Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska

Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie procesem inwestycyjnym 2
Specjalność Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Budowlanej i Komunikacyjnej
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Siewiera <Agnieszka.Siewiera@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 18 1,50,56egzamin
projektyP8 9 2,50,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Budownictwo ogólne, Zarządzanie procesem inwestycyjnym I, Organizacja i kierowanie budową , Ekonomika Budownictwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z metodami szacowania wartości inwestycji i robót budowlanych.
C-2Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych w programie MS Project.
C-3Umiejętność oszacowania wartości inwestycji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Sporządzenie projektu inwestycyjnego. Zakres projektu: WBS - podział na struktury robót; harmonogram sieciowy; harmonogram finasowania inwestycji w MS Project; obliczenie procentowego zaawansowania robót; oszacowanie wartości robót WKI; protokoły odbioru robót.8
T-P-2Zaliczenie projektu.1
9
wykłady
T-W-1Uczestnicy procesu inwestycyjnego.1
T-W-2Organizacja zespołu do realizacji projektu inwestycyjnego w odniesieniu do schematu organizacyjnego.1
T-W-3Szacowanie wartości inwestycji i robót budowlanych1
T-W-4Narzędzia do szacowania wartości inwestycji.1
T-W-5Metody planowania sieciowego.5
T-W-6System informatyczny MS Project6
T-W-7Zakres obowiazków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji1
T-W-8Metoda raportowania realizacji inwestycji - przykłady1
T-W-9Procedury odbiorowe inwestycji budowlanych - wymagania umowne i prawne1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Utrwalenie wiadomości w oparciu o literaturę.17
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego46
A-P-4Udział w konsultacjach2
A-P-5Zaliczenie projektu1
75
wykłady
A-W-1Udział w wykładach18
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów oraz rozpoznanie literaturowe.10
A-W-3Udział w w konsultacjach4
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-5Egzamin3
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda przypadków
M-3Metoda sytuacyjna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/KBI/D05_W01
Student zna podstawy programu funkcjonalno-użytkowego służacego do obliczania planowany koszt robót budowlanych i prac projektowych inwestycji. Rozumie harmonogramy czasu trwania projektownego przedsięwzięcia z uwzględnieniem problemu zużycia środków produkcji w czasie realizacji planowanych robót budowlanych
B_1A_W19, B_1A_W22C-1, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/KBI/D05_U01
Opracowuje projekt realizacji robót budowlanych z zastosowaniem zasad bezpieczeństawa. Potrafi analizować i wybierać najlepsze projekty realizacji robót budowlanych
B_1A_U13, B_1A_U20C-2, C-3T-P-1M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/KBI/D05_K01
Jest gotów do zachowania w sposób profesjonalny. Jest gotów do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego. Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej.
B_1A_K06, B_1A_K05, B_1A_K04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-W-5, T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/KBI/D05_W01
Student zna podstawy programu funkcjonalno-użytkowego służacego do obliczania planowany koszt robót budowlanych i prac projektowych inwestycji. Rozumie harmonogramy czasu trwania projektownego przedsięwzięcia z uwzględnieniem problemu zużycia środków produkcji w czasie realizacji planowanych robót budowlanych
2,0
3,0Student posiada dostetczną wiedzę w przedmiotowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/KBI/D05_U01
Opracowuje projekt realizacji robót budowlanych z zastosowaniem zasad bezpieczeństawa. Potrafi analizować i wybierać najlepsze projekty realizacji robót budowlanych
2,0
3,0Student potrafi opracować prawidłowo projekt w 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/KBI/D05_K01
Jest gotów do zachowania w sposób profesjonalny. Jest gotów do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego. Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej.
2,0
3,0Ma świadomość odpowiedzialności za powierzone obowiązki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Janusz Traczyk, Vademecum Kosztorysanta, Zeszyt 1 - Szacowanie wartości inwestycji i robót budowlanych, Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno-Organizacyjnych Budownictwa "PROMOCJA", Warszawa, 2011
  2. Andrzej Minasowicz, Efektywność i zarzadzanie finasami w budownictwie, Poltext, 2009
  3. W. Ketliński, J. Janowska, C. Woźniak, Proces inwestycyjny w budownictwie, Politechnika Warszawska, 2007
  4. Cieślewicz W., Barczyk A., Mierniki oceny bezpieczeństawa pracy w przedsiębiorstwach budowlanych., Inżynieria i Budownictwo, 2019

