazuje bierną postawę w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
3,0Student wykazuje zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
3,5Student wykazuje niewielką kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
4,0Student wykazuje kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
4,5Student wykazuje dużą kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
5,0Student wykazuje wyjątkową kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
Kn_1P_C36_K02
Student wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawisk i procesów związanych z tematem pracy dyplomowej
2,0Student nie dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
3,0Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w nikłym stopniu
3,5Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w przeciętnym stopniu
4,0Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w dużym stopniu
4,5Student wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
5,0Student aktywizuje innych i wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
Kn_1P_C36_K03
Student w posługiwaniu sie tekstami źródłowymi postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki
2,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student nie postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki
3,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w stopniu zadawalającym
3,5Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w średnim stopniu
4,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w dużym stopniu
4,5Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki wbardzo dużym stopniu
5,0Student w posługiwaniu sie tekstami źródłowymi postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki, potrafi uzasadnić konieczność szanowania praw nabytych innych osób

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
  2. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
  3. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, 2011

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej4
T-SD-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.4
T-SD-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy2
T-SD-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia6
16

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach16
A-SD-2Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej37
A-SD-3Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych22
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C36_W01Po ukończeniu kursu student wie jak korzystać z materiałów źródłowych niezbędnych do napisania pracy inżynierskiej w zgodnej ze studiowanym kierunkiem, zna podstawowe regulacje prawne w zakresie praw autorskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W02Posiada, w zależności od zrealizowanych przedmiotów, elementarną wiedzę humanistyczną, społeczną i prawną, umożliwiającą zrozumienie zjawisk i procesów społecznych oraz gospodarczych
Kn_1P_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu systematyki i taksonomii Prokaryota i Eukaryota w zakresie opisu faktograficznego oraz rekonstrukcji filogenetycznej, a także ich budowy, rozwoju, rozmnażania, występowania oraz znaczenia biologicznego i gospodarczego
Kn_1P_W15Posiada podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, prawa pracy, ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
Treści programoweT-SD-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-SD-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia
T-SD-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-2Analiza prac dyplomowych z wykorzystaniem tekstów wzorcowych
M-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
M-3Dyskusja problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca promotora ściśle skorelowana z oceną pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna żadnego opracowania związanego z tematem swojej pracy licencjackiej
3,0Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej
3,5Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej
4,0Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej w tym prace obcojęzyczne
4,5Student zna i wskazuje większość najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej w tym prace obcojęzyczne
5,0Student potrafi samodzielnie dobrać i opracować materiał źródłowy zarówno polskojęzyczny, jak obcojęzyczny, korzystając z publikacji naukowych, baz danych bibliotecznych i wyszukiwarek www
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C36_U01Student potrafi przeanalizować tekst naukowy i sformułować wnioski natury ogólnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U04Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Kn_1P_U03Posiada podstawową umiejętność oceny zjawisk wpływających na stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych. Umie zatosować podstawowe prawa biologiczne, w tym genetyczne, oraz potrafi przewidzieć pozytywne i negatywne skutki ich działania u różnych zwierząt, w tym udomowionych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
Treści programoweT-SD-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-SD-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia
T-SD-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-2Analiza prac dyplomowych z wykorzystaniem tekstów wzorcowych
M-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
M-3Dyskusja problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca promotora ściśle skorelowana z oceną pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować tekstów źródłowych ani formułować wniosków
3,0Student potrafi analizować prosty tekst źródłowych, ale nie potrafi ani formułować wniosków
3,5Student potrafi analizować prosty tekst źródłowych i wyciągnąć oczywiste wnioski
4,0Student potrafi analizować tekst źródłowych i wyciągnąć oczywiste wnioski
4,5Student potrafi analizować większość prezentowanych tekstów źródłowych i wyciągnąć wnioski
5,0Student potrafi analizować większość zgromadzonych samodzielnie tekstów źródłowych i wyciągnąć odpwoiednie wnioski natury ogólnej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C36_U02Student potrafi zaprezentować i obronić swoje stanowisko związane z tematem realizowanej pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U02W oparciu o powszechnie stosowane metody diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej potrafi przeprowadzić podstawowe procedury analityczne, w tym także z zastosowaniem podstawowych narzędzi bioinformatycznych; interpretuje wyniki przeprowadzonych doświadczeń
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Kn_1P_U15Posiada praktyczną umiejętność zastosowania norm prawnych i etycznych oraz zasad ekonomii w zakresie chowu, hodowli i użytkowania psów; posiada praktyczną umiejętność pracy z dokumentacją kynologiczna, w tym głównie hodowlaną i użytkową
Cel przedmiotuC-3Przekazanie informacji dotyczącej przebiegu egzaminu inżynierskiego oraz zasad obrony pracy dyplomowej
C-2Przekazanie informacji dotyczących techniki i organizacji pisania pracy dyplomowej
C-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
Treści programoweT-SD-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-SD-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia
T-SD-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-2Analiza prac dyplomowych z wykorzystaniem tekstów wzorcowych
M-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
M-3Dyskusja problemowa
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca promotora ściśle skorelowana z oceną pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi ani przedstawić swojej pracy dyplomowej
3,0Student potrafi przedstawić swoją pracę dyplomową, ale nie umie obronić swojego stanowiska
3,5Student potrafi przedstawić swoją pracę dyplomową i umie obronić swoje stanowisko
4,0Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko
4,5Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko, nie potrafi jednak ustosunkować się do zagadnień wykraczających poza temat pracy dyplomowej
5,0Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko, potrafi też ustosunkować się do zagadnień wykraczających poza temat pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C36_K01Student wykazuje kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K02Wykazuje gotowość do rzeczowej i merytorycznej dyskusji, umożliwiającej osiągnięcie wspólnego stanowiska
Kn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Kn_1P_K04Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań
Kn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie informacji dotyczących techniki i organizacji pisania pracy dyplomowej
C-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
Treści programoweT-SD-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-SD-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia
T-SD-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
M-3Dyskusja problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje bierną postawę w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
3,0Student wykazuje zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
3,5Student wykazuje niewielką kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
4,0Student wykazuje kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
4,5Student wykazuje dużą kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
5,0Student wykazuje wyjątkową kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C36_K02Student wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawisk i procesów związanych z tematem pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K02Wykazuje gotowość do rzeczowej i merytorycznej dyskusji, umożliwiającej osiągnięcie wspólnego stanowiska
Kn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Kn_1P_K04Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań
Kn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
Treści programoweT-SD-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia
T-SD-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
M-3Dyskusja problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
3,0Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w nikłym stopniu
3,5Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w przeciętnym stopniu
4,0Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w dużym stopniu
4,5Student wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
5,0Student aktywizuje innych i wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_C36_K03Student w posługiwaniu sie tekstami źródłowymi postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Kn_1P_K04Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań
Kn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
Treści programoweT-SD-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
M-3Dyskusja problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student nie postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki
3,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w stopniu zadawalającym
3,5Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w średnim stopniu
4,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w dużym stopniu
4,5Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki wbardzo dużym stopniu
5,0Student w posługiwaniu sie tekstami źródłowymi postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki, potrafi uzasadnić konieczność szanowania praw nabytych innych osób