Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)
Sylabus przedmiotu Badanie i wywiad weterynaryjny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Badanie i wywiad weterynaryjny | ||
Specjalność | Pielęgnacja i podstawy rehabilitacji zwierząt | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Szewczuk <Malgorzata.Szewczuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania organizmów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wraz z lekarzem weterynarii ustalenie diagnozy, postępowania, sposobu lecznia/rehabilitacji oraz spodziewanych efektów i kontrola podjętych działań. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Przeprowadzenie wywiadu weterynaryjnego. | 2 |
T-L-2 | Badanie uszu i skóry. Analiza i interpretacja wyników badań wykonywanych w lecznicy. | 2 |
T-L-3 | Przygotowanie zwierzat do zabiegu operacyjnego. | 2 |
T-L-4 | Omówienie programu szczepień i odrobaczania zwierząt. | 1 |
T-L-5 | Dobór rodzaju diety dla pacjenta z przewlekłą chorobą wrzodową. Dobór właściwej diety dla pacjenta podczas rehabilitacji. | 3 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy wywiadu weterynaryjnego | 2 |
T-W-2 | Badanie kliniczne uszu, skóry, badania laboratoryjne | 2 |
T-W-3 | Badanie kliniczne układu oddechowego, badania laboratoryjne | 2 |
T-W-4 | Badanie kliniczne układu pokarmowego, badania laboratoryjne | 2 |
T-W-5 | Badanie kliniczne układu krążenia, badania laboratoryjne | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | przygotowanie do zajęć | 3 |
A-W-3 | zaliczenie zajęć | 2 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Studium przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Projekt problemowy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_PR-S01_W01 Student w podstawowym stopniu zna zasady badania podmiotowego i przedmiotowego. | ZO_2A_W03, ZO_2A_W09 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_PR-S01_U01 Potrafi zastosować metody diagnostyczne w zoofizjoterapii. | ZO_2A_U07, ZO_2A_U04 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_PR-S01_K01 Posiada zdolność do samodzielnego przeprowadzenia badania pacjenta weterynaryjnego. | ZO_2A_K01 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_PR-S01_W01 Student w podstawowym stopniu zna zasady badania podmiotowego i przedmiotowego. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna zasady przeprowadzania badania podmiotowego i przedmiotowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_PR-S01_U01 Potrafi zastosować metody diagnostyczne w zoofizjoterapii. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawowy materiał programowy, przyswoił zasadnicze treści programowe, wykazuje średnie zainteresowanie,poopełnia wiele błędów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_PR-S01_K01 Posiada zdolność do samodzielnego przeprowadzenia badania pacjenta weterynaryjnego. | 2,0 | |
3,0 | Postepuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie zaleceń postępowania terapeutycznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J.K. Kealy, H. McAllister, Diagnostyka radiologiczna i ultrasonograficzna psów i kotów, Edra Urban & Partner, 2013, II polskie
- Walter Baumgartner, Diagnostyka kliniczna zwierząt, Edra Urban & Partner, Wrocław, 2011
- Daniel Koch, Martin S. Fischer, Diagnostyka przyczyn kulawizn u psów., Galaktyka, 2018
- Koch Daniel, Fisher Martin. S, Diagnostyka kulawizna u psów, Galaktyka, Łódź, 2018