Literatura dodatkowa

  1. Prace naukowe Instytutu Budownictwa Politechniki Wrocławskiej, Technologia i zarządzanie w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 2006
  2. Sarah Peace, Partnerstwo w budownictwie, Poltext, 2010
  3. Sebastian Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010, HELION, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Sporządzenie projektu inwestycyjnego. Zakres projektu: WBS - podział na struktury robót; harmonogram sieciowy; harmonogram finasowania inwestycji w MS Project; obliczenie procentowego zaawansowania robót; oszacowanie wartości robót WKI; protokoły odbioru robót.8
T-P-2Zaliczenie projektu.1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Uczestnicy procesu inwestycyjnego.1
T-W-2Organizacja zespołu do realizacji projektu inwestycyjnego w odniesieniu do schematu organizacyjnego.1
T-W-3Szacowanie wartości inwestycji i robót budowlanych1
T-W-4Narzędzia do szacowania wartości inwestycji.1
T-W-5Metody planowania sieciowego.5
T-W-6System informatyczny MS Project6
T-W-7Zakres obowiazków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji1
T-W-8Metoda raportowania realizacji inwestycji - przykłady1
T-W-9Procedury odbiorowe inwestycji budowlanych - wymagania umowne i prawne1
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-P-2Utrwalenie wiadomości w oparciu o literaturę.17
A-P-3Samodzielna realizacja zadania projektowego46
A-P-4Udział w konsultacjach2
A-P-5Zaliczenie projektu1
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach18
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów oraz rozpoznanie literaturowe.10
A-W-3Udział w w konsultacjach4
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-5Egzamin3
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/KBI/D05_W01Student zna podstawy programu funkcjonalno-użytkowego służacego do obliczania planowany koszt robót budowlanych i prac projektowych inwestycji. Rozumie harmonogramy czasu trwania projektownego przedsięwzięcia z uwzględnieniem problemu zużycia środków produkcji w czasie realizacji planowanych robót budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W19Zna i rozumie podstawową wiedzę ogólną na temat organizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej
B_1A_W22Zna i rozumie podstawową wiedzę ogólną o cyklu życia urządzeń, obiektów budowlanych oraz systemów technicznych stosowanych w budownictwie
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami szacowania wartości inwestycji i robót budowlanych.
C-3Umiejętność oszacowania wartości inwestycji.
Treści programoweT-W-1Uczestnicy procesu inwestycyjnego.
T-W-2Organizacja zespołu do realizacji projektu inwestycyjnego w odniesieniu do schematu organizacyjnego.
T-W-3Szacowanie wartości inwestycji i robót budowlanych
T-W-4Narzędzia do szacowania wartości inwestycji.
T-W-7Zakres obowiazków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji
T-W-8Metoda raportowania realizacji inwestycji - przykłady
T-W-9Procedury odbiorowe inwestycji budowlanych - wymagania umowne i prawne
T-W-6System informatyczny MS Project
T-W-5Metody planowania sieciowego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada dostetczną wiedzę w przedmiotowym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/KBI/D05_U01Opracowuje projekt realizacji robót budowlanych z zastosowaniem zasad bezpieczeństawa. Potrafi analizować i wybierać najlepsze projekty realizacji robót budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U13Potrafi ocenić zagrożenia przy realizacji robót budowlanych i wdrożyć odpowiednie zasady bezpieczeństwa
B_1A_U20Potrafi opracować dokumentację dotyczącą przygotowania i wykonania inwestycji budowlanej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych w programie MS Project.
C-3Umiejętność oszacowania wartości inwestycji.
Treści programoweT-P-1Sporządzenie projektu inwestycyjnego. Zakres projektu: WBS - podział na struktury robót; harmonogram sieciowy; harmonogram finasowania inwestycji w MS Project; obliczenie procentowego zaawansowania robót; oszacowanie wartości robót WKI; protokoły odbioru robót.
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi opracować prawidłowo projekt w 60%.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/KBI/D05_K01Jest gotów do zachowania w sposób profesjonalny. Jest gotów do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego. Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K06Jest gotów do przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych w przystępnej formie. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
B_1A_K05Jest gotów do działania w sposób profesjonalny i podejmowania etycznych aspektów związanych z własną pracą i etosem zawodu
B_1A_K04Jest gotów do kreatywnego myślenia w trakcie rozwiązywania problemu inżynierskiego. Efektywnie wykorzystuje zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami szacowania wartości inwestycji i robót budowlanych.
Treści programoweT-W-1Uczestnicy procesu inwestycyjnego.
T-W-2Organizacja zespołu do realizacji projektu inwestycyjnego w odniesieniu do schematu organizacyjnego.
T-W-3Szacowanie wartości inwestycji i robót budowlanych
T-W-4Narzędzia do szacowania wartości inwestycji.
T-W-7Zakres obowiazków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji
T-W-8Metoda raportowania realizacji inwestycji - przykłady
T-W-9Procedury odbiorowe inwestycji budowlanych - wymagania umowne i prawne
T-W-6System informatyczny MS Project
T-W-5Metody planowania sieciowego.
T-P-1Sporządzenie projektu inwestycyjnego. Zakres projektu: WBS - podział na struktury robót; harmonogram sieciowy; harmonogram finasowania inwestycji w MS Project; obliczenie procentowego zaawansowania robót; oszacowanie wartości robót WKI; protokoły odbioru robót.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomość odpowiedzialności za powierzone obowiązki.
3,5
4,0
4,5
5,